02-07-2017 - Francorchamps (B) - 5° VTT Francorchampionne

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Deze TT bestaat slechts 5 jaar en is intussen een echte topper >> mtb zoals mtb in de Ardennen hoort te zijn

Erg mooi parcours door één van de mooiste regio's van de Ardennen. Adembenemende panorama's, diepe wouden, prachtige paden en singletracks.
En elk jaar breiden ze uit : de langste afstand bedraagt dit jaar 75 km, te rijden als toertocht of als chrono.
Nieuw in het parcours is dit jaar een grote lus richting La Gleize en Stoumont.

Alle info vindt je hier : http://pat8785.wixsite.com/vttfrancorchampionne" onclick="window.open(this.href);return false;

start : tussen 8 en 10 voor de 75 km / tussen 8 en 11 voor alle andere afstanden

afstanden en hoogtemeters :
20 km - 440 hms
31 km - 680 hms
41 km - 990 hms
56 km - 1400 hms
75 km - 1850 hms

adres : kantine FC Ster-Francorchamps / route de Spa, 4970 Francorchamps

inschrijving :
TT : € 5 (gratis -12 jaar)
chrono : €16 voorinschrijving - €20 ter plaatse

faciliteiten : kleine restauratie - bevoorradingen - bike wash - douches - bewaakte fietsenstalling - grote parking

Korte beschrijving van die 75 km :
We starten meteen naar de Roannay-vallei, parel die we bijna van bron tot monding in de Amblève volgen. Daarna is de Amblève-vallei aan de beurt met o.a. een schitterende singletrack van 3 km die constant langs de flanken van de vallei slingert :
https://www.youtube.com/watch?v=xPghTVZNuf8&t=2s" onclick="window.open(this.href);return false;.
Daarna rechtsomkeer richting Coo, waar een erg lange klim ons van 200 naar 500 meter brengt naar een 5-sterren-bevoorrading, zowel qua ligging als ingrediënten (foto).
Nadien volgen nog onontgonnen paadjes door de immense wouden tussen Stavelot en Francorchamps.

Afbeelding

Profiel van de lange afstand :Afbeelding
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Bedankt voor de tip. :-q

Ik had 'm hier al eens eerder voorbij zien komen maar het is er nog nooit van gekomen. Denk dat ik 'm dit jaar eens ga doen. Ik lust wel zo'n deftige bevoorrading inclusief uitzicht zoals op de foto. :-D
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Kans is groot dat ik deze ga rijden.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Hoe staat het met de neerslag in het gebied?
endorfin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 14:53

zonoskar schreef:Hoe staat het met de neerslag in het gebied?
Vochtig :wink:
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Is deze goed met 1x11 te rijden? 32t voor en (volgens mij) 11-42 achter. Hardloopconditie is top (halve marathon, etc.), fietsconditie is beperkt (1x per 4 weken op de fiets ongeveer). Laatste keer dat ik in de Ardennen heb gefietst was de RDHF van 2015 met 2x10 en een goede conditie. Toen had ik een fiets van 10kg, nu 12,5kg incl. dropper #stealisreel.

Ik ga natuurlijk voor de lol, maar wil niet overal hoeven afstappen. Als ik rustig naar boven kan peddelen vind ik het prima, maar hangt er even vanaf hoe steil het is.
Plaats reactie