Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Of ca 62mm.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

op min 30 mm velg valt mijn NoNi idd op 62 mm en de Hans Dampf op 63 mm de noppen zijn dan 64 mm breed..
De Cross Kings zullen smaller vallen. nu is de vraag hoeveel .. ik hoop wel n beetje body over te houden .
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Weet iemand iets van maxxis aspen .
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

http://www.reifenbreiten-datenbank.de/reifen.html

Staan de meeste bekende band/velg combi's wel tussen

Groet, Jan
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Continental MKII 2.35 versus MKIII 2.3, beide protection versie.

-De II is meer uitgesproken, in bochten meer aan/ uit. Op bredere velgen en met opstaande kanten van een track kan ie onvoorspelbaar reageren. Tikje meer grip als achterband dan de III.
-De III is polyvalanter. Voorspelbaar gedrag in bochten. Lagere rolweerstand. Doet het beter op bredere velg. Met name merkbaar als voorband.

Qua maatvoering zijn ze gelijk, gemeten op intern 25mm velg. Qua gewicht ook vergelijkbaar.

Beide versies prefereer ik boven de Nobby Nic.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Dank je Jurriaan !

Ik ga daarmee aan de gang !
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
bk1985
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 21:41

Dubio Dubio!
ik wil mijn wielen op de Cube Canalog 2018 tubeless maken, de velgen zijn geschikt en de materialen besteld!
Kom ik erachter dat de Smart Sam's die erop zitten niet tubeless kunnen worden gemaakt.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik erg tevreden ben over deze banden en profiel maar wat zal ik er nu voor terughalen? Conti of Schwalbe? wat heeft voorkeur en vooral welke? ik zie door alle ray's racing, nobby's en kings het bos even niet meer!
Gebruikersavatar
TitaTovenaar
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 30 januari 2019, 17:00
Mijn mountainbike: Limburg BE

Op zoon zijn nieuwe cube staat van voor de schwalbe tough Tom en van achter de rapid rob.
Is dat een deftige combi voor een manneke van 9?
Vooral technische trainingen en regelmatig een wedstrijdje.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

TitaTovenaar schreef: ma 11 februari 2019, 22:17 Op zoon zijn nieuwe cube staat van voor de schwalbe tough Tom en van achter de rapid rob.
Is dat een deftige combi voor een manneke van 9?
Vooral technische trainingen en regelmatig een wedstrijdje.
Heeft het zin hier op te antwoorden?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

bk1985 schreef: ma 11 februari 2019, 21:40 Dubio Dubio!
ik wil mijn wielen op de Cube Canalog 2018 tubeless maken, de velgen zijn geschikt en de materialen besteld!
Kom ik erachter dat de Smart Sam's die erop zitten niet tubeless kunnen worden gemaakt.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik erg tevreden ben over deze banden en profiel maar wat zal ik er nu voor terughalen? Conti of Schwalbe? wat heeft voorkeur en vooral welke? ik zie door alle ray's racing, nobby's en kings het bos even niet meer!
Zou iets allrounds pakken. Conti ben ik niet in thuis maar een schwalbe racing ralph is een prima allrounder. Voor meer grip voorop of als winter set de Rocket ron. Ik rijd nu met mitas scylla. Fijne allrounder zolang het niet te modderig word. Wel de textra versie, die blijft zoiezo op druk. Kijk anders even op de sites van een paar merken. Ze hebben overal wel een schema met welk band voor welke ondergrond aangeraden wordt. Vredestein en vitoria hebben ook fijne bandjes.
life starts @ 150bpm...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

bk1985 schreef: ma 11 februari 2019, 21:40 Dubio Dubio!
ik wil mijn wielen op de Cube Canalog 2018 tubeless maken, de velgen zijn geschikt en de materialen besteld!
Kom ik erachter dat de Smart Sam's die erop zitten niet tubeless kunnen worden gemaakt.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik erg tevreden ben over deze banden en profiel maar wat zal ik er nu voor terughalen? Conti of Schwalbe? wat heeft voorkeur en vooral welke? ik zie door alle ray's racing, nobby's en kings het bos even niet meer!
Niet een op een dat het niet zou kunnen. Eerder bestonden tubeless ready banden nog niet en reed menigeen rond met tubeless banden.

Cross King van Continental ben ik tevreden over. Meer grip dan een setje SS’s.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Probeer het gewoon
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TitaTovenaar
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 30 januari 2019, 17:00
Mijn mountainbike: Limburg BE

Lars TB schreef: ma 11 februari 2019, 22:38
Heeft het zin hier op te antwoorden?
Waarom heeft het geen zin?
Ik ken de banden niet, dus vraag ik het hier..
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

bk1985 schreef: ma 11 februari 2019, 21:40 Dubio Dubio!
ik wil mijn wielen op de Cube Canalog 2018 tubeless maken, de velgen zijn geschikt en de materialen besteld!
Kom ik erachter dat de Smart Sam's die erop zitten niet tubeless kunnen worden gemaakt.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik erg tevreden ben over deze banden en profiel maar wat zal ik er nu voor terughalen? Conti of Schwalbe? wat heeft voorkeur en vooral welke? ik zie door alle ray's racing, nobby's en kings het bos even niet meer!
Volgens mij kun je die gewoon tubeless maken hoor.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Plaats reactie