28-10-2017 - Putten - Stoemperstocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
MarcelV
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 21:26

Het is weer eind oktober en ook nu ontbreekt de Stoemperstocht weer niet op de laatste zaterdag van deze maand.
Wederom een vernieuwde uitdagende route met start vanuit Putten. De weersvoorspellingen zijn goed dus het belooft weer een mooie editie te worden.

Afbeelding
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Alleen blijft de temperatuur wat laag. ;-)
Vorig jaar heb ik meegedaan aan de 70km versie en die was erg mooi, dus dit jaar ben ik er weer bij!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 25 augustus 2023, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ideaal die pijlen. Hoeveel je op vrijdagavond ook gezopen hebt, je kan nog steeds lezen wat er op de pijl staat. :D
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 25 augustus 2023, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Hmm...dat is wel balen voor je.
De omgeving rond Putten is erg mooi om te fietsen.
Wie weet ben je morgen weer helemaal fit. ;-)
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

awinkel schreef:Alleen blijft de temperatuur wat laag. ;-)
Dat is voor veel fietsers juist het argument om aan een onverharde tocht deel te nemen. Daarom is er ook sprake van het veldtoertochtenseizoen in herfst en winter. De fietsers die het hele jaar door onverhard fietsen is maar heel klein t.o.v. die in de zomer dat op de weg doen. Als het door de lage temp. het fietsen op de weg onaangenaam wordt gaan ze als alternatief onverhard fietsen , spinnen , schaatsen , hardlopen etc.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Beetje offtopic, maar over dat het MTB'en als winteractiviteit gezien wordt verbaas ik mij nog steeds.
Op veel plaatsen is het vaak meer modderrijden en voor mij is dat juist een argument om op het asfalt te gaan rijden.
En tegen kou kan je je prima kleden.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Tsjibiti schreef:
awinkel schreef:Alleen blijft de temperatuur wat laag. ;-)
Daarom is er ook sprake van het veldtoertochtenseizoen in herfst en winter. De fietsers die het hele jaar door onverhard fietsen is maar heel klein t.o.v. die in de zomer dat op de weg doen. Als het door de lage temp. het fietsen op de weg onaangenaam wordt gaan ze als alternatief onverhard fietsen , spinnen , schaatsen , hardlopen etc.
De enige reden waarom in NL nagenoeg alle toertochten in de winter zijn, heeft er mee te maken dat deze voor bijna 100% georganiseerd worden door de lokale fietsclubs. En die rijden, zoals je zelf al aangeeft, in de zomermaanden op de weg. Waren er wat meer fietsclubs die ook in de zomermaanden mooie MTB-tochten organiseren. Denk dat je daar heel wat MTB-ers een plezier mee zou doen. Er zijn er namelijk meer dan genoeg die het hele jaar op de MTB zitten en dat is dus niet een 'klein' deel. Overigens is NL ook het enige land waar MTB-en als 'wintersport' wordt gezien, terwijl het juist een zomersport is...
jvc
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: di 19 september 2006, 15:45
Mijn mountainbike: Cube Reaction Race

Weet iemand de globale route?
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Boekenkist schreef:
Tsjibiti schreef:[Daarom is er ook sprake van het veldtoertochtenseizoen in herfst en winter. De fietsers die het hele jaar door onverhard fietsen is maar heel klein t.o.v. die in de zomer dat op de weg doen. Als het door de lage temp. het fietsen op de weg onaangenaam wordt gaan ze als alternatief onverhard fietsen , spinnen , schaatsen , hardlopen etc.
De enige reden waarom in NL nagenoeg alle toertochten in de winter zijn, heeft er mee te maken dat deze voor bijna 100% georganiseerd worden door de lokale fietsclubs. En die rijden, zoals je zelf al aangeeft, in de zomermaanden op de weg. Waren er wat meer fietsclubs die ook in de zomermaanden mooie MTB-tochten organiseren. Denk dat je daar heel wat MTB-ers een plezier mee zou doen. Er zijn er namelijk meer dan genoeg die het hele jaar op de MTB zitten en dat is dus niet een 'klein' deel. Overigens is NL ook het enige land waar MTB-en als 'wintersport' wordt gezien, terwijl het juist een zomersport is...
Dat klopt redelijk maar je vergeet een belangrijk argument. Die fietsclubs die de toertochten organiseren doen dat niet op de eerste plaats in het koude deel van het jaar omdat hun leden in de zomer op de weg fietsen maar vooral ook om iets extra te genereren voor de clubkas. De praktijk leert dat 10 tochten in NL in herfst en winter op een zondag of zaterdag evenveel deelnemers oplevert per tocht als die enkele op een zaterdag of zondag in de zomer. Ik ben er van overtuigd dat als er in de zomer ook 10 tochten per weekenddag zouden zijn dat er per tocht nog geen 50 gemiddeld per tocht zouden deelnemen. En daar doen de penningmeesters van de organiserende toerclubs het niet voor. Hoeveel plezier ze er "zomer MTB-ers" ook mee zouden doen.
Kortom zoals veldrijden de wintersport is t.o.v. het wielrennen op de weg zijn veldtoertochten in NL de winterbezigheid t.o.v. het toerfietsen op de weg.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 25 augustus 2023, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 25 augustus 2023, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

De route was weer erg leuk! Ook de bewegwijzering was goed in orde.
Ik heb ook delen van de tocht vrijwel alleen gereden. Ik heb het idee dat de meesten voor de 30 en 50 variant gingen.
Tot volgend jaar!
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

De route 70 kilometer was heel mooi uitgezet. Ook best wel pittige stukjes en uitdaging erin. Schitterende omgeving, zeker als je uit andere omgeving komt (kust).
Zeker de moeite waard geweest om flink stuk met auto te rijden en vroeg uit het bedje te komen...
Enigste minpuntje was dat sommige deelnemers anderen in gevaar brengen door lompe inhaalactie's, terwijl er volop gelegenheid is om veilig in te halen, als je beetje geduld en fatsoen hebt tenminste :oops:
Plaats reactie