Helm

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 20:41

ThaSingleTrackMastah schreef:Deze bedoel ik.
Ow, het Duitse tijdschrift, ik dacht dat je de Nederlandse bedoelde.
Mss ga ik wel gewoon naar een mtb winkel hier in Apeldoorn (Bike Arena, Stappenbelt of mn eigen fietsenmaker, en vraag ik advies voor een goede helm, dan kan ik meteen de helm passen. Maar die helm met Rabobankkleuren lijkt toch ook wel goed?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je snapt 't niet, geloof ik.
Een oranje kleurtje en een Rabo sticker maken een helm niet goed, of slecht.
Dus:
-Lees die test, en vooral het verhaal er omheen, daar kan je nog wat van opsteken, want dan weet je een beetje waar je op moet letten.
-Ga dan helmen passen, misschien hebben ze wel 1 of meer helmen uit die test, dan kan je zelf ondervinden of je het met de testresultaten eens bent, altijd leuk.
-Kies er 1 die goed past, lekker zit en veel ventilatie biedt.
-Bestel 'm in de kleur die jij mooi vind ;)

Misschien is die AGU helm zo slecht nog niet, hij zal iig voldoen aan de minimale veiligheidseisen, daar kan je van op aan.
Misschien past 'ie ook nog.
Maar het is een weg-helm, geen mtb-helm.
Dat is vragen om problemen met de smaakpolitie.
Hoe dan ook, altijd passen, geen hoofd is hetzelfde.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 20:41

ThaSingleTrackMastah schreef:Je snapt 't niet, geloof ik.
Een oranje kleurtje en een Rabo sticker maken een helm niet goed, of slecht.
Dus:
-Lees die test, en vooral het verhaal er omheen, daar kan je nog wat van opsteken, want dan weet je een beetje waar je op moet letten.
-Ga dan helmen passen, misschien hebben ze wel 1 of meer helmen uit die test, dan kan je zelf ondervinden of je het met de testresultaten eens bent, altijd leuk.
-Kies er 1 die goed past, lekker zit en veel ventilatie biedt.
-Bestel 'm in de kleur die jij mooi vind ;)

Misschien is die AGU helm zo slecht nog niet, hij zal iig voldoen aan de minimale veiligheidseisen, daar kan je van op aan.
Misschien past 'ie ook nog.
Maar het is een weg-helm, geen mtb-helm.
Dat is vragen om problemen met de smaakpolitie.
Hoe dan ook, altijd passen, geen hoofd is hetzelfde.
Ik had er eerst idd niet bij na gedacht dat dit niet de helm is die de Rabobankploeg gebruikt, maar ik snap nu wel dat dit niet de Rabobankhelm is, maar hij past wel goed bij mijn Rabobank kleding en het leek me een goed merk en type. Daarom wilde ik hem kopen. Die test is Duits, dus dat schiet niet echt op. Daarom zei ik, ik ga wel naar een mtb winkel om advies te vragen en een helm te passen als ik een helm wil kopen. En verder bedankt voor de tips! :wink:
Plaats reactie