Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik denk dat er best wat mensen zijn die een specialized band laten liggen omdat ze niet op een specialized fiets rijden... maar in een grijs verleden had ik ook specialized banden op mijn Stevens. Was een prima band, die fast trak.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

yo-eddy schreef:Gisteren even rondje gereden op de Onza Canis in 27,5x2.85 op 40mm id velg. Erg fijne band op Schoorl, zeer voorspelbare grip, drift mooi geleidelijk weg. Loopt soepel. Om kort te zijn, blij mee, beter dan de 29 x 2.25 versie die ik eerder reed (te smal, teveel druk nodig om stabiel te blijven).

Afbeelding
Hoe ging het tubeless monteren?
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Momenteel rijd ik met Vredestein Black Panther XTRAC banden, zowel voor als achter en beide met latex. Met geveerde vork zo'n 1.3 bar voor en 1.4 bar achter (85kg). Met de vaste vork gaan beide een tiende bar lager.

Ben al een tijdje aan het kijken voor een iets snellere band, maar niet zo snel dat er bij een buitje niet meer mee te rijden is. Voorlopig blijft de favoriet toch wel de Maxxis Ikon 2.2.

Iemand suggesties voor andere banden die net wat sneller zijn dan de XTRAC banden, maar nog redelijk wat grip bieden?
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Gisteren een Racing Ralph met Addix compound tubeless gemonteerd. De band "plopt" alleen niet, al paar keer druk verlaagd en met compressor naar 4bar gezet alleen hij plopt niet, verder dan 4bar durf ik niet. Vandaag ritje gemaakt, wat perfect ging. Moet een tubeless band ploppen of kan hij zich ook zelf goed zetten?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik heb bij het plaatsen van de band ook niet altijd dat ie plopt. Geen zorgen dus. :-)
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

awinkel schreef:Ik heb bij het plaatsen van de band ook niet altijd dat ie plopt. Geen zorgen dus. :-)
Gelukkig, kan ik gerust fietsen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Banden hebben een rubberrandje net boven de velg. Als deze overal parallel loopt net boven de velg dan weet je dat de band goed zit. Zit die dieper dan zit je band niet goed.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Mijn sun ringle en dt velgen ploppen niet, de vorige dt velgen wel en raceface die ik gisteren haalde plopt alsof hij uit elkaar scheurt! :D

Ben benieuwd hoe Rara Noni 29x2.35 combo het gaat doen tov. 27.5x2.8 Roro.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Die zitten wrl heel ruim dan ;-)
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Op andere velgen natuurlijk ;)
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Kapitein Iglo schreef:Ik heb twee Xkings liggen, om vanaf het voorjaar te monteren op mn Superfly. Ben benieuwd, ligt nu 2x RaRa op.
De Xking is best een lekker bandje maar pas op met nattigheid.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik heb ze gisteren gemonteerd. Nog herstellende van een griep dus ik moet nog even wachten tot de test. Tubeless ging iets moeilijker dan de RaRa’s, moest iets verder doorpompen tot de welbekende páng. Ook verliezen ze zonder latex erin wat sneller lucht. Zo maar eens kijken of ze niet plat staan (heb er alle vertrouwen in hoor).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

TenZNL schreef:
Kapitein Iglo schreef:Ik heb twee Xkings liggen, om vanaf het voorjaar te monteren op mn Superfly. Ben benieuwd, ligt nu 2x RaRa op.
De Xking is best een lekker bandje maar pas op met nattigheid.
Inderdaad, nattigheid en x-King zijn geen vrienden. De RoRo houdt dan langer stand.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik maak me hier op de heuvelrug weinig zorgen over die nattigheid - weinig boomwortels of stenen om overheen te rijden. En in de bochten op asfalt zal ik maar even opletten dan :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

mountainbike.be heeft met de Vittoria Peyote gereden. https://www.mountainbike.be/nieuws/deta ... n-snelheid" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie