26-02-2017 - Mol-Wezel (B) - 26ste Wezelse MTB-tocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Vandaag de langste afstand gereden. Ondergrond was zeer goed berijdbaar. Nauwelijks modder gezien. Bepijlling was ook prima. Laatste 10km was voor mij behoorlijk harken na een tijd nauwelijks te hebben gefietst.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7391
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Waren wel weer wat groepen onderweg van een man of 10~12, waar je je afvroeg waar ze mee bezig waren... Het lijkt me niet echt nodig dat een wat oudere wandelaar netjes aan de kant van de weg op een gegeven moment 10~12 man links (door de berm) of rechts langs ziet schieten met max. 30cm speling bij 30+ km/h.
:-{
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Van die wannabe pro's heb je wel vaker op dit soort vlakke simpele tochten.
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Tja, dat asociaal gedrag heb ik ook gezien. Oa. ook een langzamere deelnemer die, door zo'n groepje, van het parcours werd gereden.
Van die lui die denken dat het een wedstrijd is, maar het lef niet hebben om dit daadwerkelijk te gaan doen.
Verder een mooie tocht gereden, goed georganiseerd. Pluim voor de organisatie.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ik vond het na 74km ook genoeg , die laatste km's liepen best zwaar
wel aardig wat asfalt maar ik ben verwent op de brabantse wal
leuke tocht met veel mooie stukken erin ik kom zeker nog eens terug
mtb-Weert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 22:49
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SLT 2017

Ook ik heb de langste afstand vandaag gereden. Het weer was vandaag oke en zeker niet te koud, het parcour had wat veel verhard maar na de eerste pauze toen ook de deelnemers wat beter verspreid waren was het lekker fietsen.

De bepijling was op twee plaatsen niet meer aanwezig waardoor ik een paar kilometer verkeerd ben gereden. Maar dit mocht de pret niet drukken.

Wat betreft het inhalen ben ik het slechts gedeeltelijk eens, natuurlijk moet je als snellere rijder rekening houden met de andere deelnemers, maar ik vind dat dit net zo goed geldt voor de langzamere deelnemers. Er waren vandaag toch behoorlijk wat mensen die wel heel erg in hun eigen wereld reden. We moeten het parcours toch echt met z'n alle delen en rekening houden met elkaar.
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Simpel toch; inhalen doe je waar er ruimte is en je wringt niet iemand van het pad af.

En ja, dan zit je soms op een singletrack achter een langzamere deelnemer. Bij een toertocht hoort dit erbij.
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Ook deze toertocht gereden met de fatbike, ik ben echter voor de 48km gegaan. Vorig jaar deze voor het eerst gereden en was toen al goed bevallen, dus nu maar terug in de herhaling en niet teleurgesteld. Iets meer verhard als vorig jaar, maar begreep dat de organisatie niet voor alle stukken onverhard die ze in gedachte hadden de vergunningen hebben gekregen. Maar dat maakte de rit er niet minder om, genoten van begin tot einde.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Plaats reactie