Welke latex gebruiken jullie om je banden tubeless te maken ?
(Of om tubeless of biba lekbestendiger te maken ?)
En wat zijn jullie ervaringen op het gebied van luchtdicht maken en lekbestendigheid ?
Stan's zal wel "favoriet" zijn , maar ik ben ook erg benieuwd naar jullie ervaring met andere merken.
Zelf heb ik 4 wielen met Geax Pitstop TNT, gewoon omdat dat op dat moment voorhanden was.
Omdat ik nog wel eens van buitenband wissel, heb ik de latex gewoon in een dunne binnenband.
Latex voor luie mensen dus
Ik spuit 't door het ventiel naar binnen met een zelf geknutselde spuit.
Blijkbaar was Stan al eerder op dat idee gekomen...
Welke latex gebruiken jullie ?
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29972
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2395
- Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
- Mijn mountainbike: Epic Elite
Gebruik al een paar jaar Joe's Noflat latex icm Vredestein Black Panther. Bevalt op zich goed, maar paar keer meegemaakt dat sneetjes niet gedicht werden. Ondanks voldoende latex in band. Gemakkelijk luchtdicht te maken, maar daar dat is vooral toe te schrijven aan de Black Panther.
Ga binnenkort switchen naar Vredestein X-King icm NoZisch. Durf dit niet aan met de Joe's Noflat latex.
Ga binnenkort switchen naar Vredestein X-King icm NoZisch. Durf dit niet aan met de Joe's Noflat latex.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
-
- Extreme Biker
- Berichten: 627
- Lid geworden op: wo 7 november 2007, 20:24
- Mijn mountainbike: Canyon Lux
Heel verstandig. Heb zojuist mijn X-kings er af gehaald, want NoTubes krijgt die banden niet dicht. NoZisch zou dat wel moeten kunnen, maar ik had eerder een ander setje banden in huis, dan NoZisch Dus dan maar de X-kings ff opzij gelegd.JorisR6 schreef: Ga binnenkort switchen naar Vredestein X-King icm NoZisch. Durf dit niet aan met de Joe's Noflat latex.
Mijn andere fietsje: ........ een S-Works Tarmac SL7, en een SL8
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4331
- Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned
ps
Conti x king neem ik aan.
Ik gebruiks notubes, prima en blijft redelijk lang goed. Om echt lekken goed rijdend te dichten moet je er best veel in doen. Ik doe 60ml en dat is vaak niet voldoende. Maar ff de band bij het gaatje beneden laten staan en klaar.
Ik vond joe's racers choice niet zo. de banden Conti's gingen vooral niet dicht en met notubes wel. Eeenmaal dicht merkte ik geen verschil.
Conti x king neem ik aan.
Ik gebruiks notubes, prima en blijft redelijk lang goed. Om echt lekken goed rijdend te dichten moet je er best veel in doen. Ik doe 60ml en dat is vaak niet voldoende. Maar ff de band bij het gaatje beneden laten staan en klaar.
Ik vond joe's racers choice niet zo. de banden Conti's gingen vooral niet dicht en met notubes wel. Eeenmaal dicht merkte ik geen verschil.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2395
- Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
- Mijn mountainbike: Epic Elite
Euh ja, Conti natuurlijkCube-Elite schreef:ps
Conti x king neem ik aan.
Ik gebruiks notubes, prima en blijft redelijk lang goed. Om echt lekken goed rijdend te dichten moet je er best veel in doen. Ik doe 60ml en dat is vaak niet voldoende. Maar ff de band bij het gaatje beneden laten staan en klaar.
Ik vond joe's racers choice niet zo. de banden Conti's gingen vooral niet dicht en met notubes wel. Eeenmaal dicht merkte ik geen verschil.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
-
- Pro Biker
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
- Mijn mountainbike: is gejat
Nooit geen problemen gehad met Continentals Protection (MK, SK, RK en nu XK) in combinatie met Stan's. Sommige dichten wat moeilijker dan anderen maar uiteindelijk altijd gelukt.
Nu overgestapt op Caffe Effeto. Weet het nog niet, had laatst lek en het duurde erg lang voordat dat gaatje dicht was. Ging met Stan's sneller voor mijn gevoel.
Nu overgestapt op Caffe Effeto. Weet het nog niet, had laatst lek en het duurde erg lang voordat dat gaatje dicht was. Ging met Stan's sneller voor mijn gevoel.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
-
- Extreme Biker
- Berichten: 878
- Lid geworden op: wo 3 november 2004, 23:14
- Mijn mountainbike: Ti 456 2009, Ti Pro Road 2010
- Contacteer:
Ik gebruik al een tijdlang deze:
http://www.justridingalong.com//shop.php?product=43
Met verzenden naar NL vaak nog stukken goedkoper dan Stans/Joe's e.d.
In combinatie met Conti's Protection series ideaal voor Voerstreek e.o.
http://www.justridingalong.com//shop.php?product=43
Met verzenden naar NL vaak nog stukken goedkoper dan Stans/Joe's e.d.
In combinatie met Conti's Protection series ideaal voor Voerstreek e.o.
-
- Pro Biker
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
- Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
- Contacteer:
Joe of Stan tot nu toe gebruikt. Nooit echt gemeten wat beter is. Soms gebruik het zelfs door elkaar als het een bijna op is em het ander beter verkijgbaar. Wat voor mij het meest belangrijke kenmerk is na hoe snel het gaatje dicht is, hoe goed het tegen vorst kan. Naar horen, maar geen ervaring zou Stan wat slechter tegen vorst kunnen of door gebruik van een "bommetje" gaan klonten. Ik bewaar mijn sealant altijd in de garage, waar het de afgelopen winters behoorlijk koud is geweest. Hoe staat het met de houdbaarheid van verschillende producten.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29972
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Houdbaarheid is een goed punt.
Je leest van alles, van 2 maanden tot een jaar.
De Geax Pit-Stop TNT zit nu een half jaar in mn banden.
Vorige week nog in de Voerstreek getest, het werkt nog steeds.
Hele winter mee doorgereden, bleef vloeibaar, geen klont ijs in de banden.
Dus blijkbaar ook vorstbestendig.
Pit-Stop bevat amonia, kan je duidelijk ruiken.
Stan schijnt glycol te gebruiken, als anti vries, maar ook om klonten tegen te gaan.
Kennen jullie dit topic?
Je leest van alles, van 2 maanden tot een jaar.
De Geax Pit-Stop TNT zit nu een half jaar in mn banden.
Vorige week nog in de Voerstreek getest, het werkt nog steeds.
Hele winter mee doorgereden, bleef vloeibaar, geen klont ijs in de banden.
Dus blijkbaar ook vorstbestendig.
Pit-Stop bevat amonia, kan je duidelijk ruiken.
Stan schijnt glycol te gebruiken, als anti vries, maar ook om klonten tegen te gaan.
Kennen jullie dit topic?
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1589
- Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
- Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500
Ik gebruik al een ruim jaar in 3 fietsen Mariposo Caffe Latex, 1x per 6 a 7 maanden een beetje bijvullen en klaar.
Nog nooit lek gereden afgelopen jaar, ook niet in de Alpen.
Nog nooit lek gereden afgelopen jaar, ook niet in de Alpen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8735
- Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
- Mijn mountainbike: Ne ne Niner
Ik rijd al vanaf het begin met Stans, dat is nu een jaar of 5-6?
Met Schwalbe's, Conti's, Vredestein en Maxxis.
Montage gaat prima, lekdichtend vermogen prima.
Heel af en toe een keer bijvullen wanneer ik bij schudden niets meer hoor. Maar in het algemeen kan ik makkelijk een half jaar rijden zonder er iets aan te doen. Met af en toe bijvullen rijdt ik een paar jaar zonder de band eraf te halen.
Probleemloos rijden onder alle omstandigheden
Ik heb nooit iets anders dan Stans geprobeerd maar daar heb ik ook totaal geen behoefte aan. Super spul
Met Schwalbe's, Conti's, Vredestein en Maxxis.
Montage gaat prima, lekdichtend vermogen prima.
Heel af en toe een keer bijvullen wanneer ik bij schudden niets meer hoor. Maar in het algemeen kan ik makkelijk een half jaar rijden zonder er iets aan te doen. Met af en toe bijvullen rijdt ik een paar jaar zonder de band eraf te halen.
Probleemloos rijden onder alle omstandigheden
Ik heb nooit iets anders dan Stans geprobeerd maar daar heb ik ook totaal geen behoefte aan. Super spul
Ik ploeterde en rook de overwinning!
Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 627
- Lid geworden op: wo 7 november 2007, 20:24
- Mijn mountainbike: Canyon Lux
Binnen hoeveel tijd ontstaat er met Stan's een brok gekristaliseerde latex (zo'n aan elkaar geklonterde brok)?
Check je dat ook geregeld en verwijder je die brok dan?
Check je dat ook geregeld en verwijder je die brok dan?
Mijn andere fietsje: ........ een S-Works Tarmac SL7, en een SL8
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 6
- Lid geworden op: za 26 maart 2011, 17:02
Hier precies hetzelfde euvel met de X-King RaceSports: Ik krijg ze niet dicht. Ook ik had gehoord dat Nozisch de oplossing zou zijn maar helaas, ook hiermee nog steeds leeglopers en flanken die maar lek blijven gaan.
Ik heb Conti gemaild, en ze geven toe dat de band zeer moeilijk dicht te krijgen is. Uiteindelijk heeft Continental me een vervangende set X-King Protection toegestuurd . Top service, maar de Race Sport versie van de X-King is wat mij betreft absoluut niet Tubeless Ready.
Ik heb Conti gemaild, en ze geven toe dat de band zeer moeilijk dicht te krijgen is. Uiteindelijk heeft Continental me een vervangende set X-King Protection toegestuurd . Top service, maar de Race Sport versie van de X-King is wat mij betreft absoluut niet Tubeless Ready.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8735
- Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
- Mijn mountainbike: Ne ne Niner
Hiero geen enkele probleem stans. Waar het aan ligt weet ik niet maar de montage ging zeer makkelijk en daarna geen omkijken naar gehadScalePremium schreef: maar de Race Sport versie van de X-King is wat mij betreft absoluut niet Tubeless Ready.
Ik ploeterde en rook de overwinning!
Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.