Notubes ervaringen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
B@C@RDI
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: do 14 oktober 2010, 21:10
Mijn mountainbike: CUBE AMS CC Full Suspension

EJB schreef:
Luc151 schreef:Volgens mij lost die lijm op in water, heeft dan weinig zin lijkt mij.
En anders word het wel hard bij het opdrogen zodat het zal verbrokkelen lijkt mij. Als ik een emmer waar behang plaksel in heeft gezeten in elkaar druk brokkelt de lijm immers ook af.
De banden zijn er wel eens af geweest om 3 spaken te vervangen, maar de lijm gebeurd niks mee.
Niet opgelost, en ook niet verbrokkeld, is ook maar een heel dun laagje wat je erop moet strijken...
Als je er niet ómheen kan, moet je er maar dóórheen
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

ok, maar laten we oppassen dat we niet verzanden in een discussie over behanglijm.
als je oud behang verwijdert maak je de boel flink nat en dan trek je het oude behang van de muur af, dus de lijm lost op in water. 1 van de bestanddelen van die smurrie die je in je band kiepert is water bij mijn weten.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als t werkt, prima.
Maar het lijkt mij toch zinvoller de binnenkant vd buitenband even met latex in te smeren ipv behangplaksel.
Gelukkig nooit nodig geweest.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
B@C@RDI
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: do 14 oktober 2010, 21:10
Mijn mountainbike: CUBE AMS CC Full Suspension

Nou, het werkt, laten we het daar dan maar bij houden.... :lol:

Maakt ook niet uit hoe je het doet, als het maar werkt.
Als je er niet ómheen kan, moet je er maar dóórheen
Build2bike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 17 januari 2016, 21:03
Mijn mountainbike: Canondale Jekyll

Vraagje! Is het duidelijk merkbaar als je van met binnenband naar tubeless gaat? Ik ben niet zo van de grammen killen maar ben wel van nuttige verbeteringen.

Dus; ga je met een tubeless set echt verschil voelen in rolweerstand en wendbaarheid?
Gebruikersavatar
Gerard Butter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: do 4 oktober 2007, 22:12
Mijn mountainbike: Merida Misson Elite / Scott Spark Expert
Contacteer:

Build2bike schreef:Vraagje! Is het duidelijk merkbaar als je van met binnenband naar tubeless gaat? Ik ben niet zo van de grammen killen maar ben wel van nuttige verbeteringen.

Dus; ga je met een tubeless set echt verschil voelen in rolweerstand en wendbaarheid?
Je gaat echt wel het verschil merken. Maar dan meer op het gebied van grip, en minder lek rijden.

Een buitenband zonder binnenband is toch soepeler, dus dat betekend meer grip.
En de latex vloeistof zorgt er ook voor dat je minder lekke banden hebt. Al is dat natuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk niet in elk geval zo. Als je over de rotsen rij is dat natuurlijk niet zo.
Maar verder zoals duindoorens spijkers etc. wel.

Ik rij zelf al jaren tubless en ik wil niet anders.
Hier geld minder rubber meer gevoel.

Succes met je keuze :-q
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts
Build2bike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 17 januari 2016, 21:03
Mijn mountainbike: Canondale Jekyll

Dat is dan wel echt een voordeel ook al zal ik dus weinig merken van rolweerstand.

Bedankt Gerard Butter!
knetter
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 30 december 2011, 21:20
Mijn mountainbike: Den Helder

Ik heb vroeger met latex gereden lekker weinig lucht er in maar in de wedstrijd iets te hard door de bocht hoorden ik wel dat er iets lucht uit mijn band liep moest na twee keer te hard door de bocht de wedstrijd stoppen
Heb nu een latex binnenband van een 26 inch er in en rij met 1,6 bar gaat al jaren super en bijna nooit lek
Build2bike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 17 januari 2016, 21:03
Mijn mountainbike: Canondale Jekyll

Is dat Swalbe Core geen mooie oplossing voor je dan?

Lijkt mij wel een mooie optie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

knetter schreef:Ik heb vroeger met latex gereden lekker weinig lucht er in maar in de wedstrijd iets te hard door de bocht hoorden ik wel dat er iets lucht uit mijn band liep moest na twee keer te hard door de bocht de wedstrijd stoppen
Heb nu een latex binnenband van een 26 inch er in en rij met 1,6 bar gaat al jaren super en bijna nooit lek
Burpen gebeurd eerder bij smalle velgen.
Build2bike schreef:Is dat Swalbe Core geen mooie oplossing voor je dan?

Lijkt mij wel een mooie optie
Natuurlijk.
Kost wel een paar honder gram en een paar honderd euro.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Gerard Butter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: do 4 oktober 2007, 22:12
Mijn mountainbike: Merida Misson Elite / Scott Spark Expert
Contacteer:

Burpen gebeurd eerder bij oneigenlijkgebruik, dus het rijden met een te lage druk. Dat is een risico dat je dan neemt of niet.

Ofwel maak je sport niet te duur, luid het technische advies hier?

:-q
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts
Bertus51
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 12 oktober 2012, 01:26

Zo'n rimstrip of velglint met ventiel, bijvoorbeeld van Joe's of een zelfgemaakte van binnenband, hoe moet die in de velg liggen? Alleen op het horizontale deel, even breed als de binnenbreedte van de velg of ook omhoog tegen de velgrand?
Gebruikersavatar
Gerard Butter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: do 4 oktober 2007, 22:12
Mijn mountainbike: Merida Misson Elite / Scott Spark Expert
Contacteer:

Veel kijk plezier

https://www.youtube.com/watch?v=-scRNm1VnD4

Zoals je ziet alleen op het vlakke deel v/d velg
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zelfgemaakt moet ie over de velgrand en dan naderhand overtollig rubber afsnijden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Bertus51
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 12 oktober 2012, 01:26

ThaSingleTrackMastah schreef:Zelfgemaakt moet ie over de velgrand en dan naderhand overtollig rubber afsnijden.
Dank.
Waarom is dat eigenlijk? Je hebt dan een dikke flap rubber tussen band en velg. Je velg wordt eigenlijk smaller.
Of is het echt nodig om m luchtdicht te houden?
Plaats reactie