Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Mario070 schreef:Heb je voorop een dhr... :-?
De R staat voor Race en niet voor Rear :wink:
Ride a bike!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Er is ook een Minion DHF... dus front en rear lijkt me wel voor de hand liggend?
Maar Merida monteert standaard op deze fiets een DHR voor èn achter. Ik heb ook al reviews gelezen dat een DHR het ook als voorband uitstekend doet, dus er zal wel een gedachte achter zitten. Ik heb er iig geen klachten over :)

Van de rolweerstand merk je idd weinig met ondersteuning, maar achter heb ik een Rekon en die is minder grof dan een Minion.
Ik ben twee keer een fikse (asfalt)klim opgestoven met 20km/h in de boost stand, ik had nog genoeg prik over om de laatste km's even gek te doen. Dat is best lachen :-)
(En je krijgt ineens nog meer respect voor profrenners die met een vergelijkbare snelheid zonder "e" omhoog knallen...)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dan is deze omschrijving alleen voor de directe onderburen.....en voor mij de bovenburen van drie verdieping hoger.... :lol: :wink:
https://mountainbanden.be/maxxis-minion-dhr-ii-26
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

kermit schreef:Er is ook een Minion DHF... dus front en rear lijkt me wel voor de hand liggend?
Maar Merida monteert standaard op deze fiets een DHR voor èn achter. Ik heb ook al reviews gelezen dat een DHR het ook als voorband uitstekend doet, dus er zal wel een gedachte achter zitten. Ik heb er iig geen klachten over :)

Van de rolweerstand merk je idd weinig met ondersteuning, maar achter heb ik een Rekon en die is minder grof dan een Minion.
Ik ben twee keer een fikse (asfalt)klim opgestoven met 20km/h in de boost stand, ik had nog genoeg prik over om de laatste km's even gek te doen. Dat is best lachen :-)
(En je krijgt ineens nog meer respect voor profrenners die met een vergelijkbare snelheid zonder "e" omhoog knallen...)
Waarschijnlijk vanwege de E-bike....thanks :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

En deze voor de andere zijde.....niet dat ik opeens vier verdiepingen ben verkast...maar voor de voorkant van de bike :lol: :wink: :-q
https://mountainbanden.be/maxxis-minion-dhf-26
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

http://forums.mtbr.com/wheels-tires/min ... 50878.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Beide kan dus :bier:
Ride a bike!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Inmiddels twee ritjes achter de rug met de Rekon 29 x 2.6 (EXO Maxterra 3c) op mijn hardtail, zowel voor als achter.
De eerste indruk is prima, rollen goed en door de extra breedte -en dus lagere druk- weer net een tikje meer comfort. Wat precies de reden was om het frame ruimte voor dergelijk rubber mee te geven.
Op 28mm (inwendig) velgen zijn ze ongeveer 63~64mm breed en vallen imo mooi qua vorm (niet te rond, niet te hoekig). Tubeless monteren op de Crankbrothers wielen ging supergemakkelijk, ik hoefde de compressor niet eens aan te zwengelen maar kon het met de vloerpomp af.

Ik heb alleen nog droge bosgrond onder de wielen gehad en daarop is de grip uitstekend, maar dat geldt wel voor meer (bijna alle...) banden ;-)
Doel is een paar bandjes die het hele jaar kunnen blijven liggen, voor de lokale rondjes, incidentele ritten in heuvelachtiger terrein en de gezamenlijke vakantie met mijn vriendin waarin ik meestal wel enkele ritten in de "echte bergen" maak maar ook de nodige asfaltkm's.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
luxaflex
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 27 juni 2016, 22:27

Misschien een wat lompe vraag, maar passen die banden voor gravelracers eigenlijk ook op mtb wielen? Kan het antwoord nergens vinden :-D, dus vandaar leg ik deze vraag aan jullie voor.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Gewoon naar de ETRTO maat kijken.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Cyclocross- & Gravel banden – snel, veelzijdig & comfortabel
De uitdagingen waar cyclocross- en gravel banden aan blootstaan, kunnen bijna niet groter zijn. Ze moeten namelijk zowel op vaste als op losse ondergronden snel zijn. Hiernaast dienen ze licht te zijn en meer te bieden hebben dan banden die zijn gemaakt voor gebruik op asfalt. Cyclocross wedstrijdbanden beschikken over een fijne body en een grof profiel, om overeind te blijven op veelal modderige ondergronden. Voor deze wedstrijden worden de banden niet te hard opgepompt en vaak worden hiervoor tubeless of tubular banden gebruikt. Cyclocross banden zijn meestal tussen 28 en 32 mm breed. Voor Gravel gebruik over langere afstanden en wisselende ondergronden, worden banden met een fijn diamantprofiel of semi slicks met tussen 35 en 40 mm breedte gebruikt. Meer volume en een vaak steviger karkas maken deze iets zwaarder, maar duidelijk robuuster en comfortabeler voor uiteenlopend sportief gebruik.

Dus ik zou op een paar kleine punten na, zoals band breedte en velg breedte, ja zeggen.... :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
luxaflex
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 27 juni 2016, 22:27

Top! Thanks! :-q :bier:
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Ik heb de Rubena (mitas) Scylla en Zefyros er nu voorop/achterop om liggen. Prima combi voor harde ondergronden, vooral de Zefyros. Ik Rijd veel asfalt hier thuis en dan zijn ze lekker snel. Deze combi ook de MH2D mee gereden daar hielden ze zich ook prima staande.
De Zefyros wilde op veel kiezels/stenen wel uitbreken maar dat neem ik het bandje met dat profiel niet kwalijk aangezien dat echt een hardpack zand band is.
De scylla voorop gaf nooit een onzeker gevoel. Wellicht dat een Kratos voor en Scylla achter beter is voor steenachtige ondergronden. Voor NL is 2x een Scylla een prima allround combi.
Ik heb de TEXTRA versie wat een stevigere wang voor lekbestendigheid inhoud. Het loopvlak rolt heerlijk soepel over de ondergrond.
Heb ook nog een wielset met Hyperion's erom staan. Dat is een 2.1 versie van de Kratos die dus wat beter in modderige omstandigheden kan zijn. Kwa grip op steentjes voelde het heel goed, bakken grip. Gaat de komende maanden meer getest worden waarschijnlijk.

Deze banden zijn niet heel goedkoop maar ik vind ze erg fijn. De slijtage lijkt ook prima mee te vallen. En het gewicht is ook redelijk.
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik ben eigenlijk wel heel erg aangenaam verrast door de ouderwetse Racing Ralph's. Ik heb ze zowel vóór als achter, 29" 2.25 evo liteskin pacestar uitvoering. Ze liggen op Ryde Trace Trail velgen met een interne diameter van 25mm. Ik rijd ze tubeless met maximaal 1.6/1.8 bar. Ik weeg schoon aan de haak 82 kg.
Ik rijd overwegend Cadettenkamp en Vrachelen.

Ze bieden in die omstandigheden meer dan voldoende grip, hebben me nog niet verrast en rollen behoorlijk snel.

Ik ben er erg tevreden mee.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Iemand ervaring met minion DHF 29x2.5 en een non-boost vork? Gaat dit issues geven qua clearance? Ik heb een Fox 34.
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Vraagje, ik fiets nu met voor en achter met maxxis ikon 3c maxxspeed tr (geen exo) 29x2.35 met 1,3/1,4 bar. Ik gebruik ze voor de nederlandse routes en gaat prima zeker met de afgelopen zomer lekker snel. Nu wil ik voor de zomer een ander setje aangezien ik naar de alpen ga. Ik dacht ik aan continental mountain king 3 protection 29x2,3 en de cross king protection 29x2,3. Is dit een leuk setje voor in de alpen (en mss ook wel voor de Nederlandse routes, hoef ik niet te wisselen) en welke druk kan ik ze mee rijden. (tubeless) Of is er een betere/snellere combi?
Plaats reactie