Crankset i.c.m. met Twinny Load Basis
Slijp gewoon de sleuf (die waar nu je as niet in past) 5cm breed. Klaar!
Heb ik ook gedaan (XT crank 2008). Zal wel ff fototje maken. Je kunt je LX dus best monteren gaat echt prima zo .............zo terug.
Heb ik ook gedaan (XT crank 2008). Zal wel ff fototje maken. Je kunt je LX dus best monteren gaat echt prima zo .............zo terug.
DAN MAAR KAPOT.....!!
-
- Pro Biker
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: ma 4 februari 2008, 13:57
- Mijn mountainbike: Rockrider XC 500
Kijk das dan wel weer een nuttige tip. Toch staat de LX nog te koop. Als ik hem voor een nette prijs kwijt kan gaat hij denk ik ook weg. Laat mijn huidige setje nog maar even zitten en ga misschien tzt voor een SLX (looks zijn stukken beter vind ik).
Het kan dus wel. Ik vraag me alleen af hoe de ondersteuning van de crank in dat geval nog is. Zit de boel nog wel goed vast? En hoe bevorderlijk is het voor je lagers? Deze zitten volgens mij precies op de plek die zeg maar op het stukje tuinslang leunt. Lijkt me niet echt goed.
Het kan dus wel. Ik vraag me alleen af hoe de ondersteuning van de crank in dat geval nog is. Zit de boel nog wel goed vast? En hoe bevorderlijk is het voor je lagers? Deze zitten volgens mij precies op de plek die zeg maar op het stukje tuinslang leunt. Lijkt me niet echt goed.
Lagers zitten er en stuk boven, geen enkel probleem. Ik rijd er zo al een jaartje mee. Snelweg enz. no problem! Ik had vroeger zo'n knik ding. Die waaide op de snelweg bijna haaks op de auto. Hiermee heb ik nooit problemen gehad. Geloof me als het niet goed zou zijn voor de lagers of wat dan ook gebruikte ik het echt niet. Stukje slang is tegen het beschadigen van de crank aan de achterkant.
DAN MAAR KAPOT.....!!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
- Contacteer:
Waarom zou je je fiets niet aan de crank vastzetten? Volgens mij krijgt je crank + as het tijdens het fietsen een heel stuk zwaarder te verduren.kermit schreef:Een fietsendrager met crankbevestiging is ook niet mijn favoriet. Ideaal is vastzetten aan de zadelpen (als je tenminste geen veel te licht weightweenie pennetje hebt )
Een fiets weegt ca 12 kg, de berijder een veelvoud daarvan. En het merendeel van dat gewicht staat op de trappers...
Maar, ik geef toe, frame/zadelpen bevestiging ziet er in eerste opzicht wel minder schadelijk uit.
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.
A. Einstein
A. Einstein
-
- All rounder
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 14 maart 2008, 01:24
- Mijn mountainbike: Merida Matts SE
- Contacteer:
Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Mijn Merida Mats SE heeft dezelfde brede cranck. Ik kan dus wel gaan slijpen geen probleem. Wat geeft dit echter voor gevolgen voor de fietsen van mijn kinderen met een normale cranck. Staan deze dan niet stevig meer ??? Wie heeft nuttige informatie voordat ik heel de TL eventueel naar de filistijnen help.Jelger schreef:Bedankt voor de tip in ieder geval. Voorlopig laat ik het nog even zo maar ik weet nu dat het dus wel kan om een bracket met externe lagers te monteren.
Het blijft iedereen zijn hobby of zijn plezier !!
De crank is stevig zat, da's het probleem niet maar naast beschadigingen aan de crank en pasvorm problemen is een bevestiging aan de zadelpen veel stabieler omdat hij hoger zit.Sjef schreef:Waarom zou je je fiets niet aan de crank vastzetten? Volgens mij krijgt je crank + as het tijdens het fietsen een heel stuk zwaarder te verduren.kermit schreef:Een fietsendrager met crankbevestiging is ook niet mijn favoriet. Ideaal is vastzetten aan de zadelpen (als je tenminste geen veel te licht weightweenie pennetje hebt )
Een fiets weegt ca 12 kg, de berijder een veelvoud daarvan. En het merendeel van dat gewicht staat op de trappers...
Maar, ik geef toe, frame/zadelpen bevestiging ziet er in eerste opzicht wel minder schadelijk uit.