13-11-2016 MTB Assen Herfsttocht 2016

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MTBAssen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 19:35
Contacteer:

Op zondag 13 november aanstaande organiseert mountainbikevereniging MTB Assen, de MTB Assen Herfsttocht.

Deze mountainbiketoertocht staat sinds 2014 op de nationale MTB-kalender en de vorige edities was een groot succes!

De routes, 25 en 50 km lang, zijn in goed overleg met de gemeente Assen, Staatsbosbeheer en Het Drentse Landschap uitgezet. Het parcours bevat alle ingrediënten die het mountainbiken tot een unieke belevenis maken. Voor jong en oud, beginners en gevorderden.

De start is tussen 9:00 en 10:00 uur vanaf de kantine van voetbalvereniging Asser Boys aan de Lonerstraat 100-A in Assen.

Tijdens de tocht zijn er diverse verzorgingspunten ingericht, waar men even wat energie kan bijtanken. De route naar de startlocatie wordt duidelijk aangegeven vanaf de invalswegen.

Er is voldoende parkeergelegenheid aanwezig en na afloop is er gelegenheid om te douchen en de fiets af te spuiten. NTFU-leden kunnen gebruikmaken van Scan&Go.

Kijk voor meer informatie op de facebookpagina van MTB Assen of http://www.mtbassen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding


http://www.mtbassen.nl
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Als het een beetje droog blijft ben ik van de partij.
Herma
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 11:33
Mijn mountainbike: Cannondale FSI Carbon 4 2016

Als het droog is zijn wij ook van de partij met twee personen! :)
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Speedfreak98 schreef:Als het een beetje droog blijft ben ik van de partij.
Er zijn die dag meer dan 10 (!) onverharde toertochten die voor mij dichter bij huis zijn en zelfs 4 binnen een straal van 40 km. Typerend voor het feit dat het veldtoeren in NL vooral een winter bezigheid is.
Mijn keuze hangt vooral af of ik royaal op tijd weer voor de buis kan zitten om niets van de SP-veldrit in Gavere op Sporza te hoeven missen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Ik ben denk ik weer bij. Vorig jaar deze tocht gereden, wat een modderbende was het toen...! Vanmiddag heb ik omgeving Drentse Aa gefietst, ik moet zeggen dat het mij reuze meeviel wat het moddergehalte betreft. Het wordt in ieder geval minder erg dan vorig jaar.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Het blijft droog...
Ik ben van de partij
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Leuke tocht , goed georganiseerd er miste alleen hier en daar wat lintjes maar dat kwam wel goed.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Ik heb alleen even voor het einde een lintje gemist..
Verder dik voor elkaar de baan lag er strak bij, net een racebaan.

Catering super :-q heerlijk gebakje gescoord
Onster
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 3 september 2013, 07:28

Leuke tocht. Prima organisatie. De route lag er goed bij. Snap echter niet waarom deze tocht 5 euro (incl. ntfu-korting) moest kosten terwijl 4 euro de standaard is.

Voor de duidelijkheid, het gaat me om het verschil (niet om het bedrag).
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Vond idd 7 euro wel beetje veel , maar het gebakje maakte veel goed :tong
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Leuke, lekkere tocht. Vrijwel identiek aan die van vorig jaar, de route. Alleen bij Gasteren wat anders. Gelukkig bleef het droog, in Groningen heeft het geregend. De omstandigheden zijn prima, nauwelijks modder. Organisatie top.
In het bosje bij Anderen parallel langs N33 viel er iemand vlak achter mij, best wel hard geloof ik. Dit is een gevaarlijk stukje parkoers. Daar zijn veel laag afgezaagde boomstoppels die nauwelijks te zien zijn. Ik moest zelf ook een keer behoorlijk corrigeren. Het is beter om deze oranje te kleuren, net als in het bos bij Rolde (was dat speciaal voor deze tocht gedaan?).
Hmm, het gebakje heb ik blijkbaar gemist...
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

grunnfred schreef:Leuke, lekkere tocht. Vrijwel identiek aan die van vorig jaar, de route. Alleen bij Gasteren wat anders. Gelukkig bleef het droog, in Groningen heeft het geregend. De omstandigheden zijn prima, nauwelijks modder. Organisatie top.
In het bosje bij Anderen parallel langs N33 viel er iemand vlak achter mij, best wel hard geloof ik. Dit is een gevaarlijk stukje parkoers. Daar zijn veel laag afgezaagde boomstoppels die nauwelijks te zien zijn. Ik moest zelf ook een keer behoorlijk corrigeren. Het is beter om deze oranje te kleuren, net als in het bos bij Rolde (was dat speciaal voor deze tocht gedaan?).
Hmm, het gebakje heb ik blijkbaar gemist...
Te laat gestart.. De eerste 500 in rolde hadden een gebakje
Plaats reactie