Een vork van Marzocchi?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
SvenKras
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 18 september 2006, 14:55
Mijn mountainbike: Gazelle W8
Contacteer:

Dit merk voorvork is dat wat?

en dan algemeen genomen, heb wat modellen gevonden en laat je gaan.

vork:
Marzocchi MZ 3
Marzocchi Bomber Marathon XC
Marzocchi Dirt Jumper 3

of kan ik beter bij een rock shox houden(dit is het merk waar ik het meesten mee heb, na verhalen en advies)

Ik ga bij rock shox voor een Judy 4

ik hoor van je en hou je niet in
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

prima merk

Maar een J4 of marathon, ligt dat niet wat ver uit elkaar?

Een dirt jumper is wat minder voor XC geschikt lijkt me.
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

dirt jumper is te zwaar en lomp voor xc, een judy 4 en een marathon is een wereld van verschil, ksnap de vergelijking ook niet, daar is geen twijfel over mogelijk: de marathon natuurlijk.

met de dirt-jumper en marathon heb ik beide gereden en bevielen me erg goed voor zolang het duurde

over de mz kan ik je niet veel vertellen, maar als het gewoon de kwaliteit van marzochhi is zoals ze die altijd gebruiken kan je je er geen buil aan vallen.

wat wil je er maximaal aan uitgeven trouwens?
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

De MZ vorken zijn volgens mijngeen aftermarket produkten maar alleen OEM (dat wil zeggen dat ze alleen aan fabrikanten worden geleverd). De MZ's zijn de enige zochi's die niet door Marzocchi worden gemaakt maar door Suntour (of was het RST?) die moet je dus niet hebben.

Mag ik weer een Marzocchi MX comp voorstellen, de 2006 modellen duiken nu her en der goedkoop op: HIER bijvoorbeeld voor €159,-
SvenKras
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 18 september 2006, 14:55
Mijn mountainbike: Gazelle W8
Contacteer:

De MX Comp is dus wel aan te raden. dit is wel ongeveer het bedrag dat ik max wil uit geven aan een vork.

over de marathon en de judy 4 zit een duidelijk verschil lijkt mij maar waar ik op doelde was (wat ik er niet bij vermelde) de marathon is een tweedehands en de judy 4 nieuw.

maar de MX Comp is zeer geschikt voor een beginner voor in het bos ?
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

ja, mx is zeker geschikt voor beginner, het is een makkelijk te bedienen vork zonder vermoeiende foefjes bellen en toeters.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

...ook voor een niet beginner is het een aardige vork :wink: Imo vind je geen betere nieuwe vork voor dat geld. Je hebt wel ook een shock-pompje nodig, maar dat geld voor alle luchtvorken.
Plaats reactie