MH2D situatie

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Het heeft hier de hele week alleen maar geregend. Het wordt morgen dus afzien 2.0... Hoop alleen dat er niet te veel opstoppingen komen, dat zou jammer zijn. Maar goed, we zien het wel :-D
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Net terug van een rondje zeg maar Voerstreek. Om jullie gerust te stellen er ligt modder......

Maar eerlijk gezegd viel het mij nog wel mee. Modder ligt er vooral op de vlakke paden. Onder bomen en in de leuke beklimmingen loopt het water weg en kon je gewoon lekker door rijden.

Advies; Neem een extra bidon mee om je drive lijn schoon te kunnen spuiten en eventueel een klein busje met ketting smeersel. Ook waren er weer op diverse plaatsen Meidoorn hagen gesnoeid. Beetje melk of extra binnenbanden is wel aan te raden.

Verder veel succes morgen. :-q
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

rossi schreef:Het heeft hier de hele week alleen maar geregend. Het wordt morgen dus afzien 2.0... Hoop alleen dat er niet te veel opstoppingen komen, dat zou jammer zijn. Maar goed, we zien het wel :-D
Hoe meer opstoppingen des te beter ; zijn immers mooie rust momenten :-D (Het betreft hier immers een TOERtocht)
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Tsjibiti schreef:
rossi schreef:Het heeft hier de hele week alleen maar geregend. Het wordt morgen dus afzien 2.0... Hoop alleen dat er niet te veel opstoppingen komen, dat zou jammer zijn. Maar goed, we zien het wel :-D
Hoe meer opstoppingen des te beter ; zijn immers mooie rust momenten :-D (Het betreft hier immers een TOERtocht)
Rusten kan later wel als ik 70+ ben ofzo. Lekker rijden nu!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Koenuhhh schreef:
Tsjibiti schreef:Hoe meer opstoppingen des te beter ; zijn immers mooie rust momenten :-D (Het betreft hier immers een TOERtocht)
Rusten kan later wel als ik 70+ ben ofzo. Lekker rijden nu!
Nu lekker doorrijden is op zich prima maar daar dienen toertochten niet toe. Als ik dat belangrijk zou vinden dan zou ik dat doen in marathons of wedstrijden. Daar is het je ergeren aan eventuele opstoppingen terecht maar bij het deelnemen aan toertochten maak je dar niet druk om.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Poeh. Tot aan gisteren kon ik niet gaan. Ineens kon het toch .Dus hup alles bij elkaar gegraait en vertrokken. Pfff zwaar hoor. Vaak moeten lopen maar dat moesten er heel veel op de 35 km. Ben nu stik kapot thuis maar t was een leuke dag. Mooie omgeving. Spannende afdallingen. Lekker weer. Eigenlijk best trots op mezelf. Het was wel duidelijk hier dat ik er erg tegenop zag. Oja .volgens mij was ik nog de enige met v brakes vandaag.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Omstandigheden waren volgens mij toch perfect vandaag voor de mountainbike, wie oh wie hebben de 100km route getrotseerd? :D
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

jimbo schreef:Poeh. Tot aan gisteren kon ik niet gaan. Ineens kon het toch .Dus hup alles bij elkaar gegraait en vertrokken. Pfff zwaar hoor. Vaak moeten lopen maar dat moesten er heel veel op de 35 km. Ben nu stik kapot thuis maar t was een leuke dag. Mooie omgeving. Spannende afdallingen. Lekker weer. Eigenlijk best trots op mezelf. Het was wel duidelijk hier dat ik er erg tegenop zag. Oja .volgens mij was ik nog de enige met v brakes vandaag.
Dan ben ik je volgens mij voorbij gereden. Je hebt ook nog zo'n old school vork met rubbers? Mijn oog viel inderdaad op de v-brakes. Anders was je niet de enige met v-brakes. :wink:

Heb zelf de 70km gereden. Niet de beste benen vandaag. Kramp in beide benen tegen het eind. Ben ook geen modderrijder en reed met een iets te zwaar verzet. Er lag voldoende modder maar heb het wel eens erger meegemaakt. Ik had ruim 1300hm.
Danny Verhaar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 4 september 2017, 08:46

Heb de 50 vandaag gereden en heb mij prima vermaakt.
Her en der wat pittige klimmen, maar ook leuk afdalingen gehad.
kwam uit op 54 km en 1067hm.

Zal er vast wat van het forum hebben gezien :lol:
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Zeker niet op de 70 Tinman
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Kwamen de lussen niet bijelkaar tegen het einde? Maargoed kan ook iemand anders geweest zijn.
bogak
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: di 5 december 2006, 00:25

Het eerste (en laatste) stuk van de 35/50km waren het modderigst, daarna viel het wel mee.
Alles was te rijden, op 2 of 3 boomstammen na.
Het gedeelte van de 100km in duitsland was mooi rijden, maar daar liggen wel uitdagendere paden.
142km gereden en ruim 7.30u op de fiets gezeten.
Bevoorrading bij 3 landenpunt was zo goed als leeg...Maar het weer was super.
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Ik heb de 70km gereden. Ik heb echt afgezien. Normaal valt de 70km altijd wel mee maar met die modder en al die steile klimmen viel het vandaag tegen. Ik heb nog geen editie meegemaakt waar zoveel steile klimmen in zaten.

Top dag gehad
#Skraleanjers
mtb-Weert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 22:49
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SLT 2017

Heb vandaag de 100km gereden, wat eigenlijk "maar" 96km was. Maar met deze omstandigheden was ik daar niet zo rouwig om. Heb er van genoten vandaag! Het was mijn eerste MH2D ooit, helaas niet in de gelegenheid om morgen ook te starten. Ik wens iedereen morgen veel plezier toe.

Het weer zal morgen nagenoeg hetzelfde zijn als vandaag. Hoewel er modder zal zijn vind ik het persoonlijk geen reden om niet te gaan!
furius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 482
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 22:31
Mijn mountainbike: Heeft dikke baaande

Een geweldige dag gehad gister, we waren vroeg vertrokken en dus maar weinig last van opstoppingen gehad. De modder mocht de pret niet drukken. Veel mensen lek zien rijden wat mij gelukkig bespaard is gebleven.
Jammer dat de vaste routes niet rondom het drie landen punt liggen, wat is het toch mooi fietsen daar.
Heel de tocht hebben we het droog gehouden. Pas toen we aan een wel verdiende weisener in de tent stonden kwam het er plots met bakken uit vallen.

Alles was weer tip top in orde zoals ik gewend ben bij mh2d :-q
It never gets easier, you just go faster.
Plaats reactie