24-12 Scherpenzeel

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

zaterdag 24 december 2016
Mountainbiketocht

Startlocatie: S.V. De Valleivogels, Willaerlaan 123
Plaats: Scherpenzeel
Organisatie: Het Scherpe Woud
Website: http://www.hetscherpewoud.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Verwacht aantal deelnemers: < 500

Is is een leuke tocht om naar toe te gaan?
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Van de site .........

EINDEJAARSTOCHT 24 DECEMBER
24 december Eindejaarstocht
Eindejaarstocht 2016
Daags voor Kerst organiseert Toer en fietsclub het Scherpewoud de Eindejaarstocht. Rond het millenniumwisseling zijn we begonnen met het organiseren van deze tocht door de Gelderse Vallei met onderdelen van de Grebbelinie. De tocht gaat rond de plaatsen Scherpenzeel en Renswoude en doet op de lange afstand delen van Woudenberg aan en is mede mogelijk door medewerking van o.a. Landgoed Scherpenzeel. Opmerkelijk is de passage van het Kerstavondpad welke op zaterdag 24 december mede het decor vormt van deze tocht.
De tocht is afhankelijk van het weer bij vorst en of droge ondergrond een snel te nemen route, maar kan bij natte omstandigheden een ware slijtageslag worden. We hebben een 3 tal afstanden variërend van 20, 30 of 50 kilometer. Onderweg hebben we een stop bij Groot Wolswinkel waar boer Overvest altijd enthousiast ,uitweidt over zijn bedrijf,.
De route beslaat een tweetal lussen. Tussendoor kan men ook een pauze in de kantine bij de startlocatie s.v. De Valleivogels inlassen. Aldaar is er ook de mogelijkheid om zijn of haar fiets na afloop af te spuiten. Uiteraard staan ook de kleedkamers en douches ter beschikking voor zowel de dames als de heren. Parkeren kan er ook in ruime mate op sportpark de Bree. Gestart kan er worden tussen 9:00 en 10:30. De kosten bedragen voor deelname 5 euro. Leden van de NFTU krijgen 1 euro korting op de inschrijving. Daarnaast starten jeugdigen tot de leeftijd van 18 jaar kosteloos. Ook de leden van de gastvrije S.V. Valleivogels kunnen hun conditie gratis testen op deze tocht . Dit alles wel voor eigen risico. De organisatie aanvaardt geen aansprakelijkheid voor welke schade dan ook opgelopen tijdens de tocht.

We hopen u te begroeten op woensdag de 24e december
Tot dan
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Route loopt meestal voor een deel over de muisstille paadjes die ik in de lente, zomer en najaar graag meepik met bij mijn woon-werkverkeer.
Afwisselend brede paden waar je flink snelheid kan maken maar ook fraaie, soms lekker smalle paadjes waar het plaatselijk flink modderig kan zijn waarom ik het in de natte perioden maar liever met rust laat.
Af en toe een leuk oversteekje over een sloot op een smal brugje of balk.
Maar wel zo plat als een dambord. Met een beetje geluk 12 hoogtemeters...
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Jan Willem schreef:Route loopt meestal voor een deel over de muisstille paadjes die ik in de lente, zomer en najaar graag meepik met bij mijn woon-werkverkeer.
Afwisselend brede paden waar je flink snelheid kan maken maar ook fraaie, soms lekker smalle paadjes waar het plaatselijk flink modderig kan zijn waarom ik het in de natte perioden maar liever met rust laat.
Af en toe een leuk oversteekje over een sloot op een smal brugje of balk.
Maar wel zo plat als een dambord. Met een beetje geluk 12 hoogtemeters...
Gelukkig niet meer dan 12 hoogtemeters. Des te minder des te beter.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Mudface
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 15 december 2007, 15:40
Mijn mountainbike: Cubanisto Niner Air9 rigid '13 + Mikkeller Niner Air9 RDO '15 + Orbea OIZ M Pro TR Raw '22

cisco schreef:Van de site .........
We hopen u te begroeten op woensdag de 24e december
Tot dan
De 24e december valt op woensdag in het jaar 2025 :bier:
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1493
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Tsjibiti schreef:
Jan Willem schreef:Route loopt meestal voor een deel over de muisstille paadjes die ik in de lente, zomer en najaar graag meepik met bij mijn woon-werkverkeer.
Afwisselend brede paden waar je flink snelheid kan maken maar ook fraaie, soms lekker smalle paadjes waar het plaatselijk flink modderig kan zijn waarom ik het in de natte perioden maar liever met rust laat.
Af en toe een leuk oversteekje over een sloot op een smal brugje of balk.
Maar wel zo plat als een dambord. Met een beetje geluk 12 hoogtemeters...
Gelukkig niet meer dan 12 hoogtemeters. Des te minder des te beter.
Hmmm, mountainbiken??? Vlgs mij snap je iets niet helemaal... :bier:
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Raphell81
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 30 oktober 2016, 00:17

https://youtu.be/I7JpLQ104Uo" onclick="window.open(this.href);return false;

Als t maar niet zo nat is als in 2011
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

VanBiLL.com schreef:
Tsjibiti schreef:Gelukkig niet meer dan 12 hoogtemeters. Des te minder des te beter.
Hmmm, mountainbiken??? Vlgs mij snap je iets niet helemaal... :bier:
mountainbiken boeit me niet ; houd me bezig met, in deze periode van het jaar onverharde, fietstoertochten.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie