23-09-2018 - Asten-Heusden - Strade Bianche "Peel en Hei"

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
stradebianche
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 17 augustus 2018, 23:07

Op zondag 23 september 2018 organiseert wielerclub TWC 't Ventieleke uit Asten-Heusden de eerste editie van de Strade Bianche tocht "Peel en Hei". De tocht is geschikt voor MTB, gravel bike, crossfiets en racefiets. Er is keuze uit drie verschillende afstanden: 60, 75 en 135 km. Voor ieder van de drie routes geldt dat het aandeel onverharde wegen 40% bedraagt van de totale afstand.
Het maximum aantal deelnemers (over alle afstanden gezien) bedraagt 500 (het aantal inschrijvingen ligt op het moment van schrijven op 100).

Voor meer informatie en voor inschrijven, zie de website: https://stradebianchepeelenhei.nl/.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

stradebianche schreef:Op zondag 23 september 2018 organiseert wielerclub TWC 't Ventieleke uit Asten-Heusden de eerste editie van de Strade Bianche tocht "Peel en Hei". De tocht is geschikt voor MTB, gravel bike, crossfiets en racefiets.
Ook geschikt om met de gewone stadsfiets te doen?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Tsjibiti schreef:
stradebianche schreef:Op zondag 23 september 2018 organiseert wielerclub TWC 't Ventieleke uit Asten-Heusden de eerste editie van de Strade Bianche tocht "Peel en Hei". De tocht is geschikt voor MTB, gravel bike, crossfiets en racefiets.
Ook geschikt om met de gewone stadsfiets te doen?
staat er niet tussen dus nee.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Thierry le Brun schreef: Ook geschikt om met de gewone stadsfiets te doen?
staat er niet tussen dus nee.[/quote]
Daarom de vraag aan de inrichters (Maak jij daar deel vanuit?) Behalve of de tocht ook geschikt is om met een stadsfiets te doen of een e-bike ook een geschikte fiets is?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Als het met een racefiets kan zal de stadsfiets ook nog wel lukken.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Zo te lezen zijn de verhouding 40% onverhard, 60% verhard.
Dus trek uw leer hieruit.

Daarentegen vind ik het wel leuk dat clubs inspelen op het gravel gebeuren
door zulke tochten te organiseren. Doen ze goed. ( alleen voor mij had het 70%
onverhard over gravelpaden en 30% asfalt mogen zijn ;) )
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
ventieleke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 11:27

Op een stadsfiets zal het ook wel lukken, maar dit is niet echt de doelgroep.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

ventieleke schreef:Op een stadsfiets zal het ook wel lukken, maar dit is niet echt de doelgroep.
Voor de organisereende club speelt toch op de eerste plaats dat er veel deelnemers op af komen die inschrijfgeld betalen. Op wat voor fiets speelt toch zeker geen rol.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

ik heb begrepen dat er maximaal 1 persoon met een stadsfiets kan deelnemen.....echter met als voorwaarde dat het gaat om een exemplaar met terugtraprem en de kleur gazellebruin zoals deze in de jaren 80 werd geleverd.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Peter243 schreef:ik heb begrepen dat er maximaal 1 persoon met een stadsfiets kan deelnemen.....echter met als voorwaarde dat het gaat om een exemplaar met terugtraprem en de kleur gazellebruin zoals deze in de jaren 80 werd geleverd.
Gij weet exact wat voor een fiets ik heb :lol:
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Tsjibiti schreef:
Peter243 schreef:ik heb begrepen dat er maximaal 1 persoon met een stadsfiets kan deelnemen.....echter met als voorwaarde dat het gaat om een exemplaar met terugtraprem en de kleur gazellebruin zoals deze in de jaren 80 werd geleverd.
Gij weet exact wat voor een fiets ik heb :lol:
Zelf zou ik ook geen moeite hebben met het klassieke groen van toentertijd. Ik ga uit van hoe meer zolen hoe meer vreugde. Ik heb door de jaren heen van alles voorbij zien komen. Topper was een eenwieler in het heuvellandschap in Zuid Limburg.
ventieleke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 11:27

Iedereen is vrij om zij eigen vervoermiddel te kiezen, dus je bent zeker welkom op je stadsfiets.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

ventieleke schreef:Iedereen is vrij om zij eigen vervoermiddel te kiezen, dus je bent zeker welkom op je stadsfiets.
Momenteel is mijn conditie zodanig dat de elekrische fiets van mijn vrouw een nog betere optie is.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie