Deore/Deore LX schakelaars en Rapidfire schakelen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
fietsertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: do 24 april 2003, 17:52
Contacteer:

Ik ben van plan een setje Deore M510 of LX M570 schakelaars te kopen. Nou zat ik laatst op een fiets van een kennis met Deore schakelaars, en voor een zwaardere versnelling moest ik met mijn duim schakelen en voor een lichtere versnelling moest ik met mijn wijsvinger schakelen. Ik ben het juist andersom gewend, dus zeg maar boven voor zwaarder en onder voor lichter (voor de achterderailleur dan he). Hebben alle 'normale' (non-Dual Control) Deore schakelaars dit? De achterderailleur was een XT, ik weet niet of dat er ook wat mee te maken heeft? Is er een manier dat ik de Deore c.q. LX schakelaars kan gebruiken en toch kan schakelen zoals ik dat gewend ben?
'Hippies, hippies. They're everywhere. They wanna save the earth, but all they do is smoke pot and smell bad.'
fietsertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: do 24 april 2003, 17:52
Contacteer:

(kick)
'Hippies, hippies. They're everywhere. They wanna save the earth, but all they do is smoke pot and smell bad.'
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

Die kennis van je heeft hoogstwaarschijnlijk een rapid rise (of low normal zoals het nu heet) achterderailleur, waardoor de schakelactie precies omgedraaid wordt. De shifter heeft hier verder geen invloed op. Dus je kunt gewoon die deore of lx shifters kopen en die zullen icm je eigen derailleur gewoon schakelen zoals je gewend bent.
Plaats reactie