10-06-2017 - Heerlen - Limburg Mooiste

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Goudi
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 5 augustus 2011, 12:27
Mijn mountainbike: Karate Monkey, star en staal...

Ik heb de 110 gereden... Op mijn cyclocrosser, omdat de avond ervoor mijn MTB de geest gaf.
Ook wel logisch dat het niet heel technisch gemaakt wordt met zoveel deelnemers.
Ik heb nu al drie mensen gezien waar de ambu bij stond of die op een aan het wachten waren. Dus veel spannender kunnen ze het niet maken voor deze groep.

De organisatie is niet verkeerd, maar voor mij te massaal. Ik ga voortaan een uurtje verder naar het zuiden om daar een van de vele tochten te rijden.

De filmpjes staan inmiddels ook online ;)
Een destileerproces, is ook een leerproces
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Een kwartiertje verder volstaat ook al, hoor.
Limburgs Mooiste is nou eenmaal zeer massaal, de paden zijn leuk om te genieten van het Limburgse landschap en zeer geschikt voor niet zo geoefende MTB-ers.

Elke andere tocht zal minder massaal zijn en technisch uitdagender, kleinere paadjes aandoen.
MH2D, BBC, Bokkenbaggertocht, trailversie Bikeboutique singletrack, en dan meteen over de grens nabij Eijsden Luik de tochten van Housse, Jupille, om er maar een paar te noemen. En dan ben ik er nog een hoop vergeten!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Goudi
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 5 augustus 2011, 12:27
Mijn mountainbike: Karate Monkey, star en staal...

Ja oké dan... Een limburgskwartiertje verder naar het zuiden ;)
Maar met een uurtje zit je rond Malmedy en Stavelot e.d. Erg leuk ook...

Bij Limburgs Mooiste draait het voor veel deelnemers natuurlijk om de totaalbeleving van dit tweedaags festival met voor de liefhebbers een camping erbij. Als je met die insteek gaat kun je met een groep er een geweldig leuk weekend van manen natuurlijk.
Een destileerproces, is ook een leerproces
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

aurelius schreef:Een kwartiertje verder volstaat ook al, hoor.
Limburgs Mooiste is nou eenmaal zeer massaal, de paden zijn leuk om te genieten van het Limburgse landschap en zeer geschikt voor niet zo geoefende MTB-ers.

Elke andere tocht zal minder massaal zijn en technisch uitdagender, kleinere paadjes aandoen.
MH2D, BBC, Bokkenbaggertocht, trailversie Bikeboutique singletrack, en dan meteen over de grens nabij Eijsden Luik de tochten van Housse, Jupille, om er maar een paar te noemen. En dan ben ik er nog een hoop vergeten!
Top Cauberg Challenge is denk ik nog een goede toevoeging aan je lijstje. Helemaal niet druk en een heerlijk parcours. :-q
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

'Weekend weg, camping': MH2D!
Top Cauberg Challenge... zoals de naam al zegt: inderdaad top!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Viper53
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 februari 2012, 00:06
Mijn mountainbike: santos 4.29 belt drive

Ik heb ook de 72 km mtb gereden en ja niet echt spannend te noemen en ja het gaat om de zweer en de mooie omgeving maar toch het had wel wat creatiever gekund ik vond de route gewoon erg saai , het viel mij op dat na 6 jaar afwezig dat het erg hard minder is geworden met alles en toch gaan we weer massaal er weer heen en dat is toch voor de gezelligheid en voorpret misschien toch beter om iemand anders op de uitzet ploeg te zetten.
No Chain driver
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Dat uitzetten wordt lastig gemaakt door de diversen gemeenten. Je krijgt voor zo'n groot evenement geen toegang tot bepaalde gebieden en mooie single tracks. Dus mag je als biker bij zo'n event braaf over de brede paadjes kijken naar de mooie trails die links en rechts liggen
Der_Rudi
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 09:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 2019

En dat is maar goed ook denk ik. Met het massale karakter van LM moet je helemaal niet willen dat de route over de leukere en dus smallere trails gaat. Dan wordt het één grote opstopping. Voor dat doeleinde zijn er andere tochten, met striktere maximum aantal deelnemers.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Scottie2000 schreef:Dat uitzetten wordt lastig gemaakt door de diversen gemeenten. Je krijgt voor zo'n groot evenement geen toegang tot bepaalde gebieden en mooie single tracks. Dus mag je als biker bij zo'n event braaf over de brede paadjes kijken naar de mooie trails die links en rechts liggen
Voor de paden in alle toertochten zou de lijfspreuk moeten zijn : Hoe breder des te beter.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Tsjibiti schreef: Voor de paden in alle toertochten zou de lijfspreuk moeten zijn : Hoe breder des te beter.
Dus pijlen gaan hangen op een vliegveld?? :o
Plaats reactie