MH2D situatie

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Met zoonlief, brugklasser alweer, 54km gebiked. Opvallend nat, de bodem nam niks meer op. Niet erg, zijn we gewend, met de juiste banden... genoten in de zon. Zoals altijd: prima organisatie, erg gezellig, thnx :-q .
Nu op naar de BBC!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Was mijn eerste ervaring met de MH2D, conclusie helemaal top! Andere jaren steeds voor Groesbeeks Gruwelijkste gekozen wat ook een mooi evenement is, maar deze is wat mij betreft net zo mooi.

Op zaterdag de 70 km gereden en was op het einde gesloopt! Vandaag de 50 maar dat was ook met pijn en moeite aangezien ik nog alles behalve hersteld was van die slijtage slag op de zaterdag.

Kom hier zeker terug en hopelijk dan met *iets* minder modder. :winkie:
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

He Koennuh.
Na de 70km op zaterdag was ook ik helemaal klaar. We rijden altijd maar één dag, al een aantal jaren. Daarom maar gekozen voor Bocholt. Nu echt klaar. Top weekend gehad.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
Jelle73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: wo 1 januari 2014, 11:56
Mijn mountainbike: is smerig...

Op zaterdag de 50km route gereden, in eerste instantie wilde ik de 70 doen waar het niet dat mijn fietsmaat het niet aandurfde (te weinig getraind, en 12km vv naar ons verblijf), op de zondag (met een andere fietsmaat) ook 50km route gereden beide dagen prachtig fietsweer met een modderige ondergrond :-q (als je daar niet tegen kan moet je een racefiets nemen). Wel jammer dat er (voor mijn gevoel) veel asfalt was op de zondag :x ook vond ik op zondag de bevoorrading vrij vlot....
Al met al een prachtig evenement, super organisatie, een weekend vol van limburgse gezelligheid in de feesttent :bier: :-q en lekker afzien op de parcoursen.
Score voor het weekend is zo'n 135 km en 1900Hm
Was voor mij overigens de eerste keer, maar ga zeker op herhaling !!

[Denk dat de mod de topic titel ff moet aanpassen]
beter scheef erin dan recht ernaast
Polly1950
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 1 maart 2015, 23:18
Mijn mountainbike: Cube Reaction Race 2015 1 x 11 XT

Zaterdag de 70 km gereden met mijn broer, ook velgremmen op zijn 26 inch Gazelle, en zijn vriend. Mooie tocht en beter dan verleden jaar toen er in Belgie wel heel veel asfalt in zat. Modder vond ik meevallen, maar inderdaad wel een paar hele steile hellingen. Drie keer moeten lopen, waarvan een keer door voor mij afstappende fietser. Broer lekke band en dus de laatste vijf km in de plensbui.
Zondag de 120 racefiets gereden. Laatste 20 km was de koek wel op, maar met zo'n mooie dag geen probleem.
Volgend jaar weer.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Gewoon even uit interesse voor een mogelijke switch van GG 75km naar MH2D:
Hoe verhoudt de Groesbeeks Gruwelijkste zich met de MH2D? Is de MH2D zwaarder of technischer?
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

T viel mij wel op dat de mtbers keurig aan de kant bergop liepen. Dat heb ik bij de wegfietsers wel eens anders gezien.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Superdag gehad met 6 medebikers van de club , bedoeling was 70 door twee beginners uiteindelijk de 50 gereden samen uit samen thuis
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Dino
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 16 oktober 2006, 12:18
Mijn mountainbike: Intense sniper T nieuw project

70 km gereden uiteindelijk iets meer.
Mijn fiets inclusief mijzelf toch wel flink onder de modder...
Het venijn zat hem dit jaar wel in de staart vond ik.
We Are Basta
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

deefdeef schreef:Gewoon even uit interesse voor een mogelijke switch van GG 75km naar MH2D:
Hoe verhoudt de Groesbeeks Gruwelijkste zich met de MH2D? Is de MH2D zwaarder of technischer?
Heb Groesbeek vier keer gereden en dit was mijn eerste ervaring met de MH2D. Het is gewoon een luxe twee van zo een schitterende evenementen in één weekend. Zwaarder of technischer als Groesbeek kan ik niet zeggen de klimmen zijn gewoon wat langer, vooral op de zaterdag. Op de zondag waren het wat meer kortere steile klimmetjes maar beide dagen zaten er wat mij betreft voldoende leuke trails in.

Zeker een keer proberen ik heb er geen spijt van gehad in ieder geval. :-q
BBQ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 22:30

deefdeef schreef:Gewoon even uit interesse voor een mogelijke switch van GG 75km naar MH2D:
Hoe verhoudt de Groesbeeks Gruwelijkste zich met de MH2D? Is de MH2D zwaarder of technischer?
Nou de MH2D is in zuid Limburg/ Voerstreek dus hij is wat ruiger qua afdalingen en bergop. Er zijn veel stenen en de klims zijn een flink stuk stijler en langer dan die in Groesbeek. Bovendien heeft limburg een klei ondergrond en in Groesbeek is het een zand ondergrond, met slecht weer is een zand grond wel fijner ivm een betere afwatering. Dat wil niet zeggen dat Groesbeek geen fantastische omgeving is want ik bike er graag maar de MH2D is wel een klasse zwaarder!
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Dit jaar voor het eerst MH2D gedaan, 2x GG gereden. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar GG.

Het weer was fantastisch en de uitzichten waren mooi.

Ik vind de MH2D iets te massaal en de routes niet echt uitdagend. Ik had zaterdag de 100k willen doen, maar door een defect aan mijn fiets heb ik het bij de 70 gelaten. De organisatie is prima. Voor de hoeveelheid deelnemers is de route prima, je kunt niet veel singletracks pakken met grote hoeveelheden mensen. Maar de zondag route had de laatste 10km gewoon dezelfde route als zaterdag, dat vond ik jammer.

Het biertje bij de 2de stop op zondag was zeer welkom :bier: :-q
SjorsKeij
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 30 augustus 2017, 15:41
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 29
Contacteer:

Sinds 4 maanden aan het MTB-en met als doel om volgend jaar duchenne heroes uit te fietsen. Voor het eerst op MH2D. Zaterdags de 100km en zondags de 70km uit gefietst. Prima georganiseerd. Lekker vroeg gestart wat het voordeel had dat het nog geen file rijden was. Waar de routes uiteindelijk weer samen kwamen was het de terug weg wat drukker.

Modder viel mij reuze mee. Week ervoor in Pesse was het 100% baggertrappen of waterfietsen hoe je het ook wilt noemen.

Volgend jaar zeker weer als het niet samen valt :)
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Nou , respect als je pas 4 maanden bezig bent :o
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Plaats reactie