ervaringen met esi grips chunky?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

g60 schreef:
g60 schreef:anyway, ik heb ze nu maar mis nog steeds dikte want ze zijn niet overal even dik! .
Dat is de bedoeling met de esi grips ;) Het dikke deel moet je met je palmen op zitten.

Als je de handleiding gelezen had dan had je het geweten (ik kwam er ook pas achter na mijn 3de setje) :winkie:
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

ja dat idee ervan dat het dikke deel onder handpalm moet snap ik wel. viel me gelijk al toen ik de grips bekeek. me lange tengels zijn er nu wel aan gewend ondertussen lijkt het, dus ze zitten mij best. ik krijg ze er ook never nooit niet meer af zonder er een mes in te steken denk.
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Beetje glassex eronder spuiten en wat wrikken met een kleine schroevendraaier, binnen 2 minuten heb je ze er allebei (herbruikbaar) af!
______Honzo ______ Jake______ Unit
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

tgaat over de super junky he... die zitten ook super vast zeg maar... normaal doe ik dat altijd met teflon en een schroevendraaiertje maar ga het met deze nie eens proberen.
life starts @ 150bpm...
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Ik trek/wring ze er met de hand af. T is ff zweten, maar t lukt wel.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

mooi, mag jij ze er af komen wringen.. krijg wel een nieuw carbon stuurtje van je he als t sneuveld in de strijd... :winkie:
twas bij mij al zweten om ze er op te krijgen druipend van de teflon! ik had bijna een paar nieuwe woordjes geleerd... :roll: ze lagen al opt puntje van me tong.. die super junky's zitten echt veel strakker dan de normale junky.
life starts @ 150bpm...
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Geen enkel probleem, ik trek ze er wel af voor je, ik doe het zonder gereedschap.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

als t nodig is laat ik het wel weten haha. heb matchmakers dus ze hoeven er niet perse af :)
life starts @ 150bpm...
Stropdas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 11 september 2012, 19:19
Mijn mountainbike: Cube Stereo 150 SL

Nu drie keer mee gefietst met +/- 110km. De dikke bevallen erg goed zonder handschoenen aan. Ze zijn mooi vlak in tegenstelling tot de andere handvatten met reliëf die er standaard op zaten. Fietst erg fijn zo met veel grip en toch zacht. Geen last van linker schouder gehad maar dat kan ook wel een beetje komen doordat mijn lichaam eraan begint te wennen :P

Op de fiets zetten was een hel. Ben klein half uur bezig geweest, waarvan grootste deel voor verwijderen van de andere. Wel de ESI-dopjes aan het uiteinde van stuur gedaan :P Je hebt er niets aan maar dan zie ik waar ik een vermogen voor heb betaald ;)
Dino
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 16 oktober 2006, 12:18
Mijn mountainbike: Intense sniper T nieuw project

Op basis waarvan maak je nu een keuze?
Chunky of Extra Chunky.....?

-grote handen ?
-groot comfort verschil ?
=XC of AM
We Are Basta
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

Hoe dikker hoe meer demping.
Maar dat werkt alleen bij grotere handen natuurlijk.
Bij mantel liggen ze voor 15 euro en keus uit chunky of race. Race is 2mm dunner.
De extra dikke chunky versie had ik het liefst gehad maar waren er niet.
Ik heb met glassex en wringen de grips er op gekregen.
Ging redelijk maar is wel ff goed wringen.


Monteren van andere grijs doe ik met de lucht compressor en dat werkt heel goed.
Bij deze werkte dat niet echt. Bij het er af halen heb ik dit nog niet geprobeerd.

Ik ben ook tevreden met de grips maar heb er nog niet heel lang ervaring mee.
In ieder geval grip ook als ze nat zijn.
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

Ik gebruik een spuit met water om ze eraf te halen. Hup water eronder en ze glijden er zo af.
Pedal damn it!!
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Dino schreef:Op basis waarvan maak je nu een keuze?
Chunky of Extra Chunky.....?

-grote handen ?
-groot comfort verschil ?
=XC of AM
ik heb de extra gekozen omdat ik de gewone chunky nog te dun vond voor me lange vingers. extra comfort is een prettige bijkomstigheid. wil gewoon een dikkere grip. heeft nix met xc of am te maken vind ik.
life starts @ 150bpm...
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

helaas nog geen extra chunky's in kleur verkrijgbaar zo te zien op de site... :( een setje witte zou zeer welkom zijn!
life starts @ 150bpm...
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Laatst ook met de chunky's bezig geweest. Heb normaal ook matchmakers dus kan altijd de handvatten laten zitten. Nu ik de fiets al SS opgebouwd heb met BB 7 remmen moesten de handvatten ( +/- 1,5 jaar ) oud eraf. Ik dacht dat die er nooit heel af zouden gaan.
Maar met de compressor was het echt waar een werkje van nog geen 5 minuten voor allebei de handvatten om ze erop en eraf te krijgen.

Mijn ervaring met deze handvatten zijn dus gewoon goed. Vind ze ook erg duurzaam. In het verleden reed ik met Ritchey Foam maar die gingen nooit zolang mee en die waren met nat weer niet prettig.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Plaats reactie