KoningsBelte ATB-tocht 5 maart 2017 Sallandse Heuvelrug

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Notorious
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:48
Mijn mountainbike: KTM Myroon prestige 29"

De Belte ATB-toertocht gaat groeien. Er is een extra afstand toegevoegd. Daarom krijgt de tocht een nieuwe naam namelijk “KoningsBelte ATB-tocht”.
ATB ‘ers kunnen nu kiezen uit 3 afstanden: de bekende 35 of 50 km, nu aangevuld met de nieuwe 65 km.
De KoningsBelte ATB-tocht wordt jaarlijks georganiseerd op de eerste zondag van maart (dit jaar 5 maart) met de start tussen 9 en 10:00 u op sportpark de Belte in Nieuw Heeten.


Op de 35 km kan echt iedereen genieten van alles wat onze omgeving te bieden heeft, terwijl de 50 en 65 km voor de sportieve fietser juist een mooie uitdaging zijn.
Er is afwisseling en veel single-tracks in onze prachtige omgeving aan de voet van de Sallandse Heuvelrug. Vooral de 50 en 65 km kennen een uitdagend traject met vergezichten en flink wat hoogtemeters, echt bedoeld voor de geoefende ATB-er.
Ook dit jaar zijn een aantal extra uitdagende stukken in het 35 km parcours opgenomen, die je ook mag overslaan.

De tochtorganisatie ondersteunt het natuurzorgsysteem “S(up)port-for-Nature”. Een deel van het inschrijfgeld wordt besteed voor aanleg en onderhoud van o.a. wandel-, fiets- en ATB-routes op de Sallandse Heuvelrug. Een mooie bundeling van de krachten tussen natuurbeheerders en sportorganisatoren voor een langdurige samenwerking!
Grote delen van onze tocht zijn normaal niet toegankelijk voor ATB-ers. De tochtorganisatie hecht dus veel waarde aan de geboden gastvrijheid, aan respect voor de natuur en aan respect voor andere gebiedsbezoekers. Doet u mee met ons?

Voor de jeugd (vanaf 10 jaar) is er de mogelijkheid om onder begeleiding een flink deel van de tocht te rijden. Neem contact op met de organisatie en doe mee!
De tochtorganisatie is in handen van wielervereniging CRT Raalte en de activiteitencommissie van sportvereniging Nieuw Heeten, ondersteunt door EHBO Nieuw Heeten/Heeten.

Meer info: http://atb.crtraalte.nl/
Bekijk ook onze facebook pagina https://www.facebook.com/KoningsBelteATBtocht/

Voorinschrijving is nu mogelijk via NTFU https://www.ntfu.nl/Kalender/Tochtdetails.aspx?id=43617
Notorious
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:48
Mijn mountainbike: KTM Myroon prestige 29"

Korting op inschrijving? Schrijf je nu alvast in via NTFU: https://www.ntfu.nl/Kalender/Tochtdetails.aspx?id=43617
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Hoe is de gemiddelde ondergrond op dit moment? Zachte natte bosgrond? Of redelijk hard aangereden zandbos?

Blubberploeteren wil ik dit jaar voorkomen namelijk :-{
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Notorious
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:48
Mijn mountainbike: KTM Myroon prestige 29"

We hebben de route vanmiddag even voorgefietst en de route ligt er mooi bij. Van 'blubberploeteren' is dus geen sprake :-) Tot zondag!
Afbeelding
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

Mooi! Tot zondag!
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
V-biker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: za 25 januari 2014, 20:22
Mijn mountainbike: Focus Raven

@Notorius
Jullie hebben de route gistermiddag voorgefietst.
- Had je een spatbord op je fiets ?
- de foto die je geplaatst hebt, is die van gisteren, of van een eerder droger moment in het bos ?
Notorious
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:48
Mijn mountainbike: KTM Myroon prestige 29"

Wij hebben gisteren de route gefiets, zonder spatbord en deze foto is idd van gisteren. Ook vandaag is het droog hier!

Tot morgen dus!
V-biker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: za 25 januari 2014, 20:22
Mijn mountainbike: Focus Raven

:-q
Notorious
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:48
Mijn mountainbike: KTM Myroon prestige 29"

de weersverwachtingen voor morgen zijn prima!

Afbeelding
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

Vandaag hier gefietst. Ik heb de 65 km gefietst. Mooie tocht in een nog mooiere omgeving!
Wel zou ik de volgende keer graag zien dat de 30 km niet op het einde erbij komt. Is voor de 30 km rijders niet leuk maar ook niet voor de 65 km. Zeker als je net mensen hebt in gehaald en er een keuze stuk komt. Je raad het al, weer dezelfde mensen voor je. Maar voor de rest goed voor elkaar, stalling inschrijving super!
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
Notorious
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:48
Mijn mountainbike: KTM Myroon prestige 29"

Bedankt voor je deelname. Je zou ons enorm plezier doen als je je feedback geeft op https://www.fietssport.nl/details/toertocht/id/43617 we nemen je tip mee voor volgend jaar.
Barjii
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 09:55

Mooie tocht in een nog mooiere omgeving!
link sbobet
Plaats reactie