Voorvoork voor zware rijder

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Teut
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 15 september 2005, 20:10

Hallo,

Ik heb net m'n eerste mountainbike gekocht. 't is een Giant Boulder. Op zich ben ik er erg blij mee, maar naar mijn eerste flinke rit viel 't me op dat de voorvork eigenlijk continu helemaal ingeveerd staat. Nou ben ik nogal een zware kerel (107 kg, één van de belangrijkste redenen om aan die fiets te beginnen :-D ) en ik lees net op een forum dat de voorvork die erop zit (een simpel dingetje, een SR Suntour M7600, heeft geen instelmogelijkheden ofzo) eigenlijk helemaal niet handig is voor zware mensen.

Weten jullie een betaalbare voorvork die mijn gewicht wél aankan, met verder redelijke kwaliteit? (ben maar een beginner..) Waar moet ik aan denken, en rond welke prijs moet ik rekenen?

Alvast bedankt!!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Geef even een richtbedrag, dat maakt de discussie wat overzichtelijker denk ik...
Bicycle, bicycle, bicycle
Teut
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 15 september 2005, 20:10

Je hebt gelijk, maar 't punt is dat ik geen idee heb wat die dingen kosten..

De fiets heeft 200 euro gekost (met nieuwe ketting, tandwielen en remmen) bij een fietsenmaker. Als het daar onder kan blijven zou 't wel prettig zijn, maar ik weet niet of dat mogelijk is.

Ik wil de fiets trouwens gebruiken voor zowel lekker door de bossen als 'gewone' tochten, dat is misschien ook nog van invloed?
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Voor dat bedrag kom je al snel op een Marzocchi MX Comp uit.
Die is regelmatig in de aanbieding voor 170 - 200 euro.
Vanwege de luchtvering goed aan te passen aan je gewicht, maar prijs is excl. "speciaal" pompje.
Teut
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 15 september 2005, 20:10

Ok, bedankt!
Daar zal ik eens naar gaan uitkijken..
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Er komen op dit forum ook vaak goede gebruikte vorken voorbij voor dat geld. Dan heb je een goede vork voor weinig geld.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Remo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: probeer ik iedere dag uit te laten.
Contacteer:

Ik ben het helemaal met Walter eens. Ikzelf weeg 96 kg en mijn Marzocchi MX Comp ETA doet het nog steeds heel goed.
Goede prijs-kwaliteit verhouding.
When I do good, I feel good. When I do bad, I feel bad. And that's my religion.
Plaats reactie