Iemand ervaring met deze banden, zo ja hoe bevielen ze, wat is goed/slecht aan deze banden?
Hoe breed zijn ze bijv. in vergelijking met Schwalbe FF 2.0 en RR 2.1?
(P.s., waarschijnlijk staat hier al ergens wel wat over maar kreeg een mega lijst met zoekresultaten :S)
Conti Race King Supersonic
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4554
- Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
- Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
- Contacteer:
Als je bij het zoeken in onderdelendiscussie "eerste berichten" selecteert krijg je toch aardig bruikbare topics/resultaten.
Work... the eight hours between bicycle rides.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 826
- Lid geworden op: zo 13 augustus 2006, 15:03
- Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper & Epic
Hey das idd handig, vind nu wel iets redelijk bruikbaars maar nog niet helemaal wat ik zoek. Geen vergelijkingen met FF en Speed Kings. Dus mocht iemand nog een mening hebben, ik hoor het graag
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2986
- Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
- Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b
Ik heb een set RK 2.0 Supersonics en een RoRo2.1/FuFr2.0 combo net na elkaar geprobeerd:
1. RK 2.0 lopen lekker licht, kan je wat harder oppompen (3 bar) zonder stuiteren, prima in los zand, grip in bochten matig. Vrij hoge band dus ik denk beter bestand tegen snakebite. Lijkt me iets robuuster dan de RoRo/FuFr.
2. RoRo/FuFr lopen redelijk licht (moeilijk te zeggen lichter of zwaarder dan RK 2.0, ik denk iets zwaarder op asfalt, vergelijkbaar off-road), maar moeten minder druk hebben 2.7 bar anders stuiteren. Grip in bochten van de RoRo is fenomenaal en VEEL beter dan de RK. Acceleratie lijkt iets beter dan de RK's.
Ik zie de RoRo/FuFr meer als race snelheids combinatie (bochten, remmen, acceleratie), terwijl de RK's voor mij iets meer 'marathon' zijn (hard rechtdoor, weg, schotterpistes enz.).
1. RK 2.0 lopen lekker licht, kan je wat harder oppompen (3 bar) zonder stuiteren, prima in los zand, grip in bochten matig. Vrij hoge band dus ik denk beter bestand tegen snakebite. Lijkt me iets robuuster dan de RoRo/FuFr.
2. RoRo/FuFr lopen redelijk licht (moeilijk te zeggen lichter of zwaarder dan RK 2.0, ik denk iets zwaarder op asfalt, vergelijkbaar off-road), maar moeten minder druk hebben 2.7 bar anders stuiteren. Grip in bochten van de RoRo is fenomenaal en VEEL beter dan de RK. Acceleratie lijkt iets beter dan de RK's.
Ik zie de RoRo/FuFr meer als race snelheids combinatie (bochten, remmen, acceleratie), terwijl de RK's voor mij iets meer 'marathon' zijn (hard rechtdoor, weg, schotterpistes enz.).
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Persoonlijk vind ik de RoRo een super slechte rip-off van de SpeedKing, en de FuFr is gewoon een geweldige band De 2.0 FuFr is wel echt heel smal, maar ook heel fijn in droge omstandigheden. Verder heb ik ook RaceKing WorldCup 2.2 bandjes (lekker breed), en die zijn ook heel erg fijn, alleen gebruik ik die liever als het nat is, gewoon door de extra snelheid die in de FuFr's zit bij droog .
-
- Genius
- Berichten: 3747
- Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
- Contacteer:
Een slechte ripoff? Ik kan me niet een veel slechtere band dan de SpeedKing voorstellen! Ding rolt over de noppen als een dolle in de bochten en tractie is al helemaal nergens te bekennen. Grip kan er mee door.GijsJUH schreef:Persoonlijk vind ik de RoRo een super slechte rip-off van de SpeedKing, en de FuFr is gewoon een geweldige band De 2.0 FuFr is wel echt heel smal, maar ook heel fijn in droge omstandigheden. Verder heb ik ook RaceKing WorldCup 2.2 bandjes (lekker breed), en die zijn ook heel erg fijn, alleen gebruik ik die liever als het nat is, gewoon door de extra snelheid die in de FuFr's zit bij droog .
Raceking is wel weer een topband, maar aan de smalle kant (de 2.2). Vroeger, de FastFred 2.35's, dat waren nog eens banden!
- T-Kops
- Mountainbike Junk
- Berichten: 280
- Lid geworden op: vr 3 oktober 2008, 17:20
- Mijn mountainbike: Koga X29-runner
ik vind de race kings vooraan nogal eens grip verliezen in de bocht, vooral in los zand. mijn idee is dan om een mountain king vooraan te monteren. daarentegen lopen ze wel als een trein
-
- Pro Biker
- Berichten: 1319
- Lid geworden op: di 23 oktober 2007, 23:50
Hier genoeg leesvoer over deze banden.L3X schreef:Iemand ervaring met deze banden, zo ja hoe bevielen ze, wat is goed/slecht aan deze banden?
Hoe breed zijn ze bijv. in vergelijking met Schwalbe FF 2.0 en RR 2.1?
[Quote:] Rustig an mi die grauwte wiele!!!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4333
- Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned
Het nadeel is altijd banden zijn zo persoonlijk....
dat zie je al dat er zijn die hem op 3 bar rijden, dat is bewezen kansloos in het terrein en dan begrijp ik ook dat ze wegglijden.
Op de site van Notubes staat dat er tussen 1.4 en 2.1 bar GEEN verschil in rolweerstand meetbaar was met belasting (uiteraard in het terrein)
Ik had de RK 2.2 de 2.0 is aan de smalle kant ietsje smaller dan een 2.1 schwalbe en vooral erg laag dus moet je die harder rijden waardoor je er geen grip mee hebt.
Maar hieronder dan mijn deels persoonlijke bevindingen.
De RK 2.2 is een superband om achter te rijden, Met een paar positieven en negatieve punten:
Positief:
-Zeer confortabel, Ik reed hem op 1.9 bar en ben 80kg, ging in het terrein super;
-Licht bandje tuusen 460-480 gram;
-In 500km Duitsland (ondergrond ardennen) niet lek gereden;
-profiel licht perfect recht op de band, de best geconstueerde banden.
Negatief
-Niet makkelijk dicht te krijgen met vloeistof, zuigt alles op.
-Conti heeft niet voldoende bruikbare profielen.
Overal is de RK niet echt een voorband, alleen op echt droogterrein, maar als je alleen maat terrein met je MTB rijd zeker geen RK vooraan monteren
TOV schwalbe RARA (2.25):
-Je kunt de RK verglijken met een RARA. De RARA heeft marginaal hoger rolweerstand, ik voelde het alleen door een velg te wisselen als er langer dan 10min tussen zit zou ik het niet
voelen.
-Grip is gelijk. ik kan bijna geen verschil voelen. De RK doet het ietsje beter op boomwortels door het hogere luchtvolume (hij is niet breder, maar iets hoger)
TOV schwalbe RORO (2.25):
-Naar mijn mening geen goed verglijk gezien de RORO een beetje SK is. De RORO is beter, veel beter, de afstand tussen de noppen van de SK zijn te groot zodat je met een aantal 10-tal kilometers verharde weg op het kanvas rijd.
Verder ben ik het er niet mee eens dat een SK geen grip heeft want dat heeft ie wel, maar als iemand zegt dat ie over de noppen glijd kan ik het wel raden meer dan 2.2 a 2.3 bar
Als je nog echt specifieke vragen hebt moet je ze nog maar stellen
dat zie je al dat er zijn die hem op 3 bar rijden, dat is bewezen kansloos in het terrein en dan begrijp ik ook dat ze wegglijden.
Op de site van Notubes staat dat er tussen 1.4 en 2.1 bar GEEN verschil in rolweerstand meetbaar was met belasting (uiteraard in het terrein)
Ik had de RK 2.2 de 2.0 is aan de smalle kant ietsje smaller dan een 2.1 schwalbe en vooral erg laag dus moet je die harder rijden waardoor je er geen grip mee hebt.
Maar hieronder dan mijn deels persoonlijke bevindingen.
De RK 2.2 is een superband om achter te rijden, Met een paar positieven en negatieve punten:
Positief:
-Zeer confortabel, Ik reed hem op 1.9 bar en ben 80kg, ging in het terrein super;
-Licht bandje tuusen 460-480 gram;
-In 500km Duitsland (ondergrond ardennen) niet lek gereden;
-profiel licht perfect recht op de band, de best geconstueerde banden.
Negatief
-Niet makkelijk dicht te krijgen met vloeistof, zuigt alles op.
-Conti heeft niet voldoende bruikbare profielen.
Overal is de RK niet echt een voorband, alleen op echt droogterrein, maar als je alleen maat terrein met je MTB rijd zeker geen RK vooraan monteren
TOV schwalbe RARA (2.25):
-Je kunt de RK verglijken met een RARA. De RARA heeft marginaal hoger rolweerstand, ik voelde het alleen door een velg te wisselen als er langer dan 10min tussen zit zou ik het niet
voelen.
-Grip is gelijk. ik kan bijna geen verschil voelen. De RK doet het ietsje beter op boomwortels door het hogere luchtvolume (hij is niet breder, maar iets hoger)
TOV schwalbe RORO (2.25):
-Naar mijn mening geen goed verglijk gezien de RORO een beetje SK is. De RORO is beter, veel beter, de afstand tussen de noppen van de SK zijn te groot zodat je met een aantal 10-tal kilometers verharde weg op het kanvas rijd.
Verder ben ik het er niet mee eens dat een SK geen grip heeft want dat heeft ie wel, maar als iemand zegt dat ie over de noppen glijd kan ik het wel raden meer dan 2.2 a 2.3 bar
Als je nog echt specifieke vragen hebt moet je ze nog maar stellen
Dat is de enige juiste manier. Ik vind het een prima bandje, hij voelt vooral snel aan (rolt makkelijk).L3X schreef:Bedankt voor de uitgebreide reactie
Ik heb gewoon een paar besteld, we zien wel wat het wordt!
It's nice to be important, but it's more important to be nice.