12-11-2017 Veldtoertocht Zeeland (N-Br)

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Zondag 12 november 2017 organiseert WSC-Zeeland voor de 33-ste keer een veldtoertocht door de bossen in de omgeving van Zeeland en Uden. Vanwege de aanleg van de vaste ATB route en het gebeid wat (tijdelijk) exclusief voor wisenten beschikbaar is hebben we de route weer aangepast. Onze route experts zijn nog druk bezig om er weer een mooie en uitdagende route van te maken. De routes van 30 tot 50 km zijn gemarkeerd met de in de regio bekende gekleurde linten.

Op de pauzeplaats worden de deelnemers voorzien van thee, sportdrank en peperkoek. Ben van Tienen rijwielen staat hier met een mecanicien klaar voor pechvogels.

Vertrek vanaf 8.30 tot 9.30 uur vanaf Camping 'De Heische Tip' Straatsven 4, 5411 RS Zeeland Inschrijven kan met Scan &Go (voor leden met een NTFU), of met een inschrijfkaart en kost 5 euro. NTFU leden krijgen op vertoon van hun pasje 1 euro korting.



Er is voldoende parkeergelegenheid beschikbaar. Tevens is er voldoende douche en kleedruimte voor handen en kan de fiets ter plekke worden schoon gespoten. E.H.B.O. is aanwezig zowel bij de startplaats als bij de pauzeplaats Wij verwelkomen ATB liefhebbers graag op onze mooie tocht. Voor vragen kunt u contact opnemen via info@WSC-Zeeland.nl

(bron: wsc-zeeland.nl)
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Ik vind deze tocht veruit de mooiste in NO-Brabant. Een echte klassieker want het de oudste veldtoertocht in deze regio.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Zeker een van de mooiste.Alleen is het er altijd erg druk,waardoor een beetje doorrijden vaak niet mogelijk is.
Maar mij zien ze er het komende weekend niet met de verwachte weersvoorspellingen.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Als je wil doorrijden moet je doordeweeks gaan, dan is er geen kip (of mtb-er) op de route/in het bos. :-q
Rijd er elke woensdag-ochtend en kom dan bijna niemand tegen. :~

Misschien dat ik ook kom. Zaterdag in ieder geval naar Ede en zondag kijken hoe fit ik ben en of ik zin heb en het lukt om weer voor half 12 thuis te zijn.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

Hopelijk blijft het droog. Met de toertocht van Herpen 57 km in de regen gereden maar dat was niks :roll:
Het is inderdaad ieder jaar weer een heel mooi tochtje hier in de omgeving. Ik ben er weer bij als het droog is.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef:Als je wil doorrijden moet je doordeweeks gaan, dan is er geen kip (of mtb-er) op de route/in het bos. :-q
Misschien dat ik ook kom. Zaterdag in ieder geval naar Ede en zondag kijken hoe fit ik ben en of ik zin heb en het lukt om weer voor half 12 thuis te zijn.
Deelnemers aan een toertocht die door kunnen rijden belangrijk vinden zouden beter altijd weg blijven en zich gaan uitleven in wedstrijden en/of marathons.
Half twaalf thuis "Deefdeef"? De superprestige veldrijden in Gavere begint pas om 13.30 uur :D
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

@tsjibiti: maar moet nog zoeken naar een livestream en van alles klaar zetten zodat ik niet steeds naar de keuken hoef te lopen en mijn vriendin mag gaan werken zondagmiddag en dan moet ik op tijd thuis zijn, anders zit er een 8jarige en tijd onbeheerd thuis. :D
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef:@tsjibiti: maar moet nog zoeken naar een livestream en van alles klaar zetten zodat ik niet steeds naar de keuken hoef te lopen en mijn vriendin mag gaan werken zondagmiddag en dan moet ik op tijd thuis zijn, anders zit er een 8jarige en tijd onbeheerd thuis. :D
È chiaro :-D
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Wie heeft deze "klassieker" vandaag gereden? Ik niet want het was me vanmorgen te nat.
Als het over een paar dagen wat opgedroogd is dan de route maar eens doen. Op de sporvorming van vandaag prima te doen. Wel op enkele stukken wat improviseren want daar waar voor de route slechts éénmalig toestemming wordt verleend legt de organisatie morgen de boel met flink wat takken al dicht.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

Ik ben ook niet gegaan maar achteraf viel de regen toch mee :-{
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik heb vanmorgen een poging gedaan om de 50km te doen.
Route opgepakt vanuit Uden bij Naat Piek ongeveer en ingeschreven bij de pauzeplaats bij de oude gemeentewerf. Hierna de hele lus van na de pauze gefietst. Hierdoor was ik net later bij de startplek dan gepland en waren de lintjes al weer weg. KLein stukje nog de route kunnen volgen door de spoorzoeken, maar bij de harde weg de verkeerde kan gekozen en een heel groot deel van noordelijke lus gemist. Toen heb ik maar voor de 2de keer de lus na de pauze gefietst, Alles bij elkaar toch zo'n 50km gefietst.

Het was koud, nat en heb groot deel van de tijd in de regen gefietst. Hierdoor was het zwaar, glibberig en plakkerig. En met de Wageningse tocht van gister nog in de benen lag de snelheid behoorlijk laag. En halverwege de tocht waren mijn remblokken achter al weer helemaal op en was het de rest van de tocht remmen met ijzer op ijzer.

Maar verder een hele mooie tocht en snap niet hoe ze het in elkaar gelust krijgen zonder kruisingen.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Ik heb vandaag de hele tocht gereden. Toen we deze ochtend vertrokken leek het een hele zware koude rit te worden maar dat viel gelukkig wel mee. Na een tijdje in de regen te hebben gefietst werd het droog. Daarna kreeg ik het ook warm en heb ik van de koude geen last meer gehad. Integendeel ik was zelfs te warm aangekleed.

Toch weg genoten van de tocht vandaag. Pluim voor de organisatie voor het uitzetten van het parcours.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Deempje98 schreef:Ik ben ook niet gegaan maar achteraf viel de regen toch mee :-{
Maar "afspuitvrij" rondkomen onmogelijk.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Foto's en vooral leuke korte filmpjes , die duidelijk tonen dat thuis blijven de beste optie is geweest want "afspuitvrij" rondkomen was onmogelijk:
https://www.flickr.com/photos/131248541 ... 0514467916" onclick="window.open(this.href);return false;
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
KB1983
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 15 februari 2016, 11:05

Erg mooie tocht en goed uitgezet! Wel vies en een beetje nat geworden maar ja ik ben niet van suiker, anders was ik wel op de Tacx gaan zitten;) Op de heenweg ernaartoe (6 km) wel een regenbui gehad maar vanaf half 10 is het droog gebleven en later kwam zelfs de zon nog door. In het begin was het even koud met alleen zomerhandschoenen aan maar na een paar km had ik weer gevoel in m'n vingers. Ondanks dat het modderig en plakkerig was, vond ik het niet super zwaar. Ben blij dat ik gegaan ben! :)
Plaats reactie