De 11e editie "AMBTENAREN"TOERTOCHT OSS is vrijdag 7 oktober

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Oss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 12 juni 2012, 17:10
Mijn mountainbike: Shockblaze R9T9 Elite 29er

De 11e editie van de ambtenaren toertocht Oss is op vrijdag 7 oktober 2016.

Net zoals andere jaren mag IEDEREEN hieraan meedoen, ook als je geen ambtenaar bent.

Nieuw dit jaar is een korte afstand speciaal voor kinderen en hun begeleiders en/of voor de beginnende fietser. (kinderen tot en met 15 jaar kunnen gratis starten)


Afstanden
De afstanden waar de deelnemers uit kunnen kiezen zijn 16, 30, 50 en 70 kilometer.

Starttijden

16 km-tocht: 09.00 -13.00 uur
30 km-tocht: 09.00 -13.00 uur
50 km-tocht: 09.00 -13.00 uur
70 km tocht: 09.00 -12.00 uur

De start en finish van de toertocht is bij het Paviljoen van Motorclub Club Oss ( MCO ), gelegen aan de Aengelbertlaan 60 in Oss.

Inschrijven toertocht
De start- en de daginschrijving is in de sportkantine van MCO. U kunt de bordjes volgen die bij alle invalswegen van de stad Oss worden geplaatst.

Parcours toertocht
Het parcours gaat bijna geheel over onverharde paden en singletracks. De 16, 30, 50 en 70 km-tocht hebben na 15 km (voor de 16 km is dat na 9,5 km) een pauzeplaats. Hier krijgen alle deelnemers iets te drinken en fruit en/of een krentenbol aangeboden. De 50 en 70 km heeft nog een pauzeplaats op 35 km. Op km punt 23/43/63 (30/50/70 km route) is nog een extra pauzeplaats, aangeboden door onze partner Brabant Wonen
meer info: http://www.ambtenarentoertochtoss.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

De Osse Ambtenaren Veldtoertocht loopt ook dit jaar weer door het prachtige natuurgebied De Maashorst. De Maashorst is het grootste aaneengesloten natuurgebied van Noord-Brabant, omgeven door de gemeenten Bernheze, Uden, Landerd en Oss. Een verrassend natuur- en cultuurlandschap met prachtige bossen en heidevelden, stuifduinen, vennen, weiden en kronkelbeekjes. De Maashorst ontwikkelt voor haar bewoners, ondernemers en toeristen een dynamische en inspirerende omgeving, waarin het goed wonen, werken en recreëren is.

Alle 4 de afstanden zijn ingrijpend veranderd in verband met bosomvorming en de aanleg van een vaste ATB route. Daardoor zijn er diverse nieuwe paden ontstaan.
Onze ontwerper van de tocht, is er wederom in geslaagd een bijzonder mooie tocht uit te zetten waarin slecht een paar poortjes in zijn opgenomen om in en uit het begrazingsgebied te komen.
Hierdoor komt er in de tocht nog nauwelijks verharde weg voor en zijn er aantrekkelijke singletracks bijgekomen met ook nog de nodige hellingen.
De 70-km route gaat door het bosrijke gebied van Uden en Zeeland en heeft evenals de 50-km route een pauzeplaats in Zeeland bij de Heische Tip.

Alle vrijwilligers hebben enorm hun best gedaan om voor U (een van) de mooiste toertocht in noord brabant te organiseren, zeker de moeite waard om een verlof dag op te nemen
Laatst gewijzigd door Oss op vr 30 september 2016, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
BvR driver Leo
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 21 maart 2015, 16:11
Mijn mountainbike: Merida Big Seven XT-Edition

Yep,...... aanwezig voor de 70 km.

Weet iemand of er ergens een gpx bestand te vinden is voor de tocht?
Hop hop, gas d'r op!! Gang is alles!! Vaak bende te bang!!
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Ben er ook bij, denk 70
Gloster
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1284
Lid geworden op: do 25 juni 2009, 17:03
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015
Contacteer:

BvR driver Leo schreef:Weet iemand of er ergens een gpx bestand te vinden is voor de tocht?
Gps bestanden zijn hier te downloaden: https://www.ntfu.nl/Kalender/Tochtdetails.aspx?id=42060" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!
BvR driver Leo
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 21 maart 2015, 16:11
Mijn mountainbike: Merida Big Seven XT-Edition

Gloster schreef:
BvR driver Leo schreef:Weet iemand of er ergens een gpx bestand te vinden is voor de tocht?
Gps bestanden zijn hier te downloaden: https://www.ntfu.nl/Kalender/Tochtdetails.aspx?id=42060" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank u! :-q
Hop hop, gas d'r op!! Gang is alles!! Vaak bende te bang!!
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Oss schreef: .

Nieuw dit jaar is een korte afstand speciaal voor kinderen en hun begeleiders en/of voor de beginnende fietser. (kinderen tot en met 15 jaar kunnen gratis starten)
De meesten kinderen zitten op school tot een uur of 13:00/14:00
Waarom de start niet wat ruimer houden voor de kortste afstand?
Dan KUNNEN er ook meer kinderen meedoen.
(die mogen geen snipperdag opnemen alleen tig studie dagen en calamiteiten dagen die de school dicteert,natuurlijk weer niet op 7 okt)

En niet onbelangrijk kan papa eerst 70 km wegtrappen
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Oss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 12 juni 2012, 17:10
Mijn mountainbike: Shockblaze R9T9 Elite 29er

@ Gei-kek
wellicht de GPX downloaden dan kan je met je zoon alle dagen van de week de route nog gaan rijden.

Groeten Sander (MCO)
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Ik denk dat als het mooi weer is dat ik idd de gps narijdt met junior.
Misschien is de pauze plek nog open als we beetje tegen 13:00u weg kunnen.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

Niet alles is nadien op gps na te rijden, zitten particulieren stukken tussen!
Kinderen kunnen de 16 km route tot 14.00 uur starten
Oss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 12 juni 2012, 17:10
Mijn mountainbike: Shockblaze R9T9 Elite 29er

De voorspelling :
Het weercijfer is een 8 en 17 graden voor volgende week vrijdag is okee.\
Maar voor wat de tocht betreft gaan we voor een 10
Leon_van_der_Heijden
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: za 12 oktober 2013, 16:13
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 - 29" - 2014

Wordt mijn tweede deelname. Wederom 70km.
https://www.strava.com/athletes/1769079" onclick="window.open(this.href);return false;
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Ik hoop dat ik op tijd weg kan vanuit het werk. Ik heb wel zin in een tocht op de vrijdag. Zaterdag de Goudsbergtocht en zondag de toertocht in Gemert. Gaat druk worden.
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

Tja was ook van plan om te komen biken maar helaas mijn crank gebroken dus niet met mijn Niner maar wel met een demobike waarschijnlijk 8)
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1395
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

De voorspelling geven de komende week droog weer aan.
Vandaag de tocht van ttc Oss gereden en daar zaten flinke mulle stukken bij. Houdt dus rekening met flink wat mulle stukken komende vrijdag.

@mats22: een crank is zo gekocht toch :tong
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

@mats22: een crank is zo gekocht toch :tong[/quote]

Helaas moet uit het zwarte woud komen( Tune ) en nog wat met de service afdeling uitvechten 8) Het lijkt mij gezien het filmpje wel een leuke tocht om een keer te biken,
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
Plaats reactie