Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
verzamelaar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: do 3 juli 2003, 18:44
Mijn mountainbike: teveel....

Ik kan jullie echt de Vittoria banden adviseren. Denk dat deze zwaar onderschat worden. Zijn supergoed luchtdicht te krijgen, zonder latex amper druk verlies. Grip is super. Mooi gewicht. Ik heb al wat merken gereden, maar Vittoria is echt goed. Ik heb een set met Mezcal en een set met Barzo.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

lksurf schreef:Iemand een tip voor een goed alternatief voor een Ardent race 27,5x2,2 als achterband? Op zich best tevreden over de prestaties maar wil graag eens iets anders proberen.
Wat hoop je te winnen met de overstap, meer snelheid, meer volume of juist meer grip/tractie?
PaganiProductions

Ik heb een vraag welke banden breedte het best voor de winter 2.25 of 2.35 het gaat ook een voorband en voor mijn 29er mijn achterband is 2,25.
Voor modder sneeuw en als wat je hier in de winter kan verwachten en voor xc gebruik.
lksurf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 251
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 21:42
Mijn mountainbike: RM Thunderbolt / GF Hifi

Dutch schreef:
lksurf schreef:Iemand een tip voor een goed alternatief voor een Ardent race 27,5x2,2 als achterband? Op zich best tevreden over de prestaties maar wil graag eens iets anders proberen.
Wat hoop je te winnen met de overstap, meer snelheid, meer volume of juist meer grip/tractie?
Iets meer volume, tractie, lager gewicht en rolweerstand ;-)
Ben niet ontevreden maar soms wil je eens wat anders vergelijkbaars of beter proberen.
## http://www.witchcraft.nu" ##
Sailboards Fuerteventura
PaganiProductions

Als achterband ga ik mijn oude Rocket Evo gebruiken 29.2x25.
Voornamelijk grip en niet teveel extra gewicht rolweerstand is iets minder belangrijk
En ik dan denk huidige banden setup toch meer een zomer/voorjaar setup.
Wil iets met wat grotere noppen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

PaganiProductions schreef:Ik heb een vraag welke banden breedte het best voor de winter 2.25 of 2.35 het gaat ook een voorband en voor mijn 29er mijn achterband is 2,25.
Voor modder sneeuw en als wat je hier in de winter kan verwachten en voor xc gebruik.
Sneeuw, brede banden a 2.35
Modder, smalle banden a 1.8 (verkies bij modder een cyclocrossparcours).
PaganiProductions

Jurriaan schreef:
PaganiProductions schreef:Ik heb een vraag welke banden breedte het best voor de winter 2.25 of 2.35 het gaat ook een voorband en voor mijn 29er mijn achterband is 2,25.
Voor modder sneeuw en als wat je hier in de winter kan verwachten en voor xc gebruik.
Sneeuw, brede banden a 2.35
Modder, smalle banden a 1.8 (verkies bij modder een cyclocrossparcours).
en voor allround
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Gooi er gewoon een Nobby Nic 2.25 onder; ik lees hier altijd dat dat de beste allround banden voor zuid Limburg zijn.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Allround in de zin van het hele jaar door? Van Ardennen tot plaatselijke rondje om de kerk? Achter: RoRo/ CrossKing/ Ikon & voor NoNi/ MKIII/ Ardent en dan in 2.25 omdat die net iets beter snijden door de modder.

(ik persoonlijk zou meerdere bandenset verkiezen ipv een compromis sluiten)
Laatst gewijzigd door Jurriaan op di 17 oktober 2017, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ah zo'n wensenlijst maakt het enkel makkelijker :lol:
lksurf schreef: Iets meer volume, tractie, lager gewicht en rolweerstand ;-)
Ben niet ontevreden maar soms wil je eens wat anders vergelijkbaars of beter proberen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ik ben op zoek naar een nieuw setje rubber voorop de fully , ik rij hoofdzakelijk de trails op de UHR met een Nobby Nic en bontrager XS3 , ik zat te denken aan de Victoria Mezcal III Graphene 29x2,25" TNT band voorop als achterop , al dan niet tubeless .
Iemand ervaring met deze band?, ik heb ergens op een engels forum gelezen dat voor modder ze snel vollopen (niet van plan om in de modder te gaan rijden ),maar het een aardige all-rounder is .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Ik rijd achter mezcal 2,25 26 inch. Valt smal maar rijdt prima. Tubeless maken gaat prima. Zit goed dicht. Vergeleken met Hutchinson Toro voor, deze zweet op de plooien . Mezcal is band voor UHR in zomer en ten dele van de uhr as'winters. Stukken amerongen/leersum in de winter, zullen wat te smeuig en plakkerig zijn, profiel zal dan wat vol lopen.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Okee , en hoe is de grip in de bochten met name op wat verharde ondergrond, er schijnt wel wat verschil te zijn in de druk van de voorband ,wat een "hoop" grip kan veroorzaken ...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik heb werkelijk waar nog nooit banden gewisseld voor seizoenen. Je rijstijl aanpassen is waar het mee begint, verlies aan grip begint bij jezelf;) .

Ik onderschrijf overigens de kwaliteiten van Vittoria. Op de Scout heb ik de Goma, een stevige enduro/trailband die ook op verhard nog best rolt. Op de UHR niet ideaal, maar daar rijdt een racing ralph achtig bandje eigenlijk in 90% van de omstandigheden het best. Als het er enorm modderig is komt die Goma goed tot z'n recht, maar eigenlijk moet je er dan sowieso niet rijden.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ik wissel ook geen banden voor een seizoen , maar de huidige banden zijn op , dus opzoek naar ....

Ja ik geloof dat Schwalbe met hun racing ralph een band hebben die zo bijna elke ondergrond aan kan , maar ik ben ook een beetje van experimenteren , en de victoria's kwamen op mijn pad in een Europese websjop, hier in NL worden ze nauwelijks verkocht , het meeste wat je aantreft is de Schwalbe's en Conti's. Dus was benieuwd waarom ze hier niet worden verkocht , maar het lijkt dus een beetje onderschat te worden de Victoria's.
Aan het profiel te beoordelen lijkt het me een prima bandje de Mezcal voor op harde ondergrond(UHR) en weg ...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie