SRAM XX1 / X01 / X1 / GX / NX 11spd ervaring/vragen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Sram maakt ook stalen bladen, die gaan vast een stuk langer mee.
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

Dutch schreef:Niemand die nog met XX1 rijdt?
Yes al vanaf het begin rond de 7000 a 8000km 8)
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

j---esse schreef:Zelf rijd ik nu 1 seizoen met X01, derde ketting die er nu op gaat (KMC). Andere bike heeft ook een 11 speed groep, daar de ketting ook van vervangen. Tot mijn verbazing blijken allebei de chainrings versleten te zijn. Wanneer ik een rondje fiets blijft de nieuwe ketting aan het einde van de chainring hangen. Dit zorgt voor een heel irritant tikje bij het aanzetten. Conclusie; 3 van de 4 chainrings die ik heb liggen kunnen de vuilnisbak in want die hebben dus allemaal dat tikje met een nieuwe ketting. Is dit normaal bij een single ring setup? En had ik dit probleem kunnen voorkomen door 3 kettingen te rouleren ipv elke keer een nieuw er op leggen na bepaalde hoeveelheid rek.
Oke Jesse,

Korte uitleg hoe ik rij met mijn 1 * 11 speeddrive train.
Voor een kettingblad van Absolute black gewoon alu geen probleem en de ketting blijft goed liggen.
Drie kettingen die ik per week rond de 100 a 150km wissel. Gewoon powerlink open en weer dicht geen probleem 7 a 8000 km. Voordeel ketting eraf goed schoonmaken van de tanden voorblad met een gewone oude tandenborstel ketting schoonmaken evt laten drogen en onderop de stapel.
Ik vermijd hele erge modderige situatie als dit kan.......soms niet mogelijk en dan gewoon gas erop.

Vragen ik verneem het wel 8)
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Stokje schreef: za 10 december 2016, 13:03
MacReal schreef:Zijn er hier overigens mensen die daadwerkelijk hebben uitgeprobeerd of een SRAM derailleur ook overweg kan met een 46t achter?
Ben ergens wel benieuwd of dat een beetje schakelt...
Wel met een 45T maar vind dat net op het randje. 46T geen ervaring mee maar ook wel benieuwd.
Ik schakel er een 50 mee.. :winkie: . Zonder aanpassingen zoals een link of andere kooi. Gewoon die stelschroef uitdraaien en ff pielen met afstellen :bier:
life starts @ 150bpm...
Plaats reactie