01-10-2017 , ATB-tocht TTC Oss

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Op 1 oktober 2017 staat de ATB toertocht van TTC Oss weer op de agenda. De toertocht zal worden verreden vanaf Hotel de Naaldhof in de mooie bossen en heides rondom Oss.

Voor meer info klik hier : http://www.ttcoss.nl/index.php/toertochten/atb-tocht" onclick="window.open(this.href);return false;
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Full Floater
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: za 1 oktober 2005, 15:16
Mijn mountainbike: CHIN#3

Dit jaar probeer ik ze allebei te rijden; deze tocht en de ambtenarentoertocht 5 dagen later. Ik heb het idee dat het behoorlijk vergelijkbaar is, allebei de moeite waard dus. Eindelijk eens vrij op die vrijdag. :-D
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Full Floater schreef:Dit jaar probeer ik ze allebei te rijden; deze tocht en de ambtenarentoertocht 5 dagen later. Ik heb het idee dat het behoorlijk vergelijkbaar is, allebei de moeite waard dus. Eindelijk eens vrij op die vrijdag. :-D
Het is weliswaar in hetzelfde natuurgebied maar er is in beide tochten heel weinig overlap.
Zie de kaartjes:
http://www.ambtenarentoertochtoss.nl/route-2017/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.gpsies.com/map.do?fileId=rwpstobopaigyptj" onclick="window.open(this.href);return false;
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Is het niet te warm voor onverhard (niet-mtb) racen .
Ik bedoel toer puzzelrit.


Veeeeest te vroeg voor paddestoelen!!!!
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Gei-Kek schreef:Is het niet te warm voor onverhard (niet-mtb) racen .
Ik bedoel toer puzzelrit.


Veeeeest te vroeg voor paddestoelen!!!!
Helemaal mee eens, ik doe dan ook zelf niet mee. Over de paddestoelen zit je mis :
https://www.strava.com/activities/1196053838" onclick="window.open(this.href);return false;
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Mijn Excuses
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
frankfiets
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: di 1 mei 2012, 11:22
Mijn mountainbike: Scott, met rohloffnaaf

Niks te warm.
Hier wordt het hele jaar door in de bossen gereden.
Beam me up Scott
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Morgen toch maar niet op de weg toeren want volgens de voorspellingen voor het eerst dit seizoen wel ideale "veldtoertochttemperatuur". Zeker in de voormiddag zal de temp beneden de 10 graden blijven.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Van de route uitzetters vernomen dat ondanks de regen van afgelopen middag de paden er prima (=nagenoeg droog) bij liggen
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Leuke tocht.

Veel herkenbare punten uit andere tochten.
Naar mijn mening zat de pauze plaats wel er laat (35km op de 45?)maar was wel goed verzorgt.

Lekker gereden met mooi weer.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Tsjibiti schreef:Over de paddestoelen zit je mis :
https://www.strava.com/activities/1196053838" onclick="window.open(this.href);return false;
Nogmaals sorry vele mooie zwammen voorbij zien komen deze tocht.
Ook de natuur was prachtig vandaag :-q
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Inderdaad een hele mooie tocht gereden. Blijft elk jaar weer een genot om door de vele singletracks te slingeren. Ben altijd verbaasd hoeveel mooie stukken er in Herperduin en de Maashorst zitten en dan heb je met deze tocht nog enkel een fractie gehad. De pauzeplaats komt inderdaad wat laat maar ik weet niet hoe dat dan uitkomt met de overige afstanden. Onderweg ook een drietal keer mis gereden. Zo'n zwart-geel lintje hing dan tussen de al wat gele bladeren. Ik heb ook een aantal keer wat linten op de grond zien liggen. Dat krijg je misschien als je laat start zoals ik heb gedaan. In januari maar weer eens terug komen.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Heb toch niet meegedaan (Ben naar de toppers wezen kijken in Gieten).
Pauzeplaats laat? Maakt toch niet uit, op een ritje van 45 km is een pauze in principe overbodig.
Niets beter dan mooi weer maar dat heeft ook een klein nadeel. Met de bladeren in herfsttooi vallen dan sommige kleuren lintjes minder goed op. Mijn ervaring is dat als je laat start het eigenlijk niet uitmaakt want dan kan je vaak de route feilloos volgen ook al zijn alle linten of pijlen weg want door de verse sporen van de vele voorgangers is de bewegwijzering dan bijna overbodig geworden
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Mooie tocht en mooi weer.
Totaal zo'n 75km gefietst en dat was met dit mooie weer geen straf, was op de fiets naar de startplaats gereden en ook weer netjes vanaf de startplaats naar huis gefietst.
Pauze was inderdaad wat laat, maar omdat de 22km alleen in herperduin bleef was dat niet anders te plannen denk ik. Pauze heb ik sowieso altijd liever wat later en ,zoals Tsjibiti al aangaf, is een pauze niet noodzakelijk maar wel vermakelijk en gezellig. :D

Veel herkenbare paadjes inderdaad, maar na een aantal jaren toertochten fietsen in deze regio dan is die kans ook wel erg groot. Voor mijn geloof ook enkele stukken van onze eigentochten tegen de keer in gefietst, geeft toch een heel ander beeld en beleving. Misschien eens voorstellen in de commissie om onze routes zo nu en dan eens om te draaien. :P
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef:Veel herkenbare paadjes inderdaad, maar na een aantal jaren toertochten fietsen in deze regio dan is die kans ook wel erg groot. Voor mijn geloof ook enkele stukken van onze eigentochten tegen de keer in gefietst, geeft toch een heel ander beeld en beleving. Misschien eens voorstellen in de commissie om onze routes zo nu en dan eens om te draaien. :P
Helemaal mee eens, vandaar ook mijn pleidooi om als de vaste routes in een tocht worden opgenomen of voor een deel die in omgekeerde richting te doen. Dat zou al een stap in de goede richting zijn; nog beter zou zijn om net als op de Veluweroute ze gewoon in twee richtingen te pijlen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie