11-02-2017_Arnhem_Winterbostocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

http://www.reto-arnhem.nl/activiteiten/ ... ocht-ntfu/" onclick="window.open(this.href);return false;

1e RETO Winterbostocht

Op zaterdag 11 februari 2017 organiseert Wielervereniging RETO te Arnhem de ‘RETO Winterbostocht’.

Deze mountainbiketocht met afstanden van 35 of 50 kilometer gaat door mooie bos- gebieden en over heuvelachtig terrein in en rond Arnhem Noord en West. Pittige klimmetjes en technische stukken worden afgewisseld met single-tracks en gedeelten waar je even op adem kunt komen. Bij de pauzeplaats kan men zich tegoed doen aan soep, koek en krentenbrood.
Het parcours is nieuw en anders dan RETO-Herfstbostoertocht, die altijd in oktober wordt gereden. De tocht is uitgezet in samenspraak met gemeente Arnhem en Geldersch Landschap om kwetsbare stukjes natuurgebied zo veel mogelijk te ontzien.

De start is tussen 9.30 en 11.00 uur vanaf het clubgebouw van RETO aan de Daam Fockemalaan 1, 6815 DL te Arnhem, vlakbij ziekenhuis Rijnstate. Bij het ziekenhuis Rijnstate kan (gratis!) worden geparkeerd. De tocht kent de mogelijkheid van “scan & go” (zie ook http://www.ntfu.nl" onclick="window.open(this.href);return false;). De deelnamekosten zijn € 6,- (voor NTFU-leden op vertoon van het pasje € 4,-). Na afloop is er de mogelijkheid om je fiets af te spuiten bij het clubhuis. Ook is er voor calamiteiten EHBO aanwezig, zowel in het clubhuis, als op de pauzeplaats.




Is voor mij een vrij weekend maar helaas geen lange tochten dat weekend. Overweeg om de 50km te gaan rijden en dan maar op en neer te fietsen vanuit Ede. :bier:
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Waarschijnlijk deze op zaterdag en Schaijk op zondag.... :tong :tong
TonnyR
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: za 22 februari 2014, 17:46

Vorig jaar gefietst, was een mooie tocht met bijna 500 HM, dit jaar weer van de partij
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

TonnyR schreef:Vorig jaar gefietst, was een mooie tocht met bijna 500 HM, dit jaar weer van de partij
Ik ook , wel staat me bij dat er in de buurt van Papendal een paar enorm smerig stukken inzaten. Als je die weet kan je ze wel gemakkelijk afsnijden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik heb wat anders zaterdag, anders was ik wel gekomen.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Hoop alleen dat het niet glad wordt, moet eerst nog 21km verhard fietsen om er te komen..... :~
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

RRon schreef:Hoop alleen dat het niet glad wordt, moet eerst nog 21km verhard fietsen om er te komen..... :~
Beter glad dan nat :lol:
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Denk wel dat ik deze ga fietsen. Ben benieuwd. Ben daar volgens mij niet eerder geweest.
#Skraleanjers
TonnyR
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: za 22 februari 2014, 17:46

Pro_Shifty schreef:Denk wel dat ik deze ga fietsen. Ben benieuwd. Ben daar volgens mij niet eerder geweest.

Gezellig Martijn
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

TonnyR schreef:
Pro_Shifty schreef:Denk wel dat ik deze ga fietsen. Ben benieuwd. Ben daar volgens mij niet eerder geweest.

Gezellig Martijn
Kom ik jou daar wellicht tegen Tonny. Gaan jullie met heel jullie clubje?
#Skraleanjers
TonnyR
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: za 22 februari 2014, 17:46

Gezellig Martijn[/quote]

Kom ik jou daar wellicht tegen Tonny. Gaan jullie met heel jullie clubje?[/quote]

Met een man/vrouw of 4/5
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Aanwezig vanuit Veghel!!! Beloofd veel goeds.... :wink: :-q
Stornie
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 29 oktober 2012, 19:18

Ik hoop op een bevroren ondergrond morgen, anders wordt het inclusief heen en terug vanuit Didam wel een zware rit.
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

Morgen ook aanwezig voor de 50 km, uit en thuis vanuit Heelsum toch weer ruim 70 km.
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

Vanochtend de 50 km gereden, een totaal andere route als vorig jaar. De route was lekker gevarieerd, mooie single tracks, Een paar korte gemene klimmetjes en wat langere rechte stukken om even op adem te komen. En dat alles in een mooi wit landschap door een vers laagje sneeuw. Het rustpunt was goed verzorgd met warme drank en erg lekker krentenbrood en chocolaatjes, ook was de route goed en duidelijk uitgepijld.
Ik heb dus genoten van deze tocht, uit en thuis goed voor 73 km.
Plaats reactie