6-5-2017 - Papendal - Holland Classic

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Beetje laat, maar morgen is de Holland Classic in/op Papendal. En zonde als er forumleden zijn die deze nu missen omdat je het niet wisten en toch graag wilden gaan. ;)
Er zijn 3 lussen te rijden. 20, 30, en 40km. Starttijden zijn dusdanig lang dat je ze in principe allemaal zou moeten kunnen rijden als je wil. Inschrijven kan van 9-12 en starten van 10 tot 15.

Vorig was deze in september, maar nu dus al in mei. Leuk evenement met allerlei fietsgerelateerde events er rondom. Zoals een BikeExpo en heb je ook toegang tot de UCI WC BMX.
In september waren de routes niet heel spannend, maar ntfu zegt dat ze goed geluisterd hebben en de routes flink hebben verbeterd naar aanleiding van de kritieken. Ik ben benieuwd. Routes zijn al te zien op de site.

http://www.hollandclassic.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Inschrijving is wel behoorlijk als je dat vergelijkt met de andere reguliere toertochten, €15 of €12 voor ntfu-leden.

Ik ben in ieder geval aanwezig voor de 40 en de 30km, en afhankelijk hoe fit ik ben en hoe laat ik aanwezig probeer ik ook nog de 20 :D

ps. mochten er forumleden zijn die liever op de reesfiets willen dan mogen die zondag naar Papendal voor 3 lussen van 60km. :)
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Komt ie nou mee.... :roll: :winkie:
Ik had de tocht al voorbij zien komen op de kalender, maar 15 euro voor een toertocht vind ik echt teveel van het goede.
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

Inderdaad een hoop geld voor een toertocht,zit een hoop extra bij en morgen is het ook nog mooi weer,ik ben er bij,lekker rijden in mijn achtertuin
Mtb Renkum
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 8 maart 2010, 14:42
Contacteer:

Morgen als fotograaf hier aanwezig voor de NTFU, het hele event ziet er goed verzorgd uit en is veel meer dan alleen een toertocht, dus gewoon de hele dag ervoor uittrekken zou ik zeggen!
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Ik ben er wel bij de BMX wedstrijd om te kijken. Maar de toertocht ga ik niet fietsen. Dat komt niet uit helaas.
#Skraleanjers
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Was het maar andersom. :-? Morgen ATB les verzorgen.
Ik vind het bedrag wel ok hoor, toertocht, BMX wedstrijden, pumptrack, muziek en eten.
RubbereMTBRobbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 12 juni 2016, 10:42

Zat wel goed het evenement , goed parkeren , stuurbordje, munt , gel , energy koek, gratis sportdrink onbeperkt vullen , bike wash, BMX,muziek , genoeg lekkere eet-tentjes , demo's, goede bepijling, genoeg verkeersregelaars , mooie omgeving , ect, kortom genoten vandaag , 20-30 en 40km gereden en de 12euro(NTFU lid) waard , top evenement .
Do Stupid Things ......Faster
Voor haar:YT Jeffsy Comp 2 ,female touch *Dochter:Cube Acess WLS Race
*Voor mij:Trek Fuel EX9
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

niets teveel gezegd RubbereMTBRobbie,
Mtb Renkum
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

RubbereMTBRobbie schreef:Zat wel goed het evenement , goed parkeren , stuurbordje, munt , gel , energy koek, gratis sportdrink onbeperkt vullen , bike wash, BMX,muziek , genoeg lekkere eet-tentjes , demo's, goede bepijling, genoeg verkeersregelaars , mooie omgeving , ect, kortom genoten vandaag , 20-30 en 40km gereden en de 12euro(NTFU lid) waard , top evenement .
+1

't was echt een enorme verbetering tov de wat saaie 40km van vorig jaar (de 20 was wel toen wel ok).
vandaag samen gefietst met de routemaker, die verdient wat mij betreft een lintje, vooral voor het maken van de 40km :-q

de 40, 30 en 20 gereden, inclusief huis <-> papendal kwam ik op 120km. Heerlijk dagje!
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

en jullie hadden net voor de finish van de 30 dus nog pech Dreezz?
Mtb Renkum
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

klopt ja!
althans... een zachter wordende achterband, die we niet opgepompt kregen :-{

dan ben jij 1 van de wit-groenen waar we naast aan tafel zaten?
RubbereMTBRobbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 12 juni 2016, 10:42

Connie schreef:Morgen als fotograaf hier aanwezig voor de NTFU, het hele event ziet er goed verzorgd uit en is veel meer dan alleen een toertocht, dus gewoon de hele dag ervoor uittrekken zou ik zeggen!

cool, ben erg benieuwd naar de foto's , neem aan dat er wel een linkje verschijnt waar te bezichtigen :roll: 8)

Was nog vergeten te vermelden dat ook de bewaakte fietsenstalling top geregeld was , met gerust hart de bike's achtergelaten en weer opgehaald !, nummer aan de fiets en correspondeerde armbandje , wat van de kwaliteit is dat als je het loshaalt je dit geheit ziet ..... :-q
Do Stupid Things ......Faster
Voor haar:YT Jeffsy Comp 2 ,female touch *Dochter:Cube Acess WLS Race
*Voor mij:Trek Fuel EX9
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Niet veel toe te voegen aan de reacties hierboven.

Enorme verbetering ten opzichte van vorig jaar. Routes waren echt verbeterd. Alleen vond ik de Rode route makkelijker dan de blauwe route. Terwijl dat volgens de organisatie juist andersom zou zjn. Rode was nagenoeg vlak terwijl blauw nog best omhoog en -laag ging.

Alle3 de lussen gereden. Eerst Zwart en blauw gecombineerd en na een goede pauze op het gemak de rode. De benen deden pijn na zwart-blauw, moet toch nog meer drinken en oefenen met hoogteverschillen :D
Ik was ook erg blij met die grote tonnen sportdrank, na de eerste lussen was mijn drinkzak van 2 liter helemaal leeg. En na de derde lus ook weer.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

klopt Dreezz met shirt van mtb Renkum
Mtb Renkum
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik heb alleen de zwarte route gereden. Vond het inderdaad een leukere route dan september vorig jaar.
Had me alleen vergist in de informatie. Zat maar te wachten op een verzorgingspost onderweg.

Vond het festival ook leuk. Veel beter dan de kale bedoeling bij de eerste supercross wedstrijden. Laura nog voorbij zien vliegen.
Plaats reactie