24-06-2017 - Wageningen - Hel van Ede Wageningen

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
RsAp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 19:24
Mijn mountainbike: Specialized Chisel-Ghost Lector lc7-Sensa Pordoi-Giant ATX 850

Gisteren ook de 95km gefietst. Prima uitgezet en goede verzorging. Vond de route helaas wat minder dan de voorgaande jaren. De route had 630hm in 100.5km volgens mijn Polar.
Put something exciting between your legs!
Vonnie
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 24 november 2010, 21:38
Mijn mountainbike: Koga X29-Runner(staat stil), Kona Unit SS(mag er soms uit),Trek Farley 9,8(moet altijd mee!)

Nielsefiets schreef:
jitz schreef:Na lange tijd weer eens de kant van wageningen op... Ik ben het ook eens dat de start tijden best vroeg zijn. Om 6 uur maar heeft ook wel weer wat :) Verder genoten. Goed uitgepeild.
Echter om het nu de hel te noemen vond ik wel meevallen... Veel rechte stukken en toch veel asfalt.... Toch een beetje zonde als je de MTB tocht de hel van wageningen noemt....
Tevens toch wel een opmerking voor het inschrijfgeld... Die wordt bij iedere tocht ook steeds hoger ? Ik vond 14 euro best veel voor wat je ervoor terug krijgt.... De pauze plaatsen waren prima maar omdaar nu 14 euro voor te betalen ?
Want je denkt dat je alleen voor de pauzeplaatsen betaald?

Je betaald ook voor de zwartrijders... :lol:
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Leuke tocht en goed uitgezet. Het is alleen jammer dat de organisatie bij de stuwwal niks mag waardoor we over asfalt moesten fietsen. Zwartrijders vallen er tussen uit om we met een stuurbord rijden.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
QueenoftheStoneAge
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 8 december 2011, 23:57

Korte toelichting op de route en de kosten:
Toertochten worden steeds lastiger en duurder om te organiseren.
Bij de Hel van E/W krijgen we van veel terreinbeheerders nog maar mondjesmaat toestemming voor nieuwe trajecten/routes. Vaak omdat terreinbeheerders bang zijn dat daarmee het hek van de dam is: dankzij gpx-files komen er het hele jaar door mountainbikers het terrein in die er eerder de weg niet wisten.

Aan de andere kant krijgen we ook geen toestemming meer voor routedelen waar we in voorgaande jaren nog wel mochten komen. Dat was één van de redenen om dit jaar (deels) een nieuwe route uit te zetten.

Tegelijkertijd stijgen de kosten. Terreinbeheerders verhogen de kosten van vergunningen. Gemeenten willen geen risico’s en stellen steeds hogere verplichtingen aan onder meer de verkeersveiligheid, zoals bemande oversteekplaatsen. Anders krijg je geen vergunning.

Maar niet gezeurd. Positief: terreinbeheerders zijn ook heel blij met de manier waarop mountainbikers meedenken en zich inzetten voor vaste mtb-routes. Dat maakt het voor hen mogelijk om verschillende groepen recreanten uit elkaar te houden, en dus conflicten te voorkomen. We zijn voortdurend in gesprek en dat biedt zeker perspectief voor de toekomst. Bij de ene terreinbeheerder meer dan bij de andere.

En maar heel weinig afval achter gelaten langs de route! Heel fijn, dank daarvoor.
Hier en daar idd 'een paadje schoongeveegd' (dwz kuipbocht afgevlakt), maar dat was in onze vrije tijd en kost niks extra;-)
Plaats reactie