MTB toertocht voor het goede doel Nieuw Balinge Drenthe

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Pronghorn73
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 08:56

Zondag 10 april is er MTB toertocht voor het goede doel Nieuw Balinge Drenthe. Voor verdere info zie http://www.mtbtoertocht.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Is die leuk?
Nerve84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 6 april 2016, 23:57

Ik maak deel uit van het bestuur van de organisatie van deze 2-sterren toertocht, die zondag 10 april wordt verreden.
Het is alweer het vierde jaar dat deze toertocht voor het Goede Doel georganiseerd wordt.
Hoewel de toertocht wordt gereden voor het goede doel, wordt de toertocht georganiseerd door en voor mountainbikers.
Dit is terug te vinden in de positieve reacties die we jaarlijks na afloop in ontvangst mogen nemen.

De routes gaan voor verreweg het overgrote deel over onverharde paden en door afwisselend landschap, met vlakkere stukken, maar ook spannendere paden met hoogteverschil, variërend van vals plat tot speelse korte klimmetjes.
Natuurlijk moet er af en toe een stukje verhard fietspad worden meegenomen in de route, maar dit vermijden we zo veel mogelijk.

De 25km route voert vooral door de Boswachterij Gees en het Mantingerveld (natuurgebied van Natuurmonumenten, mag alleen deze dag met de mountainbike worden doorkruist).
Deze route is meer bedoeld als beginnersroute en heeft in verhouding minder hoogtemeters dan de 50km en 70km routes.
Maar het is een mountainbikewaardige route, die ook voor de volle-bak-knallers voldoende uitdaging zal bieden.

De 50 en 70km routes pakken daarnaast ook een stuk van de welbekende MTB route van Sleen mee (verkorte route) met het nodige hoogteverschil en voeren een stuk door de Mepperdennen.
De 70km route heeft in de Boswachterij Gees nog een grote extra lus.

We hebben dit jaar in hoofdlijnen dezelfde routes van vorig jaar, maar dan grotendeels in omgekeerde richting.
Qua bodemgesteldheid is het de laatste weken snel beter geworden.
We hebben wat routeaanpassingen moeten doen om op een paar plekken niet in kniediep water terecht te komen.
Maar gelukkig biedt de omgeving ruimte voor deze alternatieven, die niet persé minder mooi zijn.

De routekaart en overige informatie is te vinden op http://www.mtbtoertocht.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
Als het voor aanvang van de toertocht noodzakelijk is, kunnen we nog kleine stukken van de routes omleggen als de nattigheid hier en daar opspeelt.
Pathfinderz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:16
Mijn mountainbike: CUBE Stereo HPA 120 Pro

boswachterij gees en de mepperdennen "kunnen" bijzonder nat zijn. Dus als het waar mogelijk word
aangepast om niet alleen maar door de modder te rijden dan is het een mooie route met voldoende
afwisseling. Ben geen mooi weer fietser maar als je na 15 km al onder de modder zit dan motiveert mij dat nooit zo. maar we pakken de 70 km :-q
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

de foto`s staan op de site.
Plaats reactie