28 tm 31-03-14 Horst Limburgse Peel Mountainbike Classic

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

In navolging van het topic: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 3#p1801060

28 t/m 31 maart 2014: Het weekend voor de échte mountainbikefanaat!
Stelt u zich eens voor. Een nieuwe en uitdagende mountainbikeroute, dwars door de prachtige bossen van Noord-Limburg met kilometers singletracks en flinke hoogteverschillen. En na de sportieve inspanningen, met vrienden of familie heerlijk tot rust komen in een comfortabele cottage. Dit is de Limburgse Peel Mountainbike Classic. Doet u ook mee?

■Drie overnachtingen op Center Parcs Limburgse Peel
■Welkomstbijeenkomst met bekende (oud) professionals
■Supported by KNWU, Stichting mountainbikepromotie Noord-Limburg en Staatbosbeheer
■Workshops en clinics op gebied van voeding, techniek, materiaal en training
■2x sportontbijt, 2x lunch en 1x diner voor alle deelnemers
■Mountainbike tocht op zondag o.l.v. prominenten
■Mooi prijzenpakket
■Gezellig entertainmentprogramma
■Gebruik van alle faciliteiten van Center Parcs Limburgse Peel, incl. toegang tot Aqua Mundo
■Gratis lidmaatschap KNWU

Afbeelding

Limburgse Peel

In het prachtige landschap van Noord-Limburg vindt u in America Center Parcs Limburgse Peel. De omgeving leent zich perfect voor een uitdagende tocht op de mountainbike door de heuvelachtige natuur. Na de tocht komt u volkomen tot rust in uw eigen comfortabele cottage.

Cottages

Center Parcs heeft voor u een aantal cottages geselecteerd. Alle cottages in Limburgse Peel zijn uitgerust met een volledige ingerichte keuken, prima badkamer en een openhaard, zodat u van alle gemakken voorzien bent.

Afbeelding

Prijzen

Cottagetype Personen Cottageprijs* Prijs p.p*
Original Comfort 4 € 450 € 113
Original Comfort 4 € 450 € 113
Original Comfort 6 € 617 € 103
Original Comfort 6 € 617 € 103

* De prijs is exclusief reserveringskosten, toeristenbelasting en eventuele extra’s welke niet standaard zijn inbegrepen in de cottage. Op basis van een volledige bezette cottage.

Afbeelding

Programma voor het weekend

Vrijdag

Op vrijdag 28 maart komt u aan op Center Parcs Limburgse Peel. Hierna heeft u de mogelijkheid om het park en de omgeving te verkennen. Vanaf 15:00 kunt u een kijkje nemen in uw cottage. Die avond is er een welkomstbijeenkomst met een pastamaaltijd voor alle deelnemers van het mountainbikeweekend. Naast heerlijk eten, is het ook de ideale mogelijkheid om kennis te maken met de overige deelnemers.

Zaterdag

Op zaterdag zijn er verschillende activiteiten die in het teken staan van mountainbiken, met o.a. workshops en clinics op het gebied van voeding, techniek, materiaal en training. De activiteiten zijn leuk voor alle leeftijden. De dag wordt afgesloten met een passend avondprogramma met gezellig entertainment.

Zondag

Dit is de dag waarop de tocht wordt gereden. Het is daarom belangrijk om deze dag, vol met sportieve inspanningen, goed te beginnen. Voor alle deelnemers wordt er daarom een uitgebreid sportontbijt geserveerd. Hierna wordt de tocht gerreden door het schitterende landschap van Noord-Limburg. Voor onderweg ontvangt u een lunchpakket, zodat u voorzien bent van de benodigde energie.

Bij het passeren van de finishlijn wacht u een groot ontvangst. Vervolgens kunt u een verfrissende douche nemen om daarna aanwezig te zijn bij de prijsuitreiking. Center Parcs zorgt voor een passende afsluiting van de eerste Limburgse Peel Mountainbike Classic met veel gezelligheid.

Afbeelding

Voorwaarden

Het arrangement is enkel geldig op genoemde aankomstdatum en voor genoemde cottagetypes. Dit aanbod is niet geldig in combinatie met andere kortingen, (spaar)acties, waardebonnen, (Friends) voordelen en in geval van annulering. Het arrangement is niet geldig voor reeds gemaakte boekingen. De genoemde prijs is exclusief reserveringskosten, toeristenbelasting, overige heffingen en eventuele extra’s. Op de boekingen zijn de Algemene Voorwaarden van Center Parcs van kracht. Het aanbod is geldig zolang de voorraad strekt. (Prijs) wijzigingen onder voorbehoud. Services behorende bij de prijs van de cottage, zijn bij dit aanbod inbegrepen. Het is mogelijk om handdoekenpakketten, keukenpakketten, lakenpakketten, opgemaakte bedden of arrangementen bij te boeken.

Website Center Parcs
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Voor locals ben ik in overleg met Centerparcs de Limburgse Peel of er mogelijkheden zijn om deel te nemen.
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

Klinkt goed! Deze hou ik maar eens even in de gaten!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Welke afstanden worden er gereden en in welke bossen?
Rondje Meterik/Horst natuurlijk, en verder?
Leuk initiatief!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

aurelius schreef:Welke afstanden worden er gereden en in welke bossen?
Rondje Meterik/Horst natuurlijk, en verder?
Leuk initiatief!
Op en neer naar centerparcs :D .
Misschien ook dat stuk van de opening van de route, voor de lokale bikers waar in Mei paardenwedstrijden plaats vinden richting Castenray. Is een mooi stukje bos.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Een citaat van de facebookpagina van de organisatie:
Het definitieve programma zal de komende weken vorm gaan krijgen. Is erg afhankelijk van het aantal aanmeldingen. Het is gericht op zowel de beginner als de iets gevorderde, maar wat het aanbod exact zal zijn, dat weten we pas eind deze maand verwacht ik.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ik heb een antwoord van Center Parcs gekregen mbt de deelname van locals zonder overnachtingen.

Center Parcs heeft dit evenement opgezet vanuit een commercieel oogpunt en wilt de beschikbare plaatsen in de 1e instantie vrij houden voor hen die het arrangement boeken. Dit is in mijn ogen heel begrijpelijk.

Ik heb afgesproken om eind februari nog eens contact te hebben om te kijken of er nog plekken beschikbaar zijn die eventueel door locals ingenomen kunnen worden.

Wellicht is het evengoed de moeite om het arrangement te boeken maar in je eigen bed te slapen. Imho is het pakket wat wordt aangeboden dan nog steeds heel betaalbaar € 103,- p.p.

2 x ontbijt, 2 x lunch, 1 x diner, clinics, workshops, toertocht, toegang tot het tropisch zwemparadijs en een gratis lidmaatschap van de KNWU.

Eind februari meer nieuws.....
Gebruikersavatar
linkeballer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: di 12 november 2013, 17:38

Hmm.. "Reserveringskosten Online: € 29,50"
Pardon? :o Want online reserveren is meer werk voor Center Parks? :roll:
Het lijkt me een mooi evenement voor een mooie prijs, maar waarom die extra kosten? Als je dat geld wil hebben doe dat dan gewoon in de prijs erbij en niet op zo'n manier.....
Education is important, but riding your bike is importanter!
QueenoftheStoneAge
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 8 december 2011, 23:57

Ik neem aan dat het arrangement inclusief is, dus overnachtingen in huisje Center Parcs, en dan het programma inlusief clinics en wedstrijd? Staat niet met zoveel woorden op de website dus ik vraag het toch maar even...
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

In post 1 staat het lijstje wat allemaal inclusief is in het arrangement.

@linkeballer
Volgens mij zijn bij dergelijke organisaties net als reizen online boeken er altijd reserveringskosten.
Zelfde als bij concerten als je zelf je ticket uitprint moet je er nog enkele euro's extra voor betalen.
Gebruikersavatar
linkeballer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: di 12 november 2013, 17:38

RalfHorst schreef:@linkeballer
Volgens mij zijn bij dergelijke organisaties net als reizen online boeken er altijd reserveringskosten.
Zelfde als bij concerten als je zelf je ticket uitprint moet je er nog enkele euro's extra voor betalen.
I know... Maar verbaas me daar iedere keer weer over. Blijkbaar is het nogal moeilijk om gewoon te laten zien wat iets kost. Altijd achteraf nog (totaal niet te verantwoorden) extra kosten toevoegen... ik kan er slecht tegen. Maar goed, ik probeer er mee te leven! :wink:
Education is important, but riding your bike is importanter!
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Update vrijdag 21 februari 2014 - 10:45
Limburgse Peel Mountainbike Classic is geannuleerd. Dit vanwege te weinig belangstelling.
Eventuele andere tip: http://www.sunparks.com/be-nl/mtb-agenda_ms" onclick="window.open(this.href);return false;
It's a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired- you quit when the gorilla is tired.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Volgende keer toch maar een "open" evenement van maken?? :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ik heb in mijn agenda nog een reminder staan om hierover nog eens contact te hebben met de Limburgse Peel.

Het is mij niet helemaal duidelijk wie er (nog meer) betrokken zijn geweest bij de organisatie van het evenement, maar wellicht hebben ze het lokale potentieel (lees: thuisslapers) over het hoofd gezien. Persoonlijk denk ik dat juist zij dit evenement een headstart hadden kunnen geven.

Ik heb wat moeite gedaan om mijzelf binnen te krijgen. Ik heb nu nog een schrale tong van al dat liken op FB.... :kiss:
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Ik denk dat ze het te kort dag hebben willen regelen. Eerst was het volgens mij alleen bedoeld voor KNWU leden.
Later kwamen er toch ideeën voor alle MTB-ers en daarna was er ook te weinig tijd om nog een programma aan te bieden voor mensen uit de buurt die geen interesse hebben in slapen bij Center Parcs.
Het idee wat er was is niet in de koelkast gezet en zal er in de loop van het jaar mogelijk wel weer uit komen.
Plaats reactie