03-09-2017 - Herpen(Oss) MCO Herperduin Classic

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
legend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 18 juli 2007, 21:30
Mijn mountainbike: Cannondale flash ultimate, cannondale Flash 29er 2, Cannondale Scalpel, focus CX

De MCO Herperduin Classic is dé aftrap van het MTB toertochtseizoen. Op zondag 3 september is het Herperduin, met zijn stuifduinen, bossen en vennen, het prachtige decor van deze nieuwe MTB toertocht.

Met afstanden van 24, 42 en 57 km kan iedere mountainbiker (m/v) deelnemen, van de jongste mountainbikertjes tot de gevorderde mountainbiker. Vergis je niet in de afstand, want door de vele kilometers singletrack en de hoogtemeters zijn de routes uitdagender dan de afstanden doen vermoeden.

Bij de finish is er een gezellig terras en heb je de mogelijkheid om de laatste loodjes van de 24 uurs wedstrijd van Bike Festival Brabant mee te maken. Ook de kinderen worden niet vergeten, voor hun is er een dikke banden race en Kids & ride. Een leuk uitje voor het hele gezin.

De organisatie is in handen van Mountainbikeclub Oss, in samenwerking met Bike Festival Brabant. Een deel van de opbrengst gaat naar de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting (NCFS).

Voor NTFU leden is het inschrijfgeld 4 euro, niet leden betalen 6 euro. Deelname voor de jeugd tot en met 16 jaar is gratis.

Kijk voor meer info op http://www.bikefestivalbrabant.nl en http://www.mountainbikeclub-oss.nl

Inschrijven en startlocatie: Tent bij Kriekenput

Parkeren grasveld
Heesche Baan 1
5373 LH Herpen

De Schaijkseweg is gedeeltelijk afgesloten en wordt omgeleid.

Starttijd van: 8:30
Tot: 10:00
Laatst gewijzigd door legend op za 2 september 2017, 18:10, 6 keer totaal gewijzigd.
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

Klinkt leuk! Maar hoe moet ik me inschrijven voor de toertocht op zondag? Als ik op de site naar "inschrijven" ga, lijkt het of ik me alleen kan aanmelden voor de wedstrijden.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Aanwezig, indien nuchter.... :wink: :bier:
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

@Kelvin: inschrijven voor de toertocht is niet nodig neem ik aan. Je kan op de dag zelf naar het terrein komen en dan inschrijven en gaan fietsen.
Die inschrijving is alleen voor de BikeFestivalBrabant.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

@deefdeef: Ok daar ga ik dan van uit. Dankjewel!
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

http://www.mountainbikeclub-oss.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Op bovenstaande site is er wat informatie te vinden over deze Herperduin Classic. NTFU site biedt nog wat meer info m.n. de starttijden.

https://www.ntfu.nl/Kalender/Tochtdetails.aspx?id=46132" onclick="window.open(this.href);return false;
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

legend schreef:De MCO Herperduin Classic is dé aftrap van het MTB toertochtseizoen. Op zondag 3 september is het Herperduin, met zijn stuifduinen, bossen en vennen, het prachtige decor van deze nieuwe MTB toertocht.
Dus nog vroeger de start van het toertochten seizoen in N.O.Brabant. Het wegseizoen is dan nog volop bezig. Tot nu toe was de "seizoensaftrap" de tocht van TTC Oss die vier weken later is , direct gevolgd door de Ambtenarentocht en die vind ik beide ook nog te vroeg omdat het dan meestal nog prima "wegfiets" weer is. Ik hoop voor MCO dat er een goede opkomst is maar ik ben zeker niet van de partij want het onverhard toeren komt pas aan de orde als de maximum temp. dik beneden de 10 graden blijft en dat zou voor begin september wel heel uitzonderlijk zijn.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Ik ben juist blij dat er zo vroeg al TT's zijn. Er zijn namelijk ook MTB-ers die het hele jaar op de fiets zitten en niet alleen gedurende het winterseizoen. Ik zie dan ook graag uitbreiding van het aantal TT in de zomer!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op wo 2 augustus 2023, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
bjornBulldog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 14:17
Mijn mountainbike: Cannondale Factory Racing

ik ben erbij
Rage with the machine.
bjornBulldog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 14:17
Mijn mountainbike: Cannondale Factory Racing

kick
Rage with the machine.
legend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 18 juli 2007, 21:30
Mijn mountainbike: Cannondale flash ultimate, cannondale Flash 29er 2, Cannondale Scalpel, focus CX

Kelvin_ schreef:Klinkt leuk! Maar hoe moet ik me inschrijven voor de toertocht op zondag? Als ik op de site naar "inschrijven" ga, lijkt het of ik me alleen kan aanmelden voor de wedstrijden.
Kevin, vooraf inschrijven voor de toertocht gaat helaas niet, dat kun ter plaatsen doen. Inschrijven voor de Bike festival Brabant wedstrijd fun en race kan wel vooraf.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Mario070 schreef:
Boekenkist schreef:Ik ben juist blij dat er zo vroeg al TT's zijn. Er zijn namelijk ook MTB-ers die het hele jaar op de fiets zitten en niet alleen gedurende het winterseizoen. Ik zie dan ook graag uitbreiding van het aantal TT in de zomer!
Helemaal mee eens :-q

+1 :-q :-q
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Ben na mijn vakantie niet meer aan het biken toe gekomen.... (vakantie modus staat nog steeds op "Aan" :lol: ).
Maar ga deze toertocht zeker fietsen..... pfffff :oops:

Je moet toch ergens een begin maken toch? :-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op wo 2 augustus 2023, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie