Antwoord op onderwerp
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 17 oktober 2017, 18:52 
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert WC 2017
Op zondag 22 oktober a.s. organiseert T.W.C. Coppi uit Herpen haar jaarlijkse mountainbiketocht ‘In en om Herperduin’. De route bevat fraaie single-tracks, maar biedt de snellere fietser ook voldoende gelegenheid om in te halen. Er wordt vooral gefietst door de natuurgebieden Herperduin en De Maashorst. Men kan dit jaar wederom kiezen uit maar liefst vier afstanden; 27, 37, 47 en 57 km.

Op de pauzeplaats worden de deelnemers voorzien van onder andere thee en soep, en is een fietsenmaker aanwezig voor kleine spoedreparaties. Na afloop is er gelegenheid om de fiets af te spuiten. De tocht wordt gehouden onder auspiciën van de Nederlandse Toer Fiets Unie. Bij het inschrijven wordt gebruik gemaakt van het ‘scan en go’ systeem. Voor vragen en/of opmerkingen over de tocht kunt u een email sturen naar info@twccoppi.nl !

Start en finish : Café Thekes, Alard van Herpenplein 9 in Herpen
Inschrijven/start : Tussen 8.30 en 10.00 uur

Kosten : Kosten: € 5

Bent u lid van het NTFU? Dan zijn de kosten: € 4

Voor fietsers tot en met 15 jaar is deelname gratis

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 18 oktober 2017, 19:45 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Hier ben ik ook weer bij! Twee jaar geleden een mooie tocht gereden. Toen goede organisatie en duidelijk uitgezet parcours.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 21 oktober 2017, 16:03 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SLT (2014) - Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)
Deze staat bij mij ook in de planning. Wordt de eerste keer. Heb alleen ervaring met de vaste routes in dit gebied en heb tweemaal de kerst tocht in Schaijk gereden. Ben benieuwd!

Strava
MTB Videos

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 21 oktober 2017, 18:53 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Koenuhhh schreef:
Deze staat bij mij ook in de planning. Wordt de eerste keer. Heb alleen ervaring met de vaste routes in dit gebied en heb tweemaal de kerst tocht in Schaijk gereden. Ben benieuwd!

Dit is in het Herperduin gebied nagenoeg een copie van die Kersttocht in Schaijk. Deze tocht heeft voor de langere afstanden een extra stuk ten zuiden van de Oude Rijksweg Heesch-Schaijk (=stukje Maashorst) en ik vind daardoor leuker dan die Kersttocht.
Als het niet regent ga ik ook maar eens kijken. Het weer is immers flink omgeslagen van prachtig "wegfietsweer" naar "veldtoertochtenweer".
Als het regent is het rijden van de tocht op de stadsfiets een goed alternatief want die maak ik nooit schoon.

Laatst bijgewerkt door Tsjibiti op za 21 oktober 2017, 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 21 oktober 2017, 19:13 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SLT (2014) - Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)
Tsjibiti schreef:
Koenuhhh schreef:

Dit is in het Herperduin gebied nagenoeg een copie van die Kersttocht in Schaijk. Deze tocht heeft voor de langere afstanden een extra stuk ten zuiden van de Oude Rijksweg Heesch-Schaijk (=stukje Maashorst) en ik vind daardoor leuker dan die Kersttocht.
Als het niet regent ga ik ook maar eens kijken. Het weer is immers flink omgeslagen van prachtig "wegfietsweer" naar "veldtoertochtenweer".

Als die op die tocht lijk vind ik het allang goed kersttocht vind ik altijd zeer tof. :winkie:

Strava
MTB Videos

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 21 oktober 2017, 21:47 
Pro Biker
Pro Biker
Ik mag ook :-D tot morgen Herpen :-D :-q

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 22 oktober 2017, 13:46 
Moderator
Moderator
Was wederom perfect. Weer werkte niet helemaal mee maar erg goede organisatie en parcours lag er goed bij.

@organisatie TWC Coppi: dank :-q

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 22 oktober 2017, 14:41 
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Goed georganiseerde tocht, met mooie afwisseling van slingerende singletracks en bredere rechte stukken. Route was goed gepijld en in de bochten hingen soms wel heel pijlen. :D Wel hingen sommige pijlen wat verscholen of vielen ze niet op door de kleur.
Pauze zat mooi over de helft. Genoten van de kippensoep, die smaakte heerlijk bij dit koude natte weer.

Complimenten voor de organisatie.

Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: zo 22 oktober 2017, 14:50 
Pro Biker
Pro Biker
Ook ik ben terug... :-D het is me een gezellige hoek daar in Herpen :-D ik zat er goed in vandaag en daardoor mss extra lekker gereden :-D dit keer geen overstekende hond op de mtb route :lol: de regen viel ook mee, op het eind een echt buitje mag geen naam hebben :-D dus dik tevreden terug en kan haast niet wachten tot de volgende ronde :-D iedereen bedankt voor het goed organiseren, lekker kletsen onderweg en mee trappelen :lol: :-D :-q

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 23 oktober 2017, 10:41 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Gisteren de tocht (57km) uitgereden. Ik had een slechte dag dus de laatste 15 kilometer waren niet al te best. Toch een mooie tocht gereden door de Herperduin. Er was in ieder geval beter gepijld als tijdens de Herperduin Classic toen ik meerdere keren fout ben gereden. Wat ik wel een beetje mis tijdens deze tocht zijn de steile technische klimmetjes. Maar ach aankomende zondag in het Reichswald zit de 26% klim.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 23 oktober 2017, 10:48 
Pro Biker
Pro Biker
:lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 23 oktober 2017, 10:52 
Pro Biker
Pro Biker
We hadden gisteren door de wind dubbel gevouwen pijlen (dus ook niet te zien welke kant je uit moet :lol: ).....het is daar toch wel wat in Herpen en de pijlen :lol: :lol: :-q

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 23 oktober 2017, 20:35 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Als je niet te vroeg vertrok( er voor zorgen dat er circa 100 voor je onderweg zijn) kon je gisteren op de sporen de route perfect volgen ook al zouden ondertussen alle pijlen verdwenen zijn.
Ik heb uiteraard niet mee gedaan want je kon de fiets niet redelijk schoon houden en ik ga al helemaal niet fietsen als het regent maar vandaag was alles mooi opgedroogd en door het spoor van gister de route gemakkelijk te volgen.

Profiel  

Antwoord op onderwerp