Notubes ervaringen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Het ging om een binnenband, niet om een Notubes rimstrip. Ik ben op de hoogte van het aanbod van Stan's, dankjewel... :wink:
Steks
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 13:19
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion, Fox F80X, Shimano XT
Contacteer:

Ok, dus het is niet te doen met binnenbanden met een Schräder ventiel? Dus als ik het zou willen toepassen, dan moet ik echt tubeless gaan rijden. Is dat ook te doen met bandjes van 1" en een druk van een bar of 8?
Jap
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: di 25 juli 2006, 13:13
Mijn mountainbike: Plastic anthem

Ik heb sinds kort de Joe's noflats op de fiets (icm een smart sam en een fast fred) en het rijdt goed. Ik heb wel het gevoel wat lichtere wielen te hebben. Het omleggen van de banden vind ik ronduit k*t. Zonder compressor lukt dat bijna niet, en de band netjes op de velg krijgen is ook erg lastig. Het is dat de vertegenwoordiger van Joe's mijn voorband heeft gedaan en monteurs mij konden helpen met de achterband, maar thuis was me dat nooit gelukt. Ik heb sindsdien niet meer lekgereden, en de banden blijven goed op spanning. Dat dan weer wel.
stevo87
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3249
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 17:19
Contacteer:

ik ben ook van plan om een no-tubes setje aan te schaffen. in de zomer wil ik gaan rijden met michelin xcr dry2 en in de winter rij ik met xcr mud... levert het problemen op als je elk half jaar banden wisselt? en hoe zijn de ervaringen met notubes en de michelin xcr lijn banden?

stevo
RaNk
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 4 december 2005, 15:55

Ik ben ook 'overgestapt' op Notubes, met een combinatie Racing Ralph en Nobby Nick. Ik vond al met al het opleggen verrassend gemakkelijk gaan, maar heb dan wel een compressor. Water met zeep gebruiken helpt wel enorm heb ik gemerkt. Voor zover werkt het prima, de banden lopen lekker licht maar geven wel iets minder comfort(?). Druk heb ik hetzelfde gehouden als normaal, net tegen 2 bar, maar ze voelen bij dezelfde druk iets harder aan lijkt het wel. Mooi systeem zover, maar ik heb er pas 2 keer mee gereden.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Stevo87:

Ondanks dat er op de notubes website staat dat michelin niet recommed is werkt het erg goed, zelf zonder vloeistof zijn de gewone XCR banden al luchtdicht.

Ik heb er nu ruim 10.000 op de weg en in het terrein gereden en geen enkele lekke band meer tijdens de rit, wel drie keer toen ik de volgende dag in de schuur kwam.

Het fijne is dat je ook op zeer lage banden spanning kan rijden zonder dat de band van een mavic tubeless velg afloopt tot zelfs 1.6 bar!!! en ik weeg toch inclusief camelbak 85kilo.

Elk half jaar wisselen is geen probleem, ik kijk elke twee maanden of er nog voldoende vloeistof in zit en of het niet verdroogd is.

Ik heb wel een compressor aangeschaft om de banden op te pompen. zeker als je een dure wielset koopt zou ik dat altijd doen ik heb de mijne voor € 125,- gekocht en binnen 15 minuten heb je twee banden gewisselt met notubes vloeistof![/quote]
stevo87
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3249
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 17:19
Contacteer:

Cube-Elite schreef:Stevo87:

Ondanks dat er op de notubes website staat dat michelin niet recommed is werkt het erg goed, zelf zonder vloeistof zijn de gewone XCR banden al luchtdicht.

Ik heb er nu ruim 10.000 op de weg en in het terrein gereden en geen enkele lekke band meer tijdens de rit, wel drie keer toen ik de volgende dag in de schuur kwam.

Het fijne is dat je ook op zeer lage banden spanning kan rijden zonder dat de band van een mavic tubeless velg afloopt tot zelfs 1.6 bar!!! en ik weeg toch inclusief camelbak 85kilo.

Elk half jaar wisselen is geen probleem, ik kijk elke twee maanden of er nog voldoende vloeistof in zit en of het niet verdroogd is.

Ik heb wel een compressor aangeschaft om de banden op te pompen. zeker als je een dure wielset koopt zou ik dat altijd doen ik heb de mijne voor € 125,- gekocht en binnen 15 minuten heb je twee banden gewisselt met notubes vloeistof!
[/quote]

wel raar dat er op de notubes site staat dat ze niet compatible zijn terwijl het wel kan :-?

en wat betekend dit (het laatste stukje tekst):

NOT Recommended (Standard Tires):

Michelin
WTB
Intense
IRC
Hutchinson

Why are they not recommened?
When standard tires are mounted tubeless more strain is put on the bead. The above listed tires are known to have weaker beads. Which can cause the bead to severely stretch or snap.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

"bead" is de draad die de band op de velg houdt. Bij een draadband van gevlochten staaldraad, bij een vouwband van kevlar o.i.d.
Die schijnt dus bij deze merken zwakker te zijn dan bij niet genoemde merken. En omdat er bij gewone (lees: niet tubeless bedoelde) banden meer spanning komt te staan op "the bead" kan dat bij genoemde merken tot overmatige rek of zelfs breuk leiden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
D'n Engel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: za 7 oktober 2006, 13:27

Joey No Flats is wel een behoorlijk stuk goedkoper, vooral de linten. Terwijl volgens mij de verschillen nihil zijn tussen beide systemen!
Bikefreak Magazine Marathonteam: http://www.bfm-marathonteam.nl
depadenop
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: di 3 augustus 2004, 22:25

D'n Engel schreef:Joey No Flats is wel een behoorlijk stuk goedkoper, vooral de linten. Terwijl volgens mij de verschillen nihil zijn tussen beide systemen!
Waar kan je die joey dan goedkoop (online) bestellen?
kevmori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 764
Lid geworden op: di 14 februari 2006, 11:35
Mijn mountainbike: Cannondale Carbon Flash 3

Net 1 band gedaan en het ging heel soepel. Bontrager race lite tubeless velg + ventiel + niet tubeless RR + joe's super sealant. Gewoon zorgen dat de band er goed op ligt met wat zeepsop. Sealant erin, oppompen, verdelen en klaar. 15 minuten max. Kijken of ie morgen nog steeds op 2 bar staat. Overigens zonder compressor.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Zit er bij onderstaand setje ook een injector en een valce core remover?
Die injector heb je toch wel nodig neem ik aan...

http://www.erwinbakker.com/store/produc ... ucts_id/34
Bicycle, bicycle, bicycle
The XeroX
Moderator
Moderator
Berichten: 3391
Lid geworden op: vr 22 oktober 2004, 18:46
Mijn mountainbike: bunnyhopt 1 meter!
Contacteer:

Je hebt niet echt een injector nodig. Ik haal gewoon aan 1 kant de band los van de velg en giet er wat in.

Injector is meer een hulpmiddeltje.
Gary Fisher Big Sur - K2 Razorback team - Planet X Zebdi - NS Suburban :D

Gary Fisher gestolen!
B@rt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2284
Lid geworden op: wo 5 mei 2004, 13:37
Contacteer:

The XeroX schreef:Je hebt niet echt een injector nodig. Ik haal gewoon aan 1 kant de band los van de velg en giet er wat in.

Injector is meer een hulpmiddeltje.
Ik deed het eerst ook op die manier maar zo'n injector is wel verrekkes handig. Maar zonder gaf ook weinig problemen hoor :-q

Bart
....Train Till It Hurts......

2009 & 2010 LCMT finisher
2e & 5e plek in het jongerenklassement
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Oke, thnx.
Bestellen dan maar en kijken of ik ff een compressor kan regelen ergens in de buurt.
Bicycle, bicycle, bicycle
Plaats reactie