22-10-2017 Herpen - In en om Herperduin

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

Op zondag 22 oktober a.s. organiseert T.W.C. Coppi uit Herpen haar jaarlijkse mountainbiketocht ‘In en om Herperduin’. De route bevat fraaie single-tracks, maar biedt de snellere fietser ook voldoende gelegenheid om in te halen. Er wordt vooral gefietst door de natuurgebieden Herperduin en De Maashorst. Men kan dit jaar wederom kiezen uit maar liefst vier afstanden; 27, 37, 47 en 57 km.

Op de pauzeplaats worden de deelnemers voorzien van onder andere thee en soep, en is een fietsenmaker aanwezig voor kleine spoedreparaties. Na afloop is er gelegenheid om de fiets af te spuiten. De tocht wordt gehouden onder auspiciën van de Nederlandse Toer Fiets Unie. Bij het inschrijven wordt gebruik gemaakt van het ‘scan en go’ systeem. Voor vragen en/of opmerkingen over de tocht kunt u een email sturen naar info@twccoppi.nl !

Start en finish : Café Thekes, Alard van Herpenplein 9 in Herpen
Inschrijven/start : Tussen 8.30 en 10.00 uur

Kosten : Kosten: € 5

Bent u lid van het NTFU? Dan zijn de kosten: € 4

Voor fietsers tot en met 15 jaar is deelname gratis
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Hier ben ik ook weer bij! Twee jaar geleden een mooie tocht gereden. Toen goede organisatie en duidelijk uitgezet parcours.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Deze staat bij mij ook in de planning. Wordt de eerste keer. Heb alleen ervaring met de vaste routes in dit gebied en heb tweemaal de kerst tocht in Schaijk gereden. Ben benieuwd!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Koenuhhh schreef:Deze staat bij mij ook in de planning. Wordt de eerste keer. Heb alleen ervaring met de vaste routes in dit gebied en heb tweemaal de kerst tocht in Schaijk gereden. Ben benieuwd!
Dit is in het Herperduin gebied nagenoeg een copie van die Kersttocht in Schaijk. Deze tocht heeft voor de langere afstanden een extra stuk ten zuiden van de Oude Rijksweg Heesch-Schaijk (=stukje Maashorst) en ik vind daardoor leuker dan die Kersttocht.
Als het niet regent ga ik ook maar eens kijken. Het weer is immers flink omgeslagen van prachtig "wegfietsweer" naar "veldtoertochtenweer".
Als het regent is het rijden van de tocht op de stadsfiets een goed alternatief want die maak ik nooit schoon.
Laatst gewijzigd door Tsjibiti op za 21 oktober 2017, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Tsjibiti schreef:
Koenuhhh schreef:Deze staat bij mij ook in de planning. Wordt de eerste keer. Heb alleen ervaring met de vaste routes in dit gebied en heb tweemaal de kerst tocht in Schaijk gereden. Ben benieuwd!
Dit is in het Herperduin gebied nagenoeg een copie van die Kersttocht in Schaijk. Deze tocht heeft voor de langere afstanden een extra stuk ten zuiden van de Oude Rijksweg Heesch-Schaijk (=stukje Maashorst) en ik vind daardoor leuker dan die Kersttocht.
Als het niet regent ga ik ook maar eens kijken. Het weer is immers flink omgeslagen van prachtig "wegfietsweer" naar "veldtoertochtenweer".
Als die op die tocht lijk vind ik het allang goed kersttocht vind ik altijd zeer tof. :winkie:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 25 augustus 2023, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3461
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Was wederom perfect. Weer werkte niet helemaal mee maar erg goede organisatie en parcours lag er goed bij.

@organisatie TWC Coppi: dank :-q
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Goed georganiseerde tocht, met mooie afwisseling van slingerende singletracks en bredere rechte stukken. Route was goed gepijld en in de bochten hingen soms wel heel pijlen. :D Wel hingen sommige pijlen wat verscholen of vielen ze niet op door de kleur.
Pauze zat mooi over de helft. Genoten van de kippensoep, die smaakte heerlijk bij dit koude natte weer.

Complimenten voor de organisatie.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 25 augustus 2023, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Gisteren de tocht (57km) uitgereden. Ik had een slechte dag dus de laatste 15 kilometer waren niet al te best. Toch een mooie tocht gereden door de Herperduin. Er was in ieder geval beter gepijld als tijdens de Herperduin Classic toen ik meerdere keren fout ben gereden. Wat ik wel een beetje mis tijdens deze tocht zijn de steile technische klimmetjes. Maar ach aankomende zondag in het Reichswald zit de 26% klim.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 25 augustus 2023, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 25 augustus 2023, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Als je niet te vroeg vertrok( er voor zorgen dat er circa 100 voor je onderweg zijn) kon je gisteren op de sporen de route perfect volgen ook al zouden ondertussen alle pijlen verdwenen zijn.
Ik heb uiteraard niet mee gedaan want je kon de fiets niet redelijk schoon houden en ik ga al helemaal niet fietsen als het regent maar vandaag was alles mooi opgedroogd en door het spoor van gister de route gemakkelijk te volgen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie