28-05-2017 - Beringen (BE) - 12deTT MTB Bike Brothers

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 8 maart 2010, 14:42
Contacteer:

Op zondag 28 mei 2017 organiseren de MTB Bike Brothers hun 12de toertocht op een uurtje rijden vanaf Eindhoven. Het bijzondere bij deze tocht is dat je naar keuze bijna op het einde van de route (naar wens zelfs diverse keren) de mijnterril van Beringen erin op kunt nemen. Hetzij via de makkelijker route van 2 km, hetzij via de moeilijke route van 3 km. Of eerst de een en dan de ander, of eerst de ander om er dan nooit meer af te durven :wink:

Startplaats : Mijnstadion Theodartusplein 3580 Beringen
Afstanden : 28 - 42 - 56 - 72 km. (Dit is exclusief de rondjes op de terril)

De 2 grootste afstanden hebben 2 bevoorradingen.

Starttijd : 28 en 42 km : 7h30 tot 10h30
56 km : 7h30 tot 10h
72 km : 7h30 tot 9h30
Er is een bewaakte fietsenstalling

23 - 42km : € 3 (lidkaarten vwb - wbv - nftu) - € 5 daginschrijving
56 - 72km : € 5 (lidkaarten) - € 7 daginschrijvingen

NIEUW !!!! Rijstpap na aankomst, dat vind je toch nergens! :-q

Ik ben erbij om foto's te maken. Deze zijn snel na de tocht te vinden op http://www.conniesinteurfotografie.com

Ze hebben geen eigen website want ze steken al hun tijd in het snoeien van het parcours. :-D

Kijk voor verdere info even op http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?f=2&t=142666" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je daar een vraag stelt, ben je direct bij de goede persoon.
joske77
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 2 augustus 2009, 11:57
Mijn mountainbike: Nicolai Argon RoCC '11

en Connie, heb je het droog kunnen houden :-)

ik sta nog op de droge fotos denk ik :-) kort na de start...
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 8 maart 2010, 14:42
Contacteer:

joske77 schreef:en Connie, heb je het droog kunnen houden :-)

ik sta nog op de droge fotos denk ik :-) kort na de start...
Wat was ik blij dat ik vanochtend helemaal op het laatst toch nog mijn regenbroek en regenjas in de auto gegooid had! Alle sluizen gingen open. Ik had toen al zo'n zeshonderd passanten op de foto gezet, die heb ik nu bijna allemaal doorgekeken en iedereen staat er heel vrolijk - en ook schoon nog :wink: - op. Daarna heel snel naar de auto gevlucht, het was voor mij toch tijd om richting de mijnterril te gaan. In de auto de bui uitgezeten, half uurtje denk ik, bijna in slaap gevallen, want ik was natuurlijk absurd vroeg opgestaan om op tijd in Beringen te zijn.

Daarna rustig de mijnterril op en genoten van al die hele vieze mensen die langs kwamen fietsen! :-q

Eerst nog met volledig regenpak aan, en zo nu en dan met een zeil over mijn hoofd, want het was 15 graden en regende nog af en toe, maar tegen de tijd dat ik boven was ging de temperatuur rap omhoog en boven was het volzonnig en warm!

Geen idee hoeveel procent van de deelnemers werkelijk de mijnterril in de route erbij namen. In totaal waren er ruim 850 deelnemers in ieder geval. Niet slecht met onweer in het vooruitzicht!
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 8 maart 2010, 14:42
Contacteer:

Klaar! Alle foto's staan online en zijn te zien via http://www.conniesinteurfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie