15-01-2017 Coppis & Cruijsen ATB-toertocht Overloon

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
PijnJoh
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: do 23 september 2010, 17:13
Mijn mountainbike: Specialized Camber FSR

Net even in Overloon gekeken op een paar plaatsen: het is behoorlijk nat en modderig, maar het valt mij eigenlijk niet tegen gezien de hoeveel regen en sneeuw die gevallen is de laatste dagen. Het zal evengoed een bende worden met veel mensen over de route.

Daarbij begint het alweer te vriezen op dit moment, waardoor het alweer glad aan het worden is (kwam ik zojuist achter met de auto :-)). Geen idee of de voorspelde vorst de ondergrond in de bossen compleet dicht laat vriezen of alleen maar verder een beetje wit kleurt. Ik denk dat we net als 2 jaar geleden een zware, natte tocht gaan krijgen!

De organisatie was aan het zien de laatste dingen aan het regelen (borden ophangen). De route in het museumpark ligt klaar en volgens mij is ook de route uitgezet (of in ieder geval voorzien van de linten). Het ligt er klaar voor. Hopelijk valt er vanavond/vannacht geen sneeiw meer en valt de vorst mee.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Zijn er bij, vanuit Veghel!!! :tong :tong
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Kijk morgenvroeg wel.
Focus29
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 15 september 2014, 22:05

Vandaag hebben we de route uitgezet! Op sommige plekken wat meer modder dan op andere, maar dat was ook mijn verwachtingspatroon. Ik vind dat de route er beter bij ligt dan ik had verwacht!

het "wedstrijdrondje" door het museum is inderdaad ook uitgezet! Ik heb dat rondje gereden en het is echt een uitdaging!

We zien jullie hopelijk morgenvroeg met groten getale bij de start!
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Gefietst door een mooi wit landschap. Veelal singletracks. Goed te doen, maar blijven opletten. Met name de verbindingstukken van asfalt waren erg glad. Afsluitend een Prachtige ronde door het Museumpark. Volgens mij de wedstrijdronde voor de Jos Ferom cup die binnenkort plaats zal vinden.
kogafan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 14 september 2014, 19:05

Ik heb de 35 km gefietst , dit was een mooie afstand voor mij . de tocht was zoals gewoonlijk zeer goed uitgezet, mijn dank hiervoor. Het was wat modderig maar dat is normaal na zoveel regen een paar dagen geleden.
PijnJoh
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: do 23 september 2010, 17:13
Mijn mountainbike: Specialized Camber FSR

Lekkere tocht gehad vandaag. De bewegwijzering was uitstekend.

Het was met name op het asfalt heel glad, dus met de overgangen vanuit het bos de weg op was het echt oppassen. In Stevensbeek waar we het fietspad moesten ben ik dan ook onderuit geschoven bij het uitwijken voor wat takken die op het fietspad lagen. Beetje last van de knie en rug maar niks ernstigs, dus ook gewoon door kunnen rijden.

Tot aan de pauzeplek was het ook prima te doen met een bevroren ondergrond. Toen de dooi in trad, veranderde het snel in modder. Het stukje wat niet bij de vaste route hoort met de heuveltjes net voor de Merseloseweg was op plaatsen echt erg.

Maar dat mocht de pret niet drukken. Ik heb me uitstekend vermaakt. Ben helemaal kapot gegaan op de 60km route en heb daarom het Feron parcours in het museumpark maar gelaten voor wat het was.
Organisatie bedankt!
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Met PIJNJOH de 60km gereden en daarna de extreme afsluiting gepakt. Tsja technisch oke...dat lukt wel, twee hellingen gelopen want die waren toch wel wel zwaar. Al met al graag tot de volgende keer.

(Smartphone typen vraagt daarna altijd om correcties.......dank voor de melding)
Laatst gewijzigd door wpee op zo 15 januari 2017, 22:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

wpee schreef:Met PIJNJOH hey fondue 60 get eden eh daarna we deliver extremal afsluiting gepakt. Tsja technisch oke...dat lukt wel, twee helping eh warehouse town to check wel zwaar. Al met al graag tot de volgende keer.
En daarna veel teveel gedronken? :lol: :bier: (typen lukte iig niet meer)
StAlTiCa
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Prachtige tocht vandaag gereden, maar wel zwaar. In totaal 57,3 kilometer gereden. Op het einde ging ik helemaal kapot op het technische parcours. Bewegwijzering was zeer goed.

Oh ja en dank voor het blaaskapel tijdens de pauze.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Was een mooie tocht maar pittig. Had gehoopt dat hij beter zou zijn en bevroren. Maar door de blubber is weer eens wat anders. Pauzeplaats zeer uitgebreid en leuk die muziek er bij.
Hoop er in oktober weer bij te kunnen zijn onder betere omstandigheden.
3 opbouwende kritiek puntjes:
1) De oversteek van de Venraijseweg was de bewegwijzering zeer onduidelijk. Het was dat ik wandelaars hoorde roepen naar mensen voor mij dat ze verkeerd reden zodat ik wist wat de juiste routes was. Heb vervolgens een tijdje daar gestaan en denk dat 80% (in eerste instantie) verkeerd reed. Heb de 2 pijlen een beetje beter gedraaid en dat leek te helpen. Meer mensen reden direct goed.
2) Ik kon nergens de afspuitplaats vinden die op de ntfu en website van de vereniging stond vermeld.
3) In het veld en op de site van de ntfu staat 35, 50 en 60 en op jullie site 35, 45 en 55. Die bleek uiteindelijk ook te kloppen. Misschien de volgende keer eenduidigheid?
kenwel
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: za 23 augustus 2014, 09:45
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2023 en Merida Big Nine Xt-edition 2014

Schitterende tocht gereden in en om Overloon, helaas wel veel modder het laatste stuk maar dat hoort erbij. Daardoor ook niet meer het extra lusje gereden. Mijn benen waren op.
@ralfhorst

Die afstanden waren toch 40, 50 en 60 km. Via gps had ik maar 42,5 bij de 50km dat is misschien een doordat het extra lusjes erbij hoorde of zo.
Het komt veel vaker voor dat de afstanden niet kloppen op ntfu website.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

50 was 45 inclusief lusje.
fastbiker666
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 14 september 2013, 15:42

Ik heb gisteren zeker genoten van de prachtige wintertocht. Ondanks de slechte weersomstandigheden de dagen ervoor, bleek het toch nog een leuke en uitdagende tocht met veel singletracks en pittige klimmetjes. Ben er bij de herfsttocht in oktober zeker weer bij!!

Zag ook dat de eerste foto's alweer online stonden.

http://tunnis.nl/

http://www.fotoalbertoverloon.nl/foto-s ... -toertocht
Focus29
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 15 september 2014, 22:05

Iedereen bedankt voor de positieve reacties en de feedback! Deze nemen wij als organisatie mee in onze evaluatie. Van een aantal punten weten wij de oorzaak en zullen deze de volgende keer beter oplossen.

Met een kleine 400 deelnemers kunnen wij terugkijken op een geslaagde tocht! Het weer heeft ons een aantal uitdagingen gegeven die wij gepoogd hebben goed op te lossen.

Ook staan alle foto's inmiddels online, dit dan wel verdeeld onder een aantal websites:

http://www.toerklub.nl/fotos/fotos-copp ... uari-2017/
http://www.fotoalbertoverloon.nl/foto-s ... -toertocht
http://www.tunnis.nl/

Iedereen bedankt! En we zien jullie hopelijk de 3e zondag van oktober weer terug!
Plaats reactie