waarom rijden er zo weinig bikers op geax?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
filip
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: di 29 januari 2008, 23:45
Mijn mountainbike: Isaac Baryon 29er

Hallo medebikers,
Graag had ik wat meer info gehad waarom ik zo weinig bikers met Geax zie rijden.
Heeft dit te maken met de bekendheid, of de beschikbaarheid. Of met het gewicht van de banden.
De prijs van deze banden is toch wel redelijk. En de kwaliteit is zeker geen punt bij deze banden.
En over de prestaties zijn er ook niet echte slechte dingen te melden.
Dus bij deze graag wat meer info omtrent de banden van Geax.
Alvast bedankt !
storm-biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Storm Kohilo / Storm Nanotech CX / Storm Samoen

Doordat mensen andere mensen met Schwalbe zien rijden en denken; daar rijden er heel veel mee dus dat moet
wel goed zijn.
En kopen ze zelf ook Schwalbe en zullen nooit wat anders proberen omdat de Scwalbe banden beter presteren dan de orginele banden die op hun fiets zaten, wat over het algemeen slechte banden zijn.
Ik zat zelf ook in de Schwalbe cirkel, maar ben er door sponsoring uitgekomen. Ik zou zeggen stap eruit en je zult merken dat er beter banden zijn als Schwalbe.
Denk niet dat dit topic lang een lang leven zal hebben :bier:
Born to ride a Storm.
Jorem
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 666
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 15:59
Mijn mountainbike: Giant Reign / Sensa Catena
Contacteer:

Ik kocht mijn bike met Schwalbe banden (zoals veel fietsen) en als je daar eenmaal aan gewend bent dan stap je daar minder snel vanaf denk ik. Risico om een miskoop van een setje a 50 euro te doen is toch zonde. Dus dan maar op veilig spelen en weer voor Schwalbe gaan :).
There is no way to happiness, happiness is the way.
Gebruikersavatar
wab
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 9 oktober 2005, 22:11

storm-biker schreef:Denk niet dat dit topic lang een lang leven zal hebben :bier:
Niet als jij weer met dit soort onozele anti-Schwalbe reacties komt inderdaad, ga dat aub ff ergens anders doen.
Ik denk dat Geax redelijk onbekend is doordat ze bijna niet standaard op mtb's worden geleverd. Bovendien hebben maar weinig FM's ze in het assortiment. Geax heeft een aantal erg fijne bandjes:

Mezcal: erg snelle band maar met matige grip
Saguaro: goede allrounder met redelijk veel grip in allerlei omstandigheden en toch licht rollend
Barro marathon: goede band voor zwaardere omstandigheden
LTS Biker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 22:16
Mijn mountainbike: GT LTS 1, Trek 9900 Pro Issue, GT RTS, GT Zaskar, Batavus Buster, GT Avalanche
Contacteer:

storm-biker schreef:Doordat mensen andere mensen met Schwalbe zien rijden en denken; daar rijden er heel veel mee dus dat moet
wel goed zijn.
En kopen ze zelf ook Schwalbe en zullen nooit wat anders proberen omdat de Scwalbe banden beter presteren dan de orginele banden die op hun fiets zaten, wat over het algemeen slechte banden zijn.
Ik zat zelf ook in de Schwalbe cirkel, maar ben er door sponsoring uitgekomen. Ik zou zeggen stap eruit en je zult merken dat er beter banden zijn als Schwalbe.
Denk niet dat dit topic lang een lang leven zal hebben :bier:
Ik ben ook anti schwalbe hoor, vind het rot banden zelfs al heb ik er nooit mee gereden. :D

Conti :-q
Of Panaracer :-q
rogersantos
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2482
Lid geworden op: di 24 april 2007, 17:06

LTS Biker schreef:
storm-biker schreef:Doordat mensen andere mensen met Schwalbe zien rijden en denken; daar rijden er heel veel mee dus dat moet
wel goed zijn.
En kopen ze zelf ook Schwalbe en zullen nooit wat anders proberen omdat de Scwalbe banden beter presteren dan de orginele banden die op hun fiets zaten, wat over het algemeen slechte banden zijn.
Ik zat zelf ook in de Schwalbe cirkel, maar ben er door sponsoring uitgekomen. Ik zou zeggen stap eruit en je zult merken dat er beter banden zijn als Schwalbe.
Denk niet dat dit topic lang een lang leven zal hebben :bier:
Ik ben ook anti schwalbe hoor, vind het rot banden zelfs al heb ik er nooit mee gereden. :D

Conti :-q
Of Panaracer :-q
Hier nog eentje.

Michelin :-q

De geax banden met de witte rand zie ik wel zitten, iemand enig idee hoe duur die zijn en welk type dat zijn?
Laat nooit je fiets onbewaakt staan bij wedstrijden, marathons en toertochten!
MTB1967
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: di 28 oktober 2008, 12:07

LTS Biker schreef:Ik ben ook anti schwalbe hoor, vind het rot banden zelfs al heb ik er nooit mee gereden. :D
Waarom zijn het 'rot banden' als je er nog nooit mee gereden hebt :~
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Ik ken die geax bandjes niet... zijn toch geen geox bandjes? Heb je erg veel kans op lekke banden :lol: :bier:
hanz1963
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 19:32
Mijn mountainbike: Gazelle W8 LE, geëvolueerd uit een W6 :-)
Contacteer:

Ben vrij nieuw in het mountain biken, maar heb de GEAX-Saguaro op mijn nieuwe Gazelle W6 liggen. Bevallen goed. Kom prima door modder, heb goed grip op natte bladerlagen, vorige week ook prima in de ijzige sneeuw in Amerongen. En ook op de weg voelen ze goed. Ik heb weinig vergelijking, maar ze geven mij in elk geval een zeker gevoel.
Niet kakelen, maar eieren leggen!
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

wab schreef:Niet als jij weer met dit soort onozele anti-Schwalbe reacties komt inderdaad, ga dat aub ff ergens anders doen.
Pot verwijt ketel verhaal?
Als er iets negatiefs geschreven wordt over Schwalbe banden ben jij er als de kippen bij om daar weer negatief op te reageren
(eigen ervaring 8) ) ...

Maar storm-biker heeft wel een punt vind ik.
Dan komt Jorem daar nog eens genadeloos overheen:
Jorem schreef:Risico om een miskoop van een setje a 50 euro te doen is toch zonde. Dus dan maar op veilig spelen en weer voor Schwalbe gaan .
En zo is het dan ook bij velen...

Zelf probeer ik graag banden uit en schroom er niet voor om een miskoop te doen. Dat hoort er een beetje bij als je dingen wilt proberen.
Het ene bevalt en het andere niet (bij mij is dat merk-onafhankelijk).

Ben zelf nog niet aan Geax toe gekomen en bij mij komt dat 1) door een stukje gebrek aan interesse voor het merk (geen flauw idee waarom eigenlijk) en 2) doordat ik ze nog niet in de winkel ben tegengekomen.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
wab
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 9 oktober 2005, 22:11

Wicked DJ schreef:
wab schreef:Niet als jij weer met dit soort onozele anti-Schwalbe reacties komt inderdaad, ga dat aub ff ergens anders doen.
Pot verwijt ketel verhaal?
Als er iets negatiefs geschreven wordt over Schwalbe banden ben jij er als de kippen bij om daar weer negatief op te reageren
(eigen ervaring 8) ) ...
Niet in het minst hoor, ik wilde alleen voorkomen dat een topic over Geax weer ontaard in hetzelfde popi anti-Schwalbe sentiment. Nu gebeurde dat zelfs al voordat iemand maar over Schwalbe begonnen was. Daarom ook dat ik gelijk een beginnetje maakte met een lijstje van goede Geax banden. Maar goed dat lijkt zinloos..
El Duder
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 20 augustus 2008, 19:08
Mijn mountainbike: VN

Denk dat het een beetje aan de naamsbekendheid ligt. Een merk wat mensen niet kennen gaan mensen niet kopen, dan toch maar die merkband die we wel kennen.
MTB should be muddy!
Thiesem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 487
Lid geworden op: za 18 oktober 2008, 16:40
Mijn mountainbike: is sneller dan de berijder!!

Heb nog niet zo heel lang een nieuwe fiets en daar zaten kenda kobra banden op (semi slick). Heb hier een tijdje op gereden met in de modder redelijk wat glijmomenten. Zat ook te denken aan Schwalbe. Geax heb ik ook in de hand gehad (bij Rose in Bocholt). Lijkt mij opzich een goede band en was geloof ik helemaal niet zo duur. Uiteindelijk is het voor mij een setje Hutchinson geworden (25 euro voor een setje, dit past beter in mijn budget). Deze bevallen tot dusverre ook nog goed, al heb ik ze pas een week erop liggen. Deze zie je net als Geax ook niet heel veel naar mijn idee.
Haplo
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 18:06
Mijn mountainbike: Stevens Manic; Univega rover 350

Moet zeggen dat de Geax Saguaro wel een bandje is die er na mijn idee wel goed uitziet qua profiel.
Midden strook heeft wel iets weg van de Black panter van Vredestein.
Profiel loopt ook mooi door op de zijkanten.
Leuke allround band die prijstechnisch ook wel aantrekkelijk is.
Dit is wel een bandje die ik denk ik ga proberen zodra mijn 2.2 conti raceking (momenteel mijn favoriet) op is.
Afbeelding
Words of Wisdom: “One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.” –G. Weilacher
Thiesem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 487
Lid geworden op: za 18 oktober 2008, 16:40
Mijn mountainbike: is sneller dan de berijder!!

Ziet er goed uit als all-round band. Maar zal deze band trouwens wel genoeg lossend vermogen hebben tijdens deze (modderige) tijden?? Aangezien het profiel redelijk dicht op elkaar lijkt te zitten?
Plaats reactie