Mill-Man-Trail 2017

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Nou, ben net terug in Nederland.

Ik durf zeker te zeggen dat dit één van de mooiste tochten is die ik ooit gefietst heb.

Ik vertrok vrijdag avond vanuit Eindhoven naar Echternachenbruck. mijn ouders, broertje, zusje en schoonzusje zaten daar al op de camping. Ik sloot mooi aan en besloot onder het genot van een potje bier om zaterdag al een klein stukje te gaan verkennen. Nou in Berdorf heb ik de al uitgezette route samen met ons pap opgepakt en ben het stuk gaan fietsen met al die bruggetjes. Echt super vet. Precies zoals MTB-en bedoeld is. Na 35km en 600HM verder was ik niet moe maar wel voldaan. Op naar de zondag.

De zondag begon koud, erg koud. Wij hadden ons mam zo gek gekregen om om half 9 bij de start onze jasjes aan te pakken zodat de mannen het niet al te koud kregen. Nou 10 minuten later tijdens de eerste klim van de dag, was ik die kou al direct vergeten. Ik merkte direct dat ik goede benen had. Het klimmen kostte mij ondanks mijn 105+ kilo geen enkele moeite.

Net voordat wij boven waren op de asfalt klim hoorde ik ineens een harde knal. Mijn 2 weken oude ketting knapte dwars door de midden. Na een aantal krachttermen verder bedacht ik mij dat een bekende van mij (Tonny) 20 meter voor mij reed. Ik schreeuwde hard zijn naam want ik weet dat hij een complete fietswinkel aan materialen in zijn fietstasje mee sleept en de kans dat daar een powerlink in zat was vrij aanzienlijk. Gelukkig had Tonny snel door dat ik hem bedoelde en kon het gefriemel aan de ketting beginnen. Gelukkig werd ik door Tonny goed geholpen zodat mijn twee linkerhanden even rust kregen.

Na een korte tijd konden we weer verder en was alles weer gemaakt. Ik heb hierna een heel stuk samen met ons pap, Tonny en heel zijn groep gereden. Erg gezellig en wat een fantastische klimmen en vooral afdalingen zaten er in het eerste stuk. Ik raak er niet over uitgepraat.

Na de eerste rust constateerde ik dat ik niet moe geworden was en dat ik dus even een stukje sneller wilde gaan fietsen. Dit ging prima en ik kon zonder moeite naar de 2e rust fietsen. Bijna elke klim kon ik fietsen, ook waar velen moesten lopen. Afdalingen met sprongetjes, kombochten waar je lekker in kan hangen. HEERLIJK.

Nadat ik gewacht had op de 2e rust op ons pap (die overigens op zijn muil was gegaan bij een afdaling waar rechts van die bielzen liggen en links je over een klim paadje moest fietsen. Erg steil) heb ik even gebuurt met hem en ben ik weer vertrokken. Op naar de Gladiator Hill. Vooraf werd er al veel over gespeculeerd of ik hem ineens zou kunnen fietsen. Ik hoorde velen zeggen: "Voor jou is dat een makkie!"

Nou ik heb de zwaartekracht niet echt mee met mijn 105+ kilo dus klimmen bij +20% ligt mij niet echt heel erg. Maar goed, vol goede moed begon ik aan de klim. Ik las hier op het forum dat ik mij tot aan het grindpad gedeisd moest houden dus dat deed ik ook. Hierna begon het steile, hele steile klimmen over een heel klein gedeelte aan de rechterzijde. Besloot je om links te rijden moest over een bult keien en los liggende stenen. niet ideaal. Met een mega tempo van 6km/uur bleef ik lekker tempo rijden omhoog. Ik merkte dat ik het nog vrij makkelijk had, maar wist ook dat het alleen maar steiler werd. Mijn hartslag vloog ook omhoog tot ik merkte dat ik op 500M van de finish al aan het rijden was met een hartslag van 196. Wat aardig richting mijn max is. De snelheid waarmee ik omhoog reed stokte ook wel enigszins.

Van een snelheid van 6km/uur zag ik het slinken naar 4 en soms zelfs 3 per uur. Niet echt snel dus. Ook moest er een mevrouw net voor mij van de fiets af. Ik kon nog net uitkramen "Aaan de kanttt!!" Wat mevrouw ook netjes deed. Ik bedankte haar nog vriendelijk en reed weer rustig verder. Op een gegeven moment op 250m van de streep vlakte het wat af. Ik wist toen dat ik het gehaald had. Want al wordt die klim nog 90% steiler, ik zie de finish en ik ga nog niet misschien van mijn fiets af.

Nou over de streep en blij. Zonder vreugde kreet snel even een banaan in mijn nek duwen en doorfietsen. Mijn moeder en zusje zaten te wachten op het terras en daar wilde ik natuurlijk zsm heen. Ben erg blij dat ik die Gladiator hill in één keer heb kunnen fietsen. Ik kan niet zeggen dat het meeviel want hij is wel echt lang en steil.

Nou na het terras en een lekkere hamburger ben ik samen met ons pap het laatste stuk gaan fietsen. lekker op het gemakske en genietend van het weer en de omgeving.

Na iets minder dan 4 uur kwamen wij binnen. Heerlijk om niet naar de snelheid te kijken of groepjes te zoeken waarmee je kan racen. Gewoon lekker rustig rond peddelen zonder iets aan je hoofd. Ik heb genoten en wij komen volgend jaar graag terug.

Tonny en de rest bedankt! Het was gezellig fietsen met jullie. Tot de volgende!
#Skraleanjers
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Hij was echt te gek. Wat een superweer vandaag.
Ik moest door een lompe afstapper net voor mij de gladiator hill 50 meter het steilste stukje lopen verder nagenoeg alles omhoog kunnen rijden. Hier en daar bij een brugje of door file wel even een voetje aan de grond gehad.

Ik maakte mij een beetje zorgen over mijn vorm en vooral mijn heupen maar die zorg bleek volledig ongegrond. We hadden er 1 in het groepje met kramp waardoor er ook wat korte rustmomenten waren maar dat mocht de pret niet drukken.

Te gek evenement én weer velen bekenden getroffen.

Als het aan mij ligt volgend jaar weer. :-q
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Zaterdag de wandelpaden onveilig gemaakt & zondag de Mill man.
Manmanman-vrouw, wat heb ik genoten.
Het blijft een prachtig gebied bomvol prachtige paden.
De Mill man is natuurlijk ook gewoon een prachtig evenement.
Tussendoor kom je dan ook nog eens steeds allemaal bekenden tegen.
Geweldig ! :-q
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Net als vorig jaar volop genoten van de 70 km. Blijft gewoon een prachtige omgeving, en het blijft leuk om te zien hoeveel Nederlanders er ieder jaar afreizen. We waren op een begeven moment gewoon links en rechts voorbij aan het roepen terwijl je in Luxemburg rijd. :winkie:
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Ik heb de GPS track van de 100k bekeken, en zie dat er meermaals sommnge dezelfde stukken gereden worden..
Dat wordt wel even lastig om op GPS na te rijden..
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Koenuhhh schreef:Net als vorig jaar volop genoten van de 70 km. Blijft gewoon een prachtige omgeving, en het blijft leuk om te zien hoeveel Nederlanders er ieder jaar afreizen. We waren op een begeven moment gewoon links en rechts voorbij aan het roepen terwijl je in Luxemburg rijd. :winkie:
Heb me gelijk even geabonneerd op je YT kanaal.
Kan namelijk niet wachten op de beelden. Voor, achter, gimball :D :-q :-q

Mocht iemand een linkje naar de foto's van de organisatie tegenkomen?
Hoor ik dat heel graag.
Ik ben namelijk 3x langs dezelfde fotograaf gereden.
De 1e keer haalt Azazel mij net aan die kant in :((
De 2e keer roept die kerel iets naar me, geen idee wat.
De 3e keer kreeg ik in de gaten dat hij riep "dein Nummer, dein Nummer" mijn stuurbordnummer was dus omhoog gewaaid. :lol:
Toen riep hij mij na dat het via de GPX (upload) en de tijd ook gewoon op te zoeken was.
Bleek dat er daarna nog een hele rits cameras opgesteld waren. :tong
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Bowiex schreef:
Koenuhhh schreef:Net als vorig jaar volop genoten van de 70 km. Blijft gewoon een prachtige omgeving, en het blijft leuk om te zien hoeveel Nederlanders er ieder jaar afreizen. We waren op een begeven moment gewoon links en rechts voorbij aan het roepen terwijl je in Luxemburg rijd. :winkie:
Heb me gelijk even geabonneerd op je YT kanaal.
Kan namelijk niet wachten op de beelden. Voor, achter, gimball :D :-q :-q

Mocht iemand een linkje naar de foto's van de organisatie tegenkomen?
Hoor ik dat heel graag.
Ik ben namelijk 3x langs dezelfde fotograaf gereden.
De 1e keer haalt Azazel mij net aan die kant in :((
De 2e keer roept die kerel iets naar me, geen idee wat.
De 3e keer kreeg ik in de gaten dat hij riep "dein Nummer, dein Nummer" mijn stuurbordnummer was dus omhoog gewaaid. :lol:
Toen riep hij mij na dat het via de GPX (upload) en de tijd ook gewoon op te zoeken was.
Bleek dat er daarna nog een hele rits cameras opgesteld waren. :tong
Nog even geduld
https://www.sportograf.com/nl/shop/even ... Trail-2017
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Heb mijn email adres en startnummer (en die van Koenuhhh en Azazel omdat die van mij er naw niet opstaat) achtergelaten. :lol: :-q
Ghost man
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 7 februari 2016, 22:30
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900

Wij zijn ook weer terug van een weekend Luxemburg.
Voor ons was het de 3e keer.
Op zaterdag al een beetje gefietst om in de stemming te komen en zondag de Mill man trail.
We hebben ontzettend genoten mede door het mooie weer en natuurlijk van de schitterende omgeving.
Volgend jaar weer.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

De 1e serie foto's "the best of" staan online:

https://www.sportograf.com/en/shop/even ... 7#jb-embed" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

Wow : adrenaline kick is nog steeds niet helemaal weg. :winkie:
Ben na 27 jaar mountainbike wel wat gewend maar dat ik op het Jurasic trail segment op mijn ouwe 26inch een strava 32ste tijd aller tijden neerzet zegt al genoeg over het waanzinnige genot om Millman te rijden.
Wat een rush was dat.
We de opmerking dat ze op deze dag de wandelaars wel eens met borden mogen waarschuwen wat er plaats vindt.
Daarnaast is het meer dan 25 jaar geleden dat ik voor het laatst in Muhlerthal was en het valt mij wel op dat de boel daar aan zware slijtage onderhevig is.
Nu vindt ik het wel kicken om met mijn fiets van schots en scheve stenen trappen af te denderen maar velen nemen toch het uit gesleten pad ernaast.
Ben benieuwd hoe lang dit voor de MTB nog beschikbaar blijft.
Volgend jaar in ieder geval er weer zekers bij :-q
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
massah
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 14 november 2012, 22:26
Mijn mountainbike: is geniaal!

Ik heb gisteren ook heerlijk gefietst in Luxemburg!
Dit jaar veel minder last gehad van drukte en opstoppingen dan vorig jaar.
Ook veel meer kunnen/durven rijden. Gladiator Hill nu wel fietsend boven gekomen en waar ik vorig nog bij een paar trappen af ben gestapt ben ik nu wel naar beneden gedenderd.
Route vond ik super. Mooie verdeling tussen de lange, brede paden en de wat technischere stukken.

Om toch maar wat te klagen te hebben: wat een klote weer, veuls te stoffig en warm. :winkie:
Tja, ik blijf toch een Nederlander he :D :tong
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

[/quote]
Nog even geduld
https://www.sportograf.com/nl/shop/even ... Trail-2017[/quote]

Komen hier alle foto's op van alle fotografen?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

wolf75 schreef:
bouwpakket schreef: Nog even geduld
https://www.sportograf.com/nl/shop/even ... Trail-2017
Komen hier alle foto's op van alle fotografen?
Geen idee. Maar ik heb maar 1 spandoek gezien met een naam. Die leidde mij naar de sportograf.


EDIT
Mullerthal Cycling asbl: "Alle von sportfotos24.com"
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Gisteren ook weer een heerlijke Mill Man Trail gereden van 70km en 1500 + hoogtemeters in het mooie Echternach te Luxemburg.
Dan mag een video edit met 2 tophits van eigen bodem en 2 valpartijen natuurlijk niet ontbreken. :bier:

The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
Plaats reactie