Notubes ervaringen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Roboer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 21:48
Contacteer:

Tom van der Eng schreef:Ik heb me door de lbs laten vertellen dat de importeur van NoTubes failliet is hoewel het gewoon nog te verkrijgen is op erwinbakker.com :~ , .
Stan's NoTubes zou nu geleverd worden door Joe's NoFlats. Volgens mij hetzelfde produkt (eerst van Stan en nu van Joe :wink: )
Dit zou een goede verklaring kunnen zijn waarom ik volgend bericht kreeg over mijn bestelde standaard rimstrip voor mijn achterwiel die ik ook Notubes wil maken:

Folgende Artikel sind noch nicht versandfertig:
ID Firma Artikel Farbe/Groesse Anzahl Einzelpreis Gesamtpreis
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
11140-1-1 NoTubes Felgenband Standard universal/universal 1 22,80 ? 22,80 ?
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Dan bestel je het toch gewoon bij Erwin Bakker.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Tom van der Eng schreef:Ik heb me door de lbs laten vertellen dat de importeur van NoTubes failliet is hoewel het gewoon nog te verkrijgen is op erwinbakker.com :~ , .
Stan's NoTubes zou nu geleverd worden door Joe's NoFlats. Volgens mij hetzelfde produkt (eerst van Stan en nu van Joe :wink: )
Onzin. Het kwam eerst van Area51, en die zijn failliet. Nu kan je dealer het gewoon bestellen bij Sabma.
Tom van der Eng
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 23 juni 2006, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 29+

Na de vele positieve berichten uiteindelijk besloten ook laxex in de banden te laten lopen.
Aangezien mijn lbs Joe's NoFlats verkoopt heb ik gevraagd deze voor mij te monteren. Echter na 2 uur proberen heeft hij het opgegeven omdat het niet lukt :-{ . Dit kwam door de combinatie van het vlakke profiel van het velglint samen met de smalle en lage XC717d velg en de lage 'hiel' van de RR (vouw). Het velglint van NoTubes zou wellicht wel kunnen lukken omdat deze een wat hoger profiel heeft.

Komt iemand dit verhaal bekend voor of zijn er andere suggesties?
Roboer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 21:48
Contacteer:

Tom van der Eng schreef:Na de vele positieve berichten uiteindelijk besloten ook laxex in de banden te laten lopen.
Aangezien mijn lbs Joe's NoFlats verkoopt heb ik gevraagd deze voor mij te monteren. Echter na 2 uur proberen heeft hij het opgegeven omdat het niet lukt :-{ . Dit kwam door de combinatie van het vlakke profiel van het velglint samen met de smalle en lage XC717d velg en de lage 'hiel' van de RR (vouw). Het velglint van NoTubes zou wellicht wel kunnen lukken omdat deze een wat hoger profiel heeft.

Komt iemand dit verhaal bekend voor of zijn er andere suggesties?
Volgens de site is de velg wel compatible, alleen hebben ze het dan over JOE'S TUBELESS SYSTEM NARROW PRESTA VALVE XC:

This is a partial listing of rims that are compatible with JOE'S TUBELESS SYSTEM NARROW PRESTA VALVE XC:

(some inner rim widths are shown):

Mavic: XC717, XC717DISC, X517

Dus als hij de onderstaande heeft gebruikt dan kan ik mij voorstellen dat het niet wil, maar met die andere zou het moeten willen.

: This is a partial listing of rims that are compatible with JOE'S TUBELESS SYSTEM PRESTA AND AUTO VALVE XC:

Link: http://www.no-flats.com/page.php?page=R ... patibility
Tom van der Eng
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 23 juni 2006, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 29+

Roboer schreef:
Dus als hij de onderstaande heeft gebruikt dan kan ik mij voorstellen dat het niet wil, maar met die andere zou het moeten willen.
Nee, het wilde toch niet. Ook een extra velglint en een sopje hielp niet. Ter check had mijn lbs hetzelfde setje op een Dt-swiss velg uit de zaak gezet en dat ging zonder problemen. Dus ik baal hier best van :evil: (hij ook want 2 uur voor nop verkl%&t).
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Tom van der Eng schreef:(hij ook want 2 uur voor nop verkl%&t).
Ervaring heet dat!
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Chiti
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: za 1 april 2006, 20:31
Mijn mountainbike: Canyons

ik ga mijn vraag toch maar hier stellen. Er wordt ee boel heen en weer gepraat over dit systeem en ik zit erover te dneken om het toe te passen.

Maar hoe zit het met het wisselen van banden. Ik heb een aantal sets banden die ik wissel naar gelang de omstandigheden. Met een biba gaat dat eenvoudig, maar hoe zit dat het de latex? moet er dan elke keer als je een band vervangt weer latex in? Dat gaat dan redelijk hard lijkt me?
de vraag is dus, wat nou als je (relatief) vaak van band wisselt? is het dan nog een handig systeem?
“Wikipedia is the best thing ever. Anyone in the world, can write anything they want about any subject. So you know you are getting the best possible information.” - Michael Scott
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Wanneer je de band verwisselt de sealant gewoon over gieten naar de andere band.

Banden verwisselen stelt niets voor. Bij mij althans.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Letojr8
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: di 12 september 2006, 21:07
Mijn mountainbike: Cube AMS CC 2009 XT

tweede set velgen is iets makkelijker, maar kost wel wat meer geld uiteraard
no one has to lose for you to win

minds are like parachutes, they only function when they are open
Steks
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 13:19
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion, Fox F80X, Shimano XT
Contacteer:

Als je regelmatig banden wisselt heb je aan twee sets wielen vaak ook niet genoeg. Het feit dat ik vaak van banden wissel is voor mij ook de belangrijkste rede dat ik nog met binnenbanden rijd.
Steks
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 13:19
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion, Fox F80X, Shimano XT
Contacteer:

Ik zit er de laatste tijd aan te denken om toch ook de no-tubes vloeistof te gaan gebruiken. Niet voor mijn MTB, maar voor mijn ligfiets, Ik rijd nu met Continental SportContact, deze wil ik vervangen door smallere slicks zoals bijv de Schwalbe Stelvio. De lek bestendigheid gaat dan flink omlaag en daar wil ik dus de no-tubes vloeistof voor gebruiken, maar is het mogelijk om dit in een binnenband te krijgen? Ik lees wel eens dat de binnenkant van het verntiel verwijderd kan worden, maar kan dat met alle ventielen?
stevo87
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3249
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 17:19
Contacteer:

ik ben denk ik ook van plan no tubes aan te schaffen door dit topic en dit filmpje
http://www.notubes.com/moviedemo.php
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Steks schreef:Ik lees wel eens dat de binnenkant van het verntiel verwijderd kan worden, maar kan dat met alle ventielen?
Opzich moet dat wel lukken met een Dunlop (hollands) ventiel...
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Thijsje schreef:
Steks schreef:Ik lees wel eens dat de binnenkant van het verntiel verwijderd kan worden, maar kan dat met alle ventielen?
Opzich moet dat wel lukken met een Dunlop (hollands) ventiel...
Een tubeless Dunlop ventiel? Notubes rimstrip met dunlop? Lijkt me niet...
Er zijn gewoon Schräder ventielen te krijgen waarvan de core eruit gedraait kan worden, oa de standaard UST ventiel voor Notubes velgen.
Plaats reactie