04-12-2016 - AXA Veldtoertocht - Veenendaal

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
RonaldH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 13 januari 2014, 16:51

Op 4 december 2016 is het weer tijd voor één van de mooiste veldtoertochten van de Utrechtse Heuvelrug, een mooie tocht door de bossen van Veenendaal, Elst, Amerongen en Leersum.

Er kan van 9:00 uur tot 10:00 uur worden gestart vanaf het clubhuis van de AXA Valleirenners in Veenendaal.

Er zijn twee afstanden, 35km en 50km, met onderweg een gratis verzorgingspost.

Afbeelding
Avabo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 31 juli 2013, 15:02

gaat deze tocht over de vaste nieuwe routes van amerongen en leersum?
RonaldH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 13 januari 2014, 16:51

Goeie vraag, ikzelf heb geen idee.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Avabo schreef:gaat deze tocht over de vaste nieuwe routes van amerongen en leersum?
Nee. Gaat over het parcours dat de Valleirenners eenmaal per jaar mogen gebruiken. Je kruist de route, je neemt kleine stukjes mee waar het niet anders kan
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
RubbereMTBRobbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 12 juni 2016, 10:42

Leuk, is er iets bekend hoe de route ongeveer loopt ?, bosrijk gebied of weilanden ect, kan op de site daar niks van vinden . Beetje nieuwsgierig omdat het een "veldtoertocht" betreft ....
Do Stupid Things ......Faster
Voor haar:YT Jeffsy Comp 2 ,female touch *Dochter:Cube Acess WLS Race
*Voor mij:Trek Fuel EX9
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

ongeveer wel: Van Veenendaal via Overberg naar Ginkelduin, dan naar Leersum en Amerongen en Elst. En van Elst weer terug naar Amerongen. Twee keer de Bergweg oversteken: een keer heenweg en een keer terugweg. Bij de Slaperdijk het bos in en ook er weer uit.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

RubbereMTBRobbie schreef:Beetje nieuwsgierig omdat het een "veldtoertocht" betreft ....
Tot aan begin jaren 80 bestonden er alleen wegtoertochten. Toen de eerste onverharde toertochten kwamen (alleen in de winter ter overbrugging van het wegtoerseizoen) kregen die tochten van de NTFU de naam veldtoertochten ter onderscheid van de wegtoertochten. Dat was zo ongeveer ook de periode dat de MTB uit de VS kwam overwaaien die erg populair werd bij de consument. Mede daardoor hanteert de NTFU tegenwoordig de benaming ''Mountainbiketocht''. Nog steeds wordt door veel organiserende clubs de oude kreet ''veldtoertocht'' gebruikt. Ook wel begrijpelijk want echt MTB-en kan je in NL niet. Immers echte bergen hebben we hier nergens.
Hoe ze ook worden genoemd , ook ATB-tocht komt wel voor , het zijn feitelijk allemaal toertochten over grotendeels onverharde wegen, dreven en paden, vaak door bosachtig gebied maar ook wel door open landschappen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
RubbereMTBRobbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 12 juni 2016, 10:42

heren bedankt voor de info :-q , ik weet genoeg , ik ben over de streep en ga zo dadelijk mijn inschrijven :)
Do Stupid Things ......Faster
Voor haar:YT Jeffsy Comp 2 ,female touch *Dochter:Cube Acess WLS Race
*Voor mij:Trek Fuel EX9
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@ Tsjibiti: ik had het niet mooier kunnen verwoorden :-q
@ Robbie en Avabo: Voor zover het wat waard is, ik vond het vorig jaar een leuke tocht waarbij voldoende afwisseling zat. Zeker niet alleen de vaste route, maar ook stukken waar je niet meer mag fietsen.
Alleen daarom al de moeite waard en krijg je ook geen 'fanmail' op je Strava (big brother watching you :( ).
Met de weersvoorspelling en weinig neerslag laatste week een aanrader.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

RubbereMTBRobbie schreef:heren bedankt voor de info :-q , ik weet genoeg , ik ben over de streep en ga zo dadelijk mijn inschrijven :)
Als woorden nog niet genoeg zijn; beeld van de 'veldtoertocht' van AXA van vorig jaar.
https://www.youtube.com/watch?v=29d1XpMFtmY" onclick="window.open(this.href);return false;

Best een leuke rit, normaliter kom je op de UH natuurlijk niet meer buiten de vaste routes :o

Sinds we daar een aantal fantastische trails hebben (Amerongen / Leersum / Hoge Ginkel)
kom je niet meer op allerlei zandpaden en verborgen singletrackjes. Een uitgelezen mogelijkheid
dus as. zondag om nog eens buiten de gebaande paden te biken. Daarna is het weer een
jaar een NO GO zone :roll:
RubbereMTBRobbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 12 juni 2016, 10:42

Een leuke rit ,zeker met de zon en de bevroren ondergrond en bos geeft dat mooie plaatjes en was het voor mij genieten ... :-q :-q

Ben alleen de website van de fotograaf vergeten :oops: :cry:, die redelijk aan het begin van de route stond met de timer ...
Do Stupid Things ......Faster
Voor haar:YT Jeffsy Comp 2 ,female touch *Dochter:Cube Acess WLS Race
*Voor mij:Trek Fuel EX9
Gebruikersavatar
gpsguido
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: do 10 maart 2011, 11:50
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Topstone
Contacteer:

een korte sfeer impressie is te zien op youtube.
Het was zeker mooi met de zon op de bevroren ondergrond.

De fotograaf was van sportplaat.nl
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

gpsguido schreef:een korte sfeer impressie is te zien op youtube.
Het was zeker mooi met de zon op de bevroren ondergrond.
Nice, mooie mpressie :-q

Het was idd een schitterende dag én rit. Er zaten toch weer wat leuke stukjes in, de route was net weer iets anders
dan voorgaand jaar. Het was ruim 50km Genieten met de hoofdletter G. Wat een 'sprookjesachtige' sfeer met de
laagstaande zon en de vorst en rijp zo op de grond, de bomen en het gras. Er staan nog een paar foto's
op m'n FB pagina, het was al met al een erg geslaagde ochtend !
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Vorige week door een maat gevraagd of ik mee ging en wat heb ik genoten! Super mooie toertocht! De kou was snel verdwenen door het wisselende parcour en de winterbeelden!
RonaldH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 13 januari 2014, 16:51

Was een mooi, afwisselend rondje.

Hadden er meer last van het feit dat ze voor de 35km tocht uiteindelijk 42.50km op de teller hadden staan?
Plaats reactie