04-02-2018 Pedaleurscross - Malden

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Deze tocht was ik bijna vergeten. Begin december afgelast maar zondag aanstaande een tweede poging.

Zondag 4 februari 2018

Uitgestelde tocht van 10 december 2017

Dank alle MTB-ers dat jullie zo oplettend waren en de mededeling dat onze tocht van 10 december wegens de weersomstandigheden werd afgelast tijdig ter kennis namen. Gelukkig is niet één van jullie onverrichter zake de 10e dec. naar Malden gekomen.

De Pedaleurscross is een pittige ATB tocht door de bossen tussen Malden en Groesbeek met veel klimwerk. Over ongeveer 48 km. en 650 hoogtemeters.

Er kan 1 keer voor de pauze en 1 keer na de pauze een lus van ongeveer 7 km afgekort worden.
Dus ook de afstanden 41km en 34km zijn mogelijk, al naar gelang je één of twee afkortingen neem. Beide afkortingen worden duidelijk aangegeven en uitgepijld.

Onderweg word je professioneel gekiekt door Finish-foto.nl

Dit is onze startlocatieOpent in een nieuw venster: Manege VCM, te Malden
Gebruik voor uw navigatie: "Bovendorpseweg, Malden"

Inschrijfgeld €6,- inclusief €1,- opslag t.b.v. Vaste ATB-route aan NMM / SBB
op vertoon van NTFU toerkaart en gebruik van Scan & Go krijgt u €1,- korting.
Vanaf 2017 is er een bewaakte fietsenstalling!

Verdere bijzonderheden:
Start tussen 09.00 en 10:00 uur vanuit Manege VCM aan de Lierseweg 4 te Malden
Eerder starten geeft problemen voor de controleurs van de route en is niet wenselijk.

Scan & Go: geen inschrijfformulier meer invullen, maar je NTFU- of KNWU kaart laten scannen, betalen en gaan.
Goede parkeergelegenheid (in weiland) aanwezig, begeleid door parkeerwachten.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Ik mag hopen dat heel mensen deze vergeten want ik vind dat niet zou mogen. 10 december moeten afgelasten is jammer dan maar dan volgend jaar december nieuwe kans. Nu gaat het niet veraf gelegen Schaijk daar behoorlijk last van hebben. OnsVerzet heeft m.i. "recht" op deze datum en dient gevrijwaard te blijven van nog een tocht op schootsafstand. Zeker omdat deze datum gekozen is op die basis en dan kan het niet zo zijn dat een andere organisatie dicht in de buurt er snel ook even inspringt.
Als Malden dan toch dit seizoen de afgelaste tocht wil organiseen dan zou zondag 11 februari aanvaardbaar zijn geweest want dan zijn er op NTFU-kalender slechts 3 andere tochten die alle 3 ver van Malden zijn.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Nee hoor op naar Malden, hoogtemeterjes. Zondag 11-2 is het carnaval, dan hangen we nog in de kroeg tijdens de starttijden, polonaise, alaaf.....
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

Zondag ga ik biken en ik ga naar................ MALDEN :lol:
KLIMMUUUHH :-q
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Tsjibiti schreef:...
Gelukkig is het een vrij land waar niemand zomaar een datum kan claimen. (behalve de koning dan.. :winkie: )
NEOS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 358
Lid geworden op: di 14 oktober 2008, 20:14

Tsjibiti schreef:Ik mag hopen dat heel mensen deze vergeten want ik vind dat niet zou mogen. 10 december moeten afgelasten is jammer dan maar dan volgend jaar december nieuwe kans. Nu gaat het niet veraf gelegen Schaijk daar behoorlijk last van hebben. OnsVerzet heeft m.i. "recht" op deze datum en dient gevrijwaard te blijven van nog een tocht op schootsafstand. Zeker omdat deze datum gekozen is op die basis en dan kan het niet zo zijn dat een andere organisatie dicht in de buurt er snel ook even inspringt.
Als Malden dan toch dit seizoen de afgelaste tocht wil organiseen dan zou zondag 11 februari aanvaardbaar zijn geweest want dan zijn er op NTFU-kalender slechts 3 andere tochten die alle 3 ver van Malden zijn.
Ja een beetje overleg tussen de clubs zou voor een ieder beter zijn. :-q :-q :-q
jb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 23 oktober 2005, 14:04
Mijn mountainbike: Transition

Hoe ligt de route erbij?
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

jb schreef:Hoe ligt de route erbij?
Een grote modderzooi ; analoog aan het WK-veldrijden in Valkenburg.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Misschien valt het mee, vandaag is het droog gebleven, we gaan het morgen beleven.... voor de zekerheid neem ik de modderfiets mee.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Peter243 schreef:Misschien valt het mee, vandaag is het droog gebleven, we gaan het morgen beleven.... voor de zekerheid neem ik de modderfiets mee.
...Voor de zekerheid ben ik dan ook zeker thuis gebleven . Vandaag al helemaal om geen minuut te missen van het schitterende WK in Valkenburg.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Top tocht, goed georganiseerd. 700hm. Soms hard werken door de modder en de pittige klimmetjes. Delen van de rode route, maar ook andere leuke paadjes. En vanaf de start meteen het bos in .
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Wat blijf ik het klimmen toch leuk vinden. Samen met de Reichswaldtocht is de Pedaleurscross de enige klimtoertocht in de regio. Zeer uitdagende route gedaan van 48 km (hoewel de tocht langer leek) met op en af. Na afloop genoten van de erwtensoep want het was best koud.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Een goed georganiseerde tocht. Goede verwijzing naar het parkeerterrein, royaal parkeren, bewaakte fietsenstalling en prima uitgepijlde route. Enig minpuntje was wel als je 10.00 uur vertrekt en je komt terug dan is de afspuitplek en bewaakte fietsenstalling al weg. Misschien een puntje voor evaluatie?
Route was wel een heel stuk modderiger dan dat ik verwacht had maar goed vermaakt in een mooie omgeving.
Gebruikersavatar
Brian Kersten
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 27 april 2014, 15:32
Mijn mountainbike: Cannondale F-SI 2

Met 12 man van de fietsclub naar deze tocht geweest. We hebben ons prima vermaakt en we hadden meer modder verwacht. Het is bekend dat deze tocht best pittig is en dat was ook deze keer geen uitzondering. De pauzeplek was goed verzorgd en de bewegwijzering ook. Wat heerlijk die gele pijlen, ze vallen echt goed op en zonder na te denken kun je doorstampen :D .
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Weet iemand hoeveel deelnemers er waren?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie