26-10-2014 toertocht diever

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Mooi tocht die zeker goed te doen was met de Thunder Burts. Verzorgingspost tja had beter gekunt. In het begin idd een stukje inrijden van een nieuw stukje route waar meteen een file onstond. Ik heb 45km genoten vooral omdat mijn rug weer helemaal mee werkte...
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Vanmorgen de 45 km gedaan. Hele mooie route. Veel klimmetjes, prima! Toch nog een paar opmerkingen/ bedenkingen mbt 3 sterren. Vorige week de tocht van Emst gereden, ook 3 sterren, en een behoorlijk verschil: betere verzorgingsposten, verkeersregelaars, fiets laten afspuiten door vrijwilligers, muziekje bij aankomst. En nog een opmerking over het filerijden/lopen in het eerste stukje door het bos. Misschien is 9-10 uur inschrijven te kort. En de kinderen pas na 10 uur laten starten ofzo. Dat is voor hun eigen veiligheid ook het beste.
Maar goed, we hebben desondanks heerlijk gefietst, lekkere bosgeur, zonnetje erbij, prima!
Laatst gewijzigd door grunnfred op zo 26 oktober 2014, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
hillebrandm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 1 oktober 2012, 22:45
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp 29"

Vanuit MTB Onnen ook met een ploegje de 45 km gefietst. Ook wij kwamen in het begin in de file, daarna was het prima. Veel rechte paden, voor ons gevoel meer dan vorige keer en dat is minder leuk dan spannende single tracks. De verzorging was magertjes, het hielp ook niet dat er een erg lange rij voor stond.
Maar het weer was goed en de ondergrond prima, dus we hebben genoten.
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Prima tochtje was goed te doen.idd beetje file in het begin vondt een post wel voldoende op 45 km bekertje ranja,gevulde koek,bekertje bouillon ,fiets afspuiten,douchen voor €4 is toch een koopje. :-D
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
Brujeria
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: di 10 april 2012, 22:15
Mijn mountainbike: XTrail Save 5.0 29er

Mooie tocht. Viel me 100% mee. Ook qua modder.

Wat me wel weer opviel waren de asociale (inhaal)akties. Een cyclocrosser die vlak voor ons meende dat hij een afslag miste. Vol op de achterrem, fiets dwars op het pad. Hij weer terug naar zijn "gemiste afslag". Daarna weer plankgas achter ons aan en dan inhalen op een plek en met een snelheid... leek nergens op.
Mensen, is het nou echt teveel gevraagd om even te roepen welke kant je wilt passeren?
Ook vandaag en ook weer een cyclocrosser (wil ze njet allemaal over 1 kam scheren maar..) haalde me op een singletrack in aan de linkerkant. Zonder iets te zeggen. Ik zou hem gewaarschuwd kunnen hebben voor het bochtje naar rechts. Maar hij vond het niet nodig zich even te melden dus heb ik hem de bosschage in laten sturen. Sukkel. Ga wedstrijden fietsen of ga op tijd weg als je zoveel haast hebt.
Zolang je nog kunt zeggen dat je niet meer kunt, kan je nog een héél eind!
Neggy
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 602
Lid geworden op: zo 27 november 2005, 01:00
Mijn mountainbike: CANYON Lux Trail CF6

Brujeria schreef:Mooie tocht. Viel me 100% mee. Ook qua modder.

Wat me wel weer opviel waren de asociale (inhaal)akties. Een cyclocrosser die vlak voor ons meende dat hij een afslag miste. Vol op de achterrem, fiets dwars op het pad. Hij weer terug naar zijn "gemiste afslag". Daarna weer plankgas achter ons aan en dan inhalen op een plek en met een snelheid... leek nergens op.
Mensen, is het nou echt teveel gevraagd om even te roepen welke kant je wilt passeren?
Ook vandaag en ook weer een cyclocrosser (wil ze njet allemaal over 1 kam scheren maar..) haalde me op een singletrack in aan de linkerkant. Zonder iets te zeggen. Ik zou hem gewaarschuwd kunnen hebben voor het bochtje naar rechts. Maar hij vond het niet nodig zich even te melden dus heb ik hem de bosschage in laten sturen. Sukkel. Ga wedstrijden fietsen of ga op tijd weg als je zoveel haast hebt.
Helemaal met je eens Brujeria ! ( waar haal je zo'n naam vandaan. :-{ )
Wat binne we mooi fut niet ?
Brujeria
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: di 10 april 2012, 22:15
Mijn mountainbike: XTrail Save 5.0 29er

Ik moest jaren geleden (denk 15 jaar) een nickname verzinnen en wegens gebrek aan inspiratie werd dit brujeria vanwege de cd van deze band die toen op mijn buro lag.
Zolang je nog kunt zeggen dat je niet meer kunt, kan je nog een héél eind!
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Er zijn ook foto's gemaakt door een man, ergens vlak voor de verzorgingspost. Weet iemand misschien waar die foto's online zijn/komen?
Scott_Rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: za 13 augustus 2011, 09:06
Mijn mountainbike: On-One Lurcher 29ér Carbon zelf opgebouwd f bouw

Heerlijk al die diversiteit van fietsers tijdens zo'n rit geregeld in de file gestaan voor een bult.
Mijn maat en ik hebben ook de 45 km gedaan en fietsen voor ons plezier geven altijd aan als we er voorbij willen war altijd dan goed op wordt gereageerd.
Heelaas zelf ook ondervonden dat ze je willen passeren op de meest moeilijke plekken met een redelijke snelheid. Ik weet niet wat dat is dat ze dan niet even de moeite nemen om even te zeggen of ze links of rechts van je willen passeren. En wat ik dan nog het ergste vindt dat als je dan zegt van goh is het te min om even wat te zeggen dan dat ze achterom kijken met een blik van en wie ben jij dan.
Net zoals in het verkeer moet je ook aangeven als je wilt inhalen en doe je dat niet dan kun je verongelukken
Ook afgelopen zondag weer zo'n asso die dacht dat hij op zijn dure carbon mijn probeerde aan de kant te duwen omdat meneer dacht dat die meer voorrang had dan mij .
Sorry dat je met je fiets in de greppel bent terecht gekomen wat wel resulteerde dat je een poosje later toch wel,keurig netjes even riep van ik kom rechts voor bij hoor .
Het is mischein geen geschreven regel van hoe je je moet gedragen tijdens een tocht maar het zal wel zo netjes zijn om wel zo beleefd te blijven.
En als je dan toch je eigen tijd wil verbeteren zou ik zeggen neem de route op en rijdt hem een andere en rustige keer eens opnieuw.
What Goes Up Must Come Down And Expect The Unexpected.

"Ze zeggen dat auto's rijden op geld en je vet maakt, terwijl fietsen lopen op vet en je geld bespaard"
Brujeria
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: di 10 april 2012, 22:15
Mijn mountainbike: XTrail Save 5.0 29er

Kijk. Ik ben niet de enige...
Zolang je nog kunt zeggen dat je niet meer kunt, kan je nog een héél eind!
Scott_Rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: za 13 augustus 2011, 09:06
Mijn mountainbike: On-One Lurcher 29ér Carbon zelf opgebouwd f bouw

Hallo.
Onderweg zijn we een fotograaf tegen gekomen weet iemand waar deze foto's staan.
Die op de facebook site heb ik al gezien.

Mvg.
What Goes Up Must Come Down And Expect The Unexpected.

"Ze zeggen dat auto's rijden op geld en je vet maakt, terwijl fietsen lopen op vet en je geld bespaard"
Neggy
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 602
Lid geworden op: zo 27 november 2005, 01:00
Mijn mountainbike: CANYON Lux Trail CF6

Er staan enkele fotoos op de site van ftc diever.
Helaas maar erg weinig.
Wat binne we mooi fut niet ?
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Ik hoorde dat er 1000 man/vrouw hadden deelgenomen, misschien was de organisatie daar niet geheel op voorbereid. Een vriend van mij had er een stief kwartier over gedaan om een klim over te komen ivm file.
Hopelijk gaat het volgend jaar met de eerste toertocht vanuit Diever beter en wordt de route wat aangepast en evt. de starttijd wat verruimd. Want het lijkt ieder jaar wel drukker te worden maar misschien hebben we nu de weergoden ook wel extreem mee !
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Meer foto's van de tocht, klik link: https://plus.google.com/u/0/photos/1177 ... 7219125505" onclick="window.open(this.href);return false;
SterkeJerke
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 4 september 2011, 19:20

S-Wapse schreef:Ik hoorde dat er 1000 man/vrouw hadden deelgenomen, misschien was de organisatie daar niet geheel op voorbereid. Een vriend van mij had er een stief kwartier over gedaan om een klim over te komen ivm file. Hopelijk gaat het volgend jaar met de eerste toertocht vanuit Diever beter en wordt de route wat aangepast en evt. de starttijd wat verruimd. Want het lijkt ieder jaar wel drukker te worden maar misschien hebben we nu de weergoden ook wel extreem mee !


Inderdaad, "moeilijke" misschien beter aan het einde van de rit... Dan is er mee spreiding
Plaats reactie