11-12-2016 Pedaleurscross Malden

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

De Pedaleurscross is een pittige ATB tocht door de bossen tussen Malden en Groesbeek met veel klimwerk. Over ongeveer 48 km. en 660 hoogtemeters.

Er kan 1 keer voor de pauze en 1 keer na de pauze een lus van ongeveer 7 km afgekort worden.
Dus ook de afstanden 41km en 34km zijn mogelijk, al naar gelang je één of twee afkortingen neem. Beide afkortingen worden duidelijk aangegeven en uitgepijld.

Startlocatie: Manege VCM, Lierseweg 4, 6581 KT Malden

Inschrijfgeld €6,- inclusief €1,- afdracht aan Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer t.b.v. het onderhoud van de vaste ATB route Rijk van Nijmegen.
Op vertoon van NTFU toerkaart en gebruik van Scan & Go krijgt u €1,- korting.

Verdere bijzonderheden:
Start tussen 09.00 en 10:00 uur vanuit Manege VCM aan de Lierseweg 4 te Malden
Eerder starten geeft problemen voor de controleurs van de route en is niet wenselijk.
Edwinmeerlo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 4 januari 2014, 12:54

Erg leuke tocht. Ben erbij! :-q
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Altijd een leuke, maar drukke tocht.. Zijn er bij!! :wink: :wink:
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Ben er wss ook bij :-q
Gebruikersavatar
Brian Kersten
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 27 april 2014, 15:32
Mijn mountainbike: Cannondale F-SI 2

Ben er ook bij!
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Ik heb een hele leuke en sportieve tocht gereden. De route was uitdagend en volgens mij weer anders in vergelijking met vorig jaar. Er zaten stukken tussen die ik nog niet kende. Bij de oversteken stonden overal seingevers en dat geeft een gevoel van veiligheid. Pijlen waren ook goed zichtbaar. En aan het einde een lekkere bak erwtensoep en een broodje (op het einde van de tocht moest ik daar ook aan denken).

Er reden trouwens best veel snelle mensen mee. Dat stuk na de pauze in dat weiland liep zo zwaar. Of lag dat gewoon aan mij.

Organisatie bedankt!
Laatst gewijzigd door Jorden op zo 11 december 2016, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1395
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ben al weer even thuis, maar heb een mooie en uitdagende tocht gereden.
De tocht was goed uitgepijld en de pauze was goed verzorgd. Bij de pauze en inschrijving was het erg druk maar op het parcours was niks te merken van die drukte gelukkig.
De keuze uit het uidagende en makkelijke stuk was een mooie oplossing. Maar vanwege de vele mogelijke paden in de klim werd het een beste chaos soms.
Op een akkefietje met een fatbike, die mij in een klim afsneed waardoor ik af moest stappen, na, was het een "sportieve" toertocht, ondanks de vele snelle rijders die meededen.

Bedankt voor de mooie tocht organisatie.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Macpele
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 29 mei 2015, 20:54

ik heb zeer genoten. dank aan de organisatie!!
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

deefdeef schreef:Ben al weer even thuis, maar heb een mooie en uitdagende tocht gereden.
De tocht was goed uitgepijld en de pauze was goed verzorgd. Bij de pauze en inschrijving was het erg druk maar op het parcours was niks te merken van die drukte gelukkig.
De keuze uit het uidagende en makkelijke stuk was een mooie oplossing. Maar vanwege de vele mogelijke paden in de klim werd het een beste chaos soms.
Op een akkefietje met een fatbike, die mij in een klim afsneed waardoor ik af moest stappen, na, was het een "sportieve" toertocht, ondanks de vele snelle rijders die meededen.

Bedankt voor de mooie tocht organisatie.
Wat voor kleur fatbike was dat?
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1395
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Een rode/rood metallic geloof ik. Dacht er bij de pauzeplaats 2 gezien te hebben.
Ik reed volledig rechts op klim om niet in de weg te rijden, want ging in extra licht verzet omhoog om mijn knieën te ontlasten.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Ok, ik ken ze wel. Zijn op zich rustige fietsers, geen kamikazejongens.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1395
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Geloof ik ook wel want ze reden verder wel netjes.
Maar 1 van ze moest van links naar rechts om iemand op de linker helft van de klim te ontwijken en raakte dusdanig mijn voorwiel dat ik teveel uit balans werd gebracht en niet meer verder kon klimmen. Was ff balen want dat net lekker in mijn cadans naar boven.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
the pink lady
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 27 november 2009, 11:35

Wie heeft voor mij deze route op GPS.
Vast bedankt
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

the pink lady schreef:Wie heeft voor mij deze route op GPS.
Vast bedankt
Die kan je van iedere tocht bijna altijd nadien heel gemakkelijk vinden in Garmin Connect
( https://connect.garmin.com/modern/explore" onclick="window.open(this.href);return false; ) Van deze tocht staan er hier tientallen.
Dit is eentje van de vele ervan : https://connect.garmin.com/modern/activity/1479496325" onclick="window.open(this.href);return false;
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie