08-01-2017 - Vlodrop - 2 landen ATB tocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
cube acid
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 9 september 2015, 20:37

Rudy78 schreef:
cube acid schreef:Ik denk dat ik deze tocht laat schieten want ik weet niet of de gladheid morgen vroeg helemaal verdwenen is en ik weet ook niet of de tunnels open zijn bij roermond en ik heb geen zin om ook nog om te moeten rijden want de tunnels zijn vandaag afgesloten en elk geval 1 van de 2.
Van welke kant kom je?
Vanuit het noorden hoef je alleen maar door de walmtunnel. Maar als die dicht is kun je ook door swalmen rijden. Is niet zo heel veel om...
Ik kom van venlo dat omrijden zal het probleem niet zijn maar de gladheid wel sommige wegen zijn net een ijsbaan hier als dat niet minder is morgenvroeg stap ik niet in de auto en ga ik hier een rondje biken
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Heb vandaag over de A73 vanuit het zuiden naar Venlo gereden. Het wegdek was een drama, meerdere auto's in de vangrail gezien. Harder rijden als 60 was vragen om problemen. Vooral tussen Montfort en Reuver was het een drama. De gladheid was ook plaatselijk en niet te zien dus echt oppassen.

Door deze redenen ga ik ook afzien van deze tocht. Voor iedereen die wel gaat veel plezier in dit mooie gebied! :-q
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Koenuhhh schreef:Heb vandaag over de A73 vanuit het zuiden naar Venlo gereden. Het wegdek was een drama, meerdere auto's in de vangrail gezien. Harder rijden als 60 was vragen om problemen. Vooral tussen Montfort en Reuver was het een drama. De gladheid was ook plaatselijk en niet te zien dus echt oppassen.

Door deze redenen ga ik ook afzien van deze tocht. Voor iedereen die wel gaat veel plezier in dit mooie gebied! :-q

A73 is zelfs dicht geweest vanmiddag. Op het moment is het hier rond het vriespunt.. Zal dus nog wel spekglad zijn :o

Als de weg morgen begaanbaar is ga ik maar naar de Schaak. Wat minder ver rijden en met de fiets nergens over gepekelde weg...
StAlTiCa
snelle trek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 27 januari 2011, 23:40
Mijn mountainbike: trek 8000

Wij vertrekken zo meten naar Vlodrop
gladheid is veel weg .
totzo
________________________________________________________________________________________________________________________
[
Facebook ATB toertocht Melderslo
Shocky
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: di 16 november 2010, 22:13

Ben net aangekomen in Vlodrop. Zag er goed uit op enkele kleine plekken was het glad maar dit was de parkeerplaats. Veel plezier allemaal.
Shocky
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: di 16 november 2010, 22:13

Tocht wordt afgezegd te gevaarlijk onverantwoord
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

owwwwk schreef:
Koenuhhh schreef:Heb vandaag over de A73 vanuit het zuiden naar Venlo gereden. Het wegdek was een drama, meerdere auto's in de vangrail gezien. Harder rijden als 60 was vragen om problemen. Vooral tussen Montfort en Reuver was het een drama. De gladheid was ook plaatselijk en niet te zien dus echt oppassen.

Door deze redenen ga ik ook afzien van deze tocht. Voor iedereen die wel gaat veel plezier in dit mooie gebied! :-q

A73 is zelfs dicht geweest vanmiddag. Op het moment is het hier rond het vriespunt.. Zal dus nog wel spekglad zijn :o

Als de weg morgen begaanbaar is ga ik maar naar de Schaak. Wat minder ver rijden en met de fiets nergens over gepekelde weg...
Net terug van Meterik, ik vond het te link, durfde niet goed de bocht in te gaan. Veel ijs daardoor niet zoveel grip.... ik ben na een paar honderd meter weer naar huis gegaan.
cube acid
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 9 september 2015, 20:37

Blij dat ik niet afgereisd ben naar vlodrop wou hier in venlo een rondje in het bos doen maar was een grote ijsbaan toen maar fietspad opgezocht en 50 km over het fietspad gereden fietspad was ijs vrij.
Ghost man
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 7 februari 2016, 22:30
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900

Wij zijn naar Vlodrop afgereisd voor de 50 km te fietsen.
Was af en toe glibberen en glijden.
Op de pauzeplaats aangekomen bleek dat de tocht gecanceld was.
Verstandig besluit van de organisatie.
Helaas kunnen we aan het weer niets veranderen.
Volgende keer beter.
cube acid
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 9 september 2015, 20:37

Ghost man schreef:Wij zijn naar Vlodrop afgereisd voor de 50 km te fietsen.
Was af en toe glibberen en glijden.
Op de pauzeplaats aangekomen bleek dat de tocht gecanceld was.
Verstandig besluit van de organisatie.
Helaas kunnen we aan het weer niets veranderen.
Volgende keer beter.
Ann het weer kun je niets veranderen en het mag dan een verstandig besluit zijn van de organisatie maar hadden ze de tocht gisteren niet al moeten cancelen ?Nu zijn er onnodig mensen naar vlodrop afgereisd terwijl er gisteren al heel veel tochten gecanceld zijn.
Big Man
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 17:25
Mijn mountainbike: Vision Big Man, Cube ams comp (groen)

Had uit voorzorg mijn spikes er onder gelegd ( Schwalbe Ice Spiker ), en had dus weinig problemen met het ijs.
Daar lag er op plaatsen genoeg van, en was dus een hele uitkomst.
Daarom was ik een beetje teleurgesteld, dat deze afgelast werd bij de pauze.
Erg jammer dat ze de pijlen al aan het weghalen waren anders had ik hem wel uit gefietst.
Maar kan me er wel in vinden dat de organisatie het zo gedaan hebt..
Was een fijne tocht.., tot aan de pauze..... :D

ps. met de spikes op ijs en sneeuw, top, in de modder een ramp.....
Ghost man
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 7 februari 2016, 22:30
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900

cube acid schreef:
Ghost man schreef:Wij zijn naar Vlodrop afgereisd voor de 50 km te fietsen.
Was af en toe glibberen en glijden.
Op de pauzeplaats aangekomen bleek dat de tocht gecanceld was.
Verstandig besluit van de organisatie.
Helaas kunnen we aan het weer niets veranderen.
Volgende keer beter.
Ann het weer kun je niets veranderen en het mag dan een verstandig besluit zijn van de organisatie maar hadden ze de tocht gisteren niet al moeten cancelen ?Nu zijn er onnodig mensen naar vlodrop afgereisd terwijl er gisteren al heel veel tochten gecanceld zijn.
Ja
Daar is natuurlijk wat van te zeggen.
Maar achteraf weet je toch niet of je het goed doet.
Misschien dachten ze dat het vandaag wel mee zou vallen.
Volgende keer beter zou ik zeggen.
Shocky
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: di 16 november 2010, 22:13

Ik begrijp de teleurstelling van mensen die afreizen en dan hopen een tocht te kunnen rijden.
Ik help ieder jaar de organisatie mee met uitzetten enz. Gisteren tijdens het uitzetten was het op de meeste stukken goed te doen. Met de vooruitzichten dat de dooi in zou treden is er besloten de tocht door te laten gaan. Helaas heeft het op het duitse stuk veel gevroren i.p.v. dooien. Uiteraard is ook voor de organisatie dit een moeilijke keuze geweest. Als je weet hoeveel werk het hele jaar hier in gestoken wordt door een club begrijp je hoe een en ander werkt. Gisteren was het echt verantwoord om het door te laten gaan maar helaas na vanochtend de eerste controle gedaan te hebben was het verstandigste om het in te korten. Goede keuze van de organisatie ondanks de teleurstelling die je bij sommige deelnemers teweeg brengt. Maar de veiligheid van de deelnemers is voor de organisatie toch belangrijker!
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Peter243 schreef: Net terug van Meterik, ik vond het te link, durfde niet goed de bocht in te gaan. Veel ijs daardoor niet zoveel grip.... ik ben na een paar honderd meter weer naar huis gegaan.
Vanmorgen ook rondje Schaak gedaan.

Rond 11 uur gestart en vrijwel geen ijs gezien en vrijwel nergens glad. Ik had eigenlijk verwacht dat de toplaag nog (net) bevroren zou zijn... maar.....

het was een grote vetzooi doordat toplaag al was ontdooid. Na 1 rondje maar een kopje koffie gedronken bij het restaurantje.. Dames waren (weer) erg vriendelijk ondanks dat we nogal een vetzooi op de vloer veroorzaakten..

Zo slecht heb ik de Schaak nog niet meegemaakt. Goed te weten voor de volgende keer:
meteen na dooi niet naar de Schaak... Ben ruim uur aan het poetsen geweest en de remblokken zijn ook "gesmolten"... :-(
StAlTiCa
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

Vanmorgen ook deel genomen aan de ATB TT Vlodrop. Idd bij de pauze stop werd ons verteld dat verder fietsen op Duits gebied niet mogelijk was vanwege de bospaden nog bevroren waren en spek glad. En de dooi was nog niet aanwezig! Samen met een collega biker zijn we toch verder gebiked,maar dan richting de mooie singletrack langs de Roode beek en vervolgens richting Effelder wald see daar nog een singletrack gebiked en kwamen zo weer in Vlodrop uit. Totaal 34km gebiked. Je merkte op Duits gebied dat het daar nog koud was rond de -2 graden tegenover op de Meinweg +3 graden. Singletrack langs de Roode beek was goed te doen,alleen om daar te komen,waren verschillende bospaden spek glad en goed oppassen met de voetjes aan de grond.
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
Plaats reactie