22-01-2017 - Mierlo - Winter ATB Tocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
kenwel
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: za 23 augustus 2014, 09:45
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2023 en Merida Big Nine Xt-edition 2014

Zeer mooie tocht, jammer van de vroege pauze verder alles perfect.
Weet iemand waar die blauwe atb route start, dat leek me een leuke route om nog eens te rijden.
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Het was een snelle tocht, tracks lagen er hard bevroren bij. Daardoor lag mijn snelheid wel wat hoger. Veel mensen met kapotte banden zitten staan, snakebites van de vorst? Gelukkig geen last van gehad op mijn tubeless. Hopelijk komen er ook mooie foto's van want de omgeving met die vorst erop was echt mooi om te zien.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Beeldvullend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 16:26
Mijn mountainbike: Heeft twee wielen

Heerlijke rit. Helaas wel een aantal keer verkeerd gereden door het missen van bordjes. Van meerdere deelnemers gehoord maar dat zal wel door de felle zon gekomen zijn 8)
Freddie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 552
Lid geworden op: za 5 februari 2005, 23:42
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion 29er

Snap niet hoe iemand dit een mooie tocht kan vinden, had helemaal niks met mountainbiken te maken. Had hem ook kunnen rijden met een stadsfiets. Ook is het veel moeilijker om jezelf warm te houden op al die lange halen. Voor mij niet meer.
Hoeveel plezier ik ook heb gehad met het uitzoeken en bouwen van m'n Zion, het rijden blijft toch het leukst
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Freddie schreef:Snap niet hoe iemand dit een mooie tocht kan vinden, had helemaal niks met mountainbiken te maken. Had hem ook kunnen rijden met een stadsfiets. Ook is het veel moeilijker om jezelf warm te houden op al die lange halen. Voor mij niet meer.
Ben ik blij dat ik toch maar dichter bij huis, TT Oss, gebleven ben.... :tong :tong
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Leuke tocht,heel anders dan de afgelopen jaren.Nog al wat cyclo crossers gezien die met deze omstandigheden niet uit de voeten kunnen met hun fiets.Had wel ergens een stukje gemist,waarschijnlijk door de laag staande zon.Volgend jaar weer.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Freddie schreef: Had hem ook kunnen rijden met een stadsfiets.
Dat is een goede aanwijzing hoe TOERtochten juist dienen te zijn.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
scottpaul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 14 november 2013, 12:08
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Pro

Was een leuke tocht, door de vorst was het een racebaan.
Goede bevoorrading, 75km uit en thuis.
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

In de ochtend een beetje fris maar eenmaal op de single tracks geen last meer van. Leuke nieuwe paadjes tegen gekomen waar je anders nooit komt. Ook door de bevroren grond was het een stuk technischer om in te halen over de bevroren sporen en ijs. Wel heel leuk vond ik zelf. Wel viel het op dat er een stuk meer valpartijen waren dan normaal. Verder heb ik ook veel fietsers banden zien plakken en 1 fietser voor mij kreeg in een bocht zijn derallieur in zijn wiel, wat een mooie drift tot gevolg had, maar met veel hangen en wurgen hield hij de goede kant boven. Iemand van het forum ?
De pauze plaats was dik in orde. Misschien was die beter iets verder naar het midden van de tocht verschoven. Maar aangezien dat dit voor de tocht duidelijk aangegeven stond op de route samenvatting was je daar op voorbereid en daarbij 35 km fietsen na de pauze is voor de meeste goed te doen.

Deze tocht gaat weer in de agenda voor volgend jaar.
Op het gemak, de ketting strak !!
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

Volgens mij was het % singletrack juist erg hoog en ben ik het niet eens met de kritiek! Vrijwel geen asfalt en een topbevoorraading.
Complimenten...
dutch biker leon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: do 18 augustus 2005, 13:37
Mijn mountainbike: Van Nicholas Tuareg

Zondagmorgen 22 januari vertrokken meer dan 600 deelnemers vanuit Mierlo of Heeze voor de Winter ATB Tocht. Met tempraturen ver onder nul reden de deelnemers over een prachtig parcours tussen beide plaatsen.

Foto’s van de tocht kun je via de volgende link bekijken en downloaden:
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... NvOE9GcTRR" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie