08-10-2017 - Haaksbergen - Kikvoschtocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ARi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 15:24
Mijn mountainbike: Liteville 301MK14

Afbeelding

Elke fanatieke mountainbiker heeft de datum 8 oktober 2017 al weken geleden omcirkeld op de kalender. Die zondag wordt de jaarlijkse Kikvoschtocht verreden. De organisatie is zoals altijd in handen van de Haaksbergse Toer- en Fietsclub (HTFC). Het decor van de Kikvoschtocht wordt gevormd door de prachtige, bosrijke omgeving ten zuidoosten van Haaksbergen. De route gaat deels over de vaste MTB-route en deels over paden die de rest van het jaar niet toegankelijk zijn voor fietsers. Na afloop kan er gedoucht worden, en de smerige fiets kan worden en dat er isop meerdere locaties op de route EHBO aanwezig. Voor het eerst dit jaar is er ook een Parc Fermee waar je fiets kan stallen.

Ook dit jaar heeft startlocatie van de tocht ruim opgezette faciliteiten. Start en finish is op camping ’t Stien’nboer. Deelnemers aan de Kikvoschtocht kunnen kiezen uit de afstanden 35, 45 en 60 kilometer. Deelnemers aan de 35 kilometer route doen onder meer het Assinkbos, het Lankheterbos en het Buurserzand aan, deelnemers aan de 45 kilometer pakken het Haaksbergerveen erbij en de 55 kilometerfietsers rijden daarbij nog een lus over Duits grondgebied. Bij de monumentale boerderij De Kikvosch, waarnaar de tocht is genoemd, is een smakelijke pauze ingelast.

Er kan op 8 oktober gestart worden tussen 9.00 en 10.00 uur vanaf camping ’t Stien’nboer aan de Scholtenhagenweg 42 in Haaksbergen. Deelname kost 5 euro. Leden van de NTFU betalen een euro minder. Er gaat per deelnemer 50 eurocent naar S(up)port for Nature. Op die manier wordt de natuur gecompenseerd voor de mogelijke overlast die een groot sportevenement als de Kikvoschtocht met zich mee kan brengen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Google is your friend :-)
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

zitten er in de 55km route nog nieuwe stukken in tov 2016?
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
ARi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 15:24
Mijn mountainbike: Liteville 301MK14

Morsbiker schreef:zitten er in de 55km route nog nieuwe stukken in tov 2016?
We zijn op dit moment wel bezig met een nieuw stuk maar het is nog niet helemaal zeker op het op tijd klaar is.
Google is your friend :-)
Plaats reactie