Gezocht wedstrijd aso

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gesloten
jmjansen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 20 april 2011, 08:34

edit jf: begrip voor de zoektocht, maar de manier waarop is niet helemala wat we op dit forum willen zien. Voor de uitgebreide uitleg: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 8#p1795768" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door jmjansen op vr 3 januari 2014, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
NatteKrant
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 19:58
Mijn mountainbike: Wilier 501 XN

Dat je gevallen bent door a-sociaal gedrag is niet goed te praten maar ik vraag me wel wat je met die gegevens wil doen?
MarZ1
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 30 december 2013, 11:56

Zo te zien komen ze uit de omgeving Bemmel (Gelderland) zij heeft een Frans Knorth pakje aan, welke een makelaar is in Bemmel, hij heeft toendertijd een aantal van deze outfits laten maken en rijden eigenlijk allemaal hier in de omgeving.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

NatteKrant schreef:Dat je gevallen bent door a-sociaal gedrag is niet goed te praten maar ik vraag me wel wat je met die gegevens wil doen?
"Ter verantwoording roepen" lijkt me wel wat. Dat doen we nl. veel te weinig tegenwoordig. "Hé joh, waar ben je mee bezig? Je bent niet alleen op de wereld. Kijk eens om je heen"

(Gezien de maat (____.____) is de eerste aso een vrouw)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

heb ze, afzonderlijk van elkaar, wel gezien. beiden deden een vergeefse poging om aan te haken. mevrouw op de CX voor de pauze, meneer Piels (oude outfit) na de pauze.
ik heb igg geen last van ze gehad.
jmjansen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 20 april 2011, 08:34

Dank voor jullie reacties zover. Ik heb een kromme velg die niet recht te trekken is... Ik wil even weten hoe hij er zelf over denkt. Afhankelijk van de reactie bekijk ik wat ik er mee ga doen.

overigens reed de dame netjes. De man niet.. zie 1 van de foto's waar hij ook al tegen mijn fietsmaat reed. Toen bleek dat hij dit niet kon inhalen gooide hij hem er zo achter... en daar reed ik :-) of achteraf :-(

ik hoop op meer reacties / leads. grt martijn
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Als je een ongeval veroorzaakt ben je wettelijk verplicht om te stoppen. http://wetten.overheid.nl/BWBR0006622/H ... 11-11-2013" onclick="window.open(this.href);return false;

Het lijkt mij wijs dat de betrokkenen zich melden. Mochten zij dat niet doen, zou ik aangifte overwegen.

Edit: Wellicht kan je Frans Knorth een berichtje sturen en is hij voornemens om je te helpen. Deze negatieve berichten zit hij ook niet op te wachten.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Thierry le Brun schreef:heb ze, afzonderlijk van elkaar, wel gezien. beiden deden een vergeefse poging om aan te haken. mevrouw op de CX voor de pauze, meneer Piels (oude outfit) na de pauze.
ik heb igg geen last van ze gehad.
"Meneer Piels" als in een renner in de kledij van Cyclingteam Jo Piels?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

bert l. schreef:
Thierry le Brun schreef:heb ze, afzonderlijk van elkaar, wel gezien. beiden deden een vergeefse poging om aan te haken. mevrouw op de CX voor de pauze, meneer Piels (oude outfit) na de pauze.
ik heb igg geen last van ze gehad.
"Meneer Piels" als in een renner in de kledij van Cyclingteam Jo Piels?
ja, maar dan hele oude versie uit 2001-2005:

Afbeelding

(en Fulco heeft er wrs helemaal niks mee te maken)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Er zijn niet zo heel veel renners met deze kledij. Voor het einde van de dag weten we wie het is.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Bowiex schreef:Als je een ongeval veroorzaakt ben je wettelijk verplicht om te stoppen. http://wetten.overheid.nl/BWBR0006622/H ... 11-11-2013" onclick="window.open(this.href);return false;

Het lijkt mij wijs dat de betrokkenen zich melden. Mochten zij dat niet doen, zou ik aangifte overwegen.
Ik ben op juridisch vlak niet zo heel erg thuis maar haal jij nu niet regelgeving voor de openbaren weg aan?

Is dit niet onder de ntfu-vlag georganiseerde tocht?
Dan zou ik ook een belletje naar de ntfu wagen.

Anders zou bv. voetbal/boksen/enz een hele dure hobby worden voor iedereen die een ander (al dan niet express) schade betrekt.

Het is zeker niet netje om door te rijden na zoiets maar ik denk dat het moeilijk wordt om de persoon juridisch aansprakelijk te stellen.
Aanspreken op aso gedrag werkt meestal niet of het heeft weinig effect en steek je een hoop tijd moeite en vooral negatieve energie in een hopeloze zaak.

Vertrouw ook een beetje op karma en hoop dat diegene bij de volgende aso actie HEEL hard op zijn bek gaat 8)
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

@jmjansen
Screenshots zijn toch uit een filmpje?
Kun je het filmpje niet laten zien?
Film jij trouwens met den Virb?
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Idd, ben wel benieuwd wat er nu precies gebeurde.
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

Anders zou bv. voetbal/boksen/enz een hele dure hobby worden voor iedereen die een ander (al dan niet express) schade betrekt.
De grenzen van wat je moet incasseren en moet kunnen verwachten liggen in wedstrijdomstandigheden verder weg dan daarbuiten. In het heetst van de strijd (bij ongeachte welke sport, oke, schaken misschien ;)) is er een aanmerkelijke kans dat het 'fysiek' wordt.
Een flinke tackle bij voetbal kan schade opleveren, maar je kunt die niet (per definitie) verhalen op de veroorzaker.

In dit geval lijkt er geen sprake van een wedstrijd. Wel een georganiseerde tocht, maar dat is toch iets anders.

Je hebt in elk geval schade, er is causaliteit én (zo lijkt het) het is een onrechtmatige daad, die de ander kan worden toegerekend (en zo nog een paar voorwaarden) dus het lijkt er op dat je in principe degene succes aansprakelijk kan stellen.

Sowieso zou het netjes zijn als de veroorzaker iets van zich laat horen en je allereerst even een goed gesprek kan hebben. Wat hij nu gedaan heeft is op z'n minst a-sociaal.
Kracht door eenvoud
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Gei-Kek schreef:Ik ben op juridisch vlak niet zo heel erg thuis maar haal jij nu niet regelgeving voor de openbare weg aan?
Dit gebeurde in de openbare ruimte op een onverharde weg en dan geldt gewoon de wet, maar vooralsnog hebben we het over fatsoen is mijn persoonlijke indruk.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gesloten