Hope snelspanners

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Ianvdhoek
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: do 9 december 2010, 17:29

Hallo iedereen,

Ben binnekort van plan om een setje wielen te gaan kopen bij Bikeboutique. Nu zijn ze nog eventjes gesloten vanwege de vakantie maar ik heb de volgende vraag. Nu wil ik bij de Hope naven ook Hope snelspanners hebben. Deze zijn daar ook verkrijgbaar, maar ik zou graag jullie ervaringen met deze snelspanners willen weten.
Las een keer ergens dat dit soort lichtere snelspanners niet goed vast blijven zitten..

Hoor het graag van jullie!

Gr Ian
Custom is the way..
Gebruikersavatar
Guxer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: za 27 oktober 2007, 20:36
Mijn mountainbike: 2021 Epic expert

zijn geen super lichte dus :-q goed materiaal
2021 specialized epic expert carbon 29
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

ik hou het lekker bij shimano snelspanners.

lees dit eens
Gebruikersavatar
M@ttie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 10 juli 2010, 21:56
Mijn mountainbike: Ghost Lector 5.9

Hope snelspanners werken bij mij prima, nog geen last van gehad!! :-q
Gloster
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1284
Lid geworden op: do 25 juni 2009, 17:03
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015
Contacteer:

+1, rij er al jaren mee. Nooit problemen mee gehad!
Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!
Namreh
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 21:27
Mijn mountainbike: Litespeed Obed 29er, 1x10

+1 Goede spanners, zelfde klemkracht als Shimano, maar mooier imho
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Ook van mij een +1. Rij alweer een jaar met snelspanners van Hope en tot nu toe geen klachten mee. Zowiezo geen klachten met onderdelen van Hope.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Gebruikersavatar
M@ttie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 10 juli 2010, 21:56
Mijn mountainbike: Ghost Lector 5.9

@ Namreh, inderdaad de looks zijn ook een stuk beter!!
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Als je dan toch gaat pimpen, ik heb er bij mijn bike ook meteen een zadelpenklem, bladboutjes, topcap en stuurspacers tegenaan gegooid. Maakt het geheel in mijn ogen wel af.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Soundz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 22:40
Mijn mountainbike: Custom BeOne Raw Orange 2010, Custom Bulls Bushmaster 2010, Giant Composite 2 2012

Axium schreef:ik hou het lekker bij shimano snelspanners.

lees dit eens
Rij zelf met KCNC rond en nergens last van, om op de mening van 1 iemand af te gaan lijkt me wat overdreven. (Er rijden hier volgens mij voldoende mensen rond met hope snelspanners of zelfs nog lichtere varianten)

Edit: Die beste man zal best een hoop weten en het goed bedoelen, maar die foto van hem helpt niet echt voor zijn geloofwaardigheid :wink: !
Never give in,
Never give up,
Never back down!
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Edit: Die beste man zal best een hoop weten en het goed bedoelen, maar die foto van hem helpt niet echt voor zijn geloofwaardigheid :wink: ![/quote]

Hij werkt volgens mij ook voor Studio 100, daar noemen ze hem ook wel Kabouter Plop :lol:
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Nou, beoordeel die best man maar fijn op zijn uiterlijk, hij heeft wel gelijk. De beste snelspanners blijven die van Shimano. Ik heb heel veel verschillende modellen geprobeerd, maar die van Shimano blijven de beste.
Daar moet ik wel bij vermelden dat ik momenteel met Salsa snelspanners rijd en daar ook niet over te klagen heb, maar ze halen het niet bij de Shimano's. Alleen zou Shimano wat aan de kleurtjes moeten doen. Dat is dé reden dat ik er nu niet weer voor heb gekozen.

En wat betreft de Hope snelspanners waar het om gaat; De huidige zijn goed, de oude zijn een stuk slechter. Dus als het over het nieuwe model gaat, maak je dan geen zorgen en gewoon kopen.
Soundz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 22:40
Mijn mountainbike: Custom BeOne Raw Orange 2010, Custom Bulls Bushmaster 2010, Giant Composite 2 2012

Weet je wat het is, er rijden hier zoveel mensen rond met andere merken dan shimano en bij de meeste gaat dit volgens mij allemaal goed. Echte horrorverhalen kan ik me zo snel niet herinneren. Voor mij is het dus simpelweg niet zaligmakend als 1 iemand roept dat de lichtere varianten minder/slecht zijn

(Wat betreft z'n uiterlijk opmerking, daar moet je natuurlijk niet te zwaar aan tillen)
Never give in,
Never give up,
Never back down!
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Nou tot horror is het niet gekomen en ik was altijd vol lof over de Hope spanners, maar ik heb de laatste tijd meerdere malen losse snelspanners gehad. En dat terwijl ik bij de meeste ritten vooraf zeker wist dat ze goed vast zaten.

De mijne zijn een jaar of twee oud, en ik twijfel er soms aan of die constructie met die messing schalen wel zo duurzaam is....

Afbeelding
Work... the eight hours between bicycle rides.
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Sorry, mijn snepspanners zijn van KCNC :oops: :oops: :oops:
Tijd voor een nieuwe bril geloof ik. Afijn, daarmee tot nu toe nog geen problemen, blijven muurvast zitten.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Plaats reactie